Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-29, 01:13
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Hon är helsvensk men hennes mormor hade Downs syndrom.

Hon är ju från Dalarna så det är inte helt omöjligt med tanke på den allvarliga inaveln de har där.
Citera
2024-10-29, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Förresten, någon som förstår sig på fisk-rensning och vet om Nabaz eller Elsa hade rätt när de bråkade om det?

Snabb googling säger att rensning av fisk innebär både ev fjällning och borttagande av inälvor.
Citera
2024-10-29, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Nu finns minst 3 st. (Gertrud, Thomas och Elsa) som med 100% säkerhet skulle rösta ut Nabaz vid ett Öråd, frågan är om inte Thomas har ännu fler mot sig.

Förresten, någon som förstår sig på fisk-rensning och vet om Nabaz eller Elsa hade rätt när de bråkade om det?
Klart inte fisklukt försvinner med sand och vatten men vad fan förväntade han sig, han kan ju om fisk
Citera
2024-10-29, 06:04
Medlem
Patrik vilket unikum

Gällande tävlingen med mat så hade nog jag förlorat medvetet på tårtan. Det är alldeles för mycket och grädde slår ut en.
Citera
2024-10-29, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blommelina
Snabb googling säger att rensning av fisk innebär både ev fjällning och borttagande av inälvor.

Så har jag aldrig hört ordet brukas.

Rensa - ta bort inälvor (eventuellt också huvud)
Filea - skära ut fileerna vid ryggen (skinnfria)
Fjälla - skrapa bort fjäll
Flå - dra bort skinnet från fisken

Elsa hade således rätt. En fisk anses vara rensad så fort inälvorna är borttagna. SAOL och chatGPT har bekräftat mina definitioner.
Citera
2024-10-29, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talcsoft
Fler som Nabaz! härlig, lynnig i humöret, rolig och har energi i tvrutan. Vad fan castade ni den här 20 åriga lärarvikarien för? vad fick vi se henne göra? ligga i sin sovplats och tycka synd om sig själv. "Jag är hungrig och trött, jag ska nog bara vila och ta det lugnt". De är ALLA hungriga och trötta! det är inte så att de smyger ut i skogen och dricker proteinshakes när du inte ser

Håller med, älskar Nabaz, han är sån man älskar att störa sig på men ändå hejar på för att han är underhållande hahahah
Angående 20 åringen håller jag med, inget illa om henne men hon är fortfarande ett barn i sinnet. När hon hade sin synk och beklagade sig att hon var trött, utstött och drog sig tillbaka av vilje så lät hon som en lite flicka på 8 år som saknade mamma, inte alls som en vuxen kvinna som saknade hem...hon har definitivt blivit curlad under sin uppväxt till den grad att hon inte är redo att stå på egna ben än. Det kommer med åren dock..
Citera
2024-10-29, 09:41
Medlem
Fhitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 191213
Ja Alva var en pojke innan 2019. Får kvinnliga hormoner nu.
Hon har även en hörselskada. Därför hon pratar så konstigt.
Samt att den mörkare rösten är kvar till 50% än.
Hon bytte även namn 2019.

Totalt skitsnack. Har gått i högstadiet tillsammans med Alva och har nära vänner som gick låg-mellanstadiet med henne. Alva har aldrig varit en Alvar, eller vad folk i denna tråden nu insinuerar.

Hon var en relativt normal tjej då, umgicks i samma gäng som de mer populära tjejerna på skolan. Hon verkar dock ha förändrats ganska rejält under gymnasietiden, och det var någonstans kring den tiden jag senast sprang på henne.
Citera
2024-10-29, 10:29
Medlem
Drama Queen Nabaz 40 år?????
Ser ut att vara 55+ år. Jäkla bilkan queen 😀😀
Jättebäbisen Elsa gråter, hon är trött och hungrig.

Ali, vilken mes. Blir så där tagen efter en gräddtårta. Pussy, de borde skickat någon annan. Han har igen svullo aura

Jammen, Patrik så jävla cringe. Sluta skämma ut dig, du är 53 inte 12-år. Jisses!
Pinsamt värre! Skämskudde!
Senast redigerad av bridge 2024-10-29 kl. 11:07.
Citera
2024-10-29, 11:50
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fhital
Totalt skitsnack. Har gått i högstadiet tillsammans med Alva och har nära vänner som gick låg-mellanstadiet med henne. Alva har aldrig varit en Alvar, eller vad folk i denna tråden nu insinuerar.

Hon var en relativt normal tjej då, umgicks i samma gäng som de mer populära tjejerna på skolan. Hon verkar dock ha förändrats ganska rejält under gymnasietiden, och det var någonstans kring den tiden jag senast sprang på henne.
Hade hon de där utstående örona redan när ni gick i skolan eller är de också ett resultat av att ha "förändrats ganska rejält under gymnasietiden" ?
Citera
2024-10-29, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Drama Queen Nabaz 40 år?????
Ser ut att vara 55+ år. Jäkla bilkan queen 😀😀
Jättebäbisen Elsa gråter, hon är trött och hungrig.

Ali, vilken mes. Blir så där tagen efter en gräddtårta. Pussy, de borde skickat någon annan. Han har igen svullo aura

Jammen, Patrik så jävla cringe. Sluta skämma ut dig, du är 53 inte 12-år. Jisses!
Pinsamt värre! Skämskudde!
Håller med om alla tre.
Men den finska tattaren är fan värst. Total blåst. Typ som fjollan han bråkar med.
Sen Elsa, hur i helvete kunde hon komma med?
Citera
2024-10-29, 14:08
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolazerosuger
Patrik vilket unikum

Gällande tävlingen med mat så hade nog jag förlorat medvetet på tårtan. Det är alldeles för mycket och grädde slår ut en.

Det var förmodligen ingen sån tårta som vi är vana vid utan mer filippinsk style på den
Citera
2024-10-29, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolazerosuger
Patrik vilket unikum

För ett par sekunder kändes Patrik som Fredde i Solsidan när han försöker vara down me kidsen. Lite snabba moves å coola handgester.

Tänk bara att tävla i ätning på tom mage å så grädde på det. Jag är förvånad att de inte kräktes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in