Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 12:23
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Jo, sex säljer tyvärr men är det bara jag som tycker det, sexet, känns jävligt uttjatat? Sex tillsammans är ju en helig intimitet som osar det innersta känslor ett par (elr flera) delar. Sex som blir allas stora bioduk med tidernas megafoner där man vränger ut och in på precis allt från ”kyss till bästa ställning”….blir hutlöst osexigt enligt mig.
Men vad vet väl jag, detta låter säkert stofil-uråldrigt och lika dammigt som när dinosaurierna trampade runt på våran jord..men sex är så intimt och jag vill heller inte se andras privatliv eller ha fler sexprogram med hängande kukar och sladdriga fiffisar när jag käkar kvällsmat, jag vill ej heller lyssna på dessa två vuxna kvinnor som ytterligare ska tjata sex i tvrutan, himla tur att det finns en avstängningsknapp.

Instämmer i allt, det var det jag menade att ett (till) sånt här program känns väldigt B och uttjatat. Kan som sagt tänka mig att varje avsnitt handlar om att de bara sitter o snackar och fnissar, lär säkert vara mängder av repliker i stil med "Nä åååååå den här fantasin är så hemlig att jag inte vågar berätta om den" *fniss, fniss*

Konceptet är ju dessutom extremt uttjatat vid det här laget, varenda Netflix-produktion kör ju enormt mycket fokus på sex i alla former även om handlingen i övrigt är noll relateras till sex. Året är ju inte 1960 längre när en kulturell produktion med fokus på sex väckte enormt publikintresse och efterföljande debatt. Vid det här laget är alla såna här produktioner extremt lika varandra.

Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Btw hur kommer det sig att aldrig ”Sex med Åke och Sven-Bertil” visas? Varför är det alltid medelålders-kärringar som måste jiddra sönder sexet?

Antagligen för att män är mycket mer intresserad av sex än kvinnor, och om kvinnor berättar om sexfantasier väcker det för denna målgrupp större intresse än om det är gubbar som ska dela med sig.
Citera
Igår, 12:46
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Ännu ett program som man absolut inte behöver se. Har väldigt svårt för både Berg och Gynning så det gör inte att man blir mer sugen på att se skiten.
Citera
Igår, 13:57
Medlem
Crabbofixs avatar
Man får väl hoppas att Carolina Gynning lärt sig något om sex sen hon lät en arab fingerpulla henne framför kamrorna i Big brother...
Citera
Igår, 16:21
Medlem
explorerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Känns definitivt väldigt B, och man ser direkt att det är fokus på uppmärksamhetssökande TV. Som bekant så är det ju så att sex säljer, så fokus på sex funkar just som den typen av uppmärksamhetsframkallande signal.

Kan tänka mig att programmet är väldigt lamt, typ att de träffar några random folk och har samtal om sex där de delar med sig lite lösa fantasier och att det i varje tagning slutar med att de sitter och fnissar som små flickor.

Känns filmjölk, Gynning och Berg hade sin tid
då TV4 körde efter tre på Centralen, sen dog allt.
(Då Kjelle sa, schyssta lökar osv.)
Citera
Igår, 19:28
Medlem
Jag tycker de är roliga vanligen.
Det som är konstigt är att de ska diskutera om "kvinnliga orgasmglappet".
Det är ingen mänsklig rättighet heller med orgasm under sex med någon samt det ska inte vara orättvist när kvinnor har lättare att få en sexpartner.
Så bara för de har en fördel att få en sexpartner så ska de också få orgasm vid sex?
Citera
Igår, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Carina Berg och Carolina Gynning spelar in ett nytt program som kommer på TV3 och Viaplay i vår.

Vad tror vi om "Bättre sex"?
I "Bättre sex":
Gynning och Berg ska ”åka runt i Sverige och utomlands för att intervjua lite udda forskare,
testa nakenyoga, orgasmglappet 2024 och vilken är Sveriges sexigaste dialekt? m.m.
https://www.expressen.se/noje/gynning-berg-battre-sex/
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...i-nytt-program
Jag tycker det är egentligen bra att de diskuterar om "kvinnliga orgasmglappet" då får man ett exempel på hur kvinnor reagerar när de har det sämre än män sexuellt.
Citera
Igår, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Man får väl hoppas att Carolina Gynning lärt sig något om sex sen hon lät en arab fingerpulla henne framför kamrorna i Big brother...
Att hon lär sig att vanligen så ska inte sex vara något som är orättvist fördelat.
Att kvinnor som får orgasm vid sex kan få flera vilket män sällan får, då plötsligt ska det vara fel om en man klagar på det.
Att hon lär sig att det ledet till att man förstår vad syftet är när kvinnor snackar om ingen rättighet till sex.
Om sex ska vara på kvinnors villkor så skulle det lika väl vara även på männens villkor.

En stark anledning varför kvinnliga orgasmglappet existerar är för att många kvinnor tycker mannen har ansvar för hennes orgasm och mannens orgasm vid sexet. Och eftersom kvinnor har lättare att få en sexpartner så har kvinnor som är dåliga i sängen lättare få tillgång till en sexpartner. Att mannen ska veta vad kvinnan vill utan att hon kommunicerar det till mannen.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan Igår kl. 19:40. Anledning: Uppdatering.
Citera
Igår, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Carina Berg, sverigest mest asexuella kändis ska prata sex. Intressant vinkel om inte annat.
De borde snacka om hur sex egentligen fungerar, inte att det är bu och bä för kvinnor missgynnas. Att det är mycket lättare att få en man att få orgasm vid sex biologiskt jämfört med kvinnor och det handlar allstå då inte om att kvinnor ska vara mer duktiga eller mer empatiska än männen.
Citera
Igår, 20:35
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
De borde snacka om hur sex egentligen fungerar, inte att det är bu och bä för kvinnor missgynnas. Att det är mycket lättare att få en man att få orgasm vid sex biologiskt jämfört med kvinnor och det handlar allstå då inte om att kvinnor ska vara mer duktiga eller mer empatiska än männen.

Vad Fan har ditt svar att göra med mitt inlägg om att Carina Berg är Sveriges mest asexuella kändis att göra?
Citera
Igår, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Vad Fan har ditt svar att göra med mitt inlägg om att Carina Berg är Sveriges mest asexuella kändis att göra?
Att hon borde snacka då om att sex är ingen rättighet, speciellt när hon inte har sex.
Hon har inget på att vinna på att manipulera andra människor för egen vinning.
Citera
Idag, 01:09
Medlem
Nono.s avatar
Otroligt att någon fortfarande tittar på tv3 eller tv5
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto