2024-10-17, 22:53
Medlem
TornedalskSysters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaizersoze123
Ska börja med voxra imorgon. Röker och snusar på nätet står det att effekten av nikotin dämpandet tar 1-2 veckor. Undrar har nån här lyckats sluta med voxra och när kickar effekten mot nikotinet?

Började med Voxra i mitten, eller i slutet av augusti. Hade hoppats att röksuget skulle minskas, tyvärr ingen skillnad för min del. Röker lika mycket nu som tidigare. Nikotinabstinensen/röksuget är lika stort. Har försökt minska, men det är svårt när kroppen skriker efter nikotinet.
Citera
2024-10-18, 12:05
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornedalskSyster
Började med Voxra i mitten, eller i slutet av augusti. Hade hoppats att röksuget skulle minskas, tyvärr ingen skillnad för min del. Röker lika mycket nu som tidigare. Nikotinabstinensen/röksuget är lika stort. Har försökt minska, men det är svårt när kroppen skriker efter nikotinet.
tar du voxra för att minska röksuget?
Citera
2024-10-18, 12:25
Medlem
TornedalskSysters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
tar du voxra för att minska röksuget?

Nej, i antidepressivt syfte. Men hade hoppats kunna dra nyttan av nikotinsugdämpande effekten. Nåja…
Citera
2024-10-18, 12:27
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornedalskSyster
Nej, i antidepressivt syfte. Men hade hoppats kunna dra nyttan av nikotinsugdämpande effekten. Nåja…
okej då förstår jag
Citera
2024-10-22, 15:15
Medlem
Har ätit voxra nu igen cirka 5-6 veckor, för kanske tredje gången i mitt liv. Alltid haft en positiv effekt ganska snabbt, enda biverkningarna jag får är att jag har ruskigt svårt att sova. Kan känna mig trött och somna rätt lätt men sen vaknar jag efter en liten stund och är pigg som fan igen. Dock inte blivit jobbigt än, kan vara ruskigt trött på morgonen men så fort jag kliver upp ur sängen och gör mig i ordning för jobbet så är jag pigg.

Fungerar mycket bättre på jobbet, har inga problem att bara kötta på och köra 8 timmar. I vanliga fall har jag väldigt lätt att bli uttråkad, vilket gör att jag inte blir särskilt produktiv över 8 timmar.

Är dock ganska säker att effekten kommer att försvinna och jag slutar med voxra som jag har gjort de tidigare gångerna. Men vi får se.

Tar det för depression, ångest (och i väntan på ADHD-utredning).
Citera
2024-10-25, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalinfuhrer
Det är tvärtom, CYP2D6-hämmare minskar metaboliseringen av kodein till morfin. Man kan alltså få en sämre eller helt utebliven effekt från kodein då man tar en medicin som hämmar CYP2D6 enzymet.

Källa: https://www.pharmacytimes.com/public...g-interactions

Japp. Fick det bekräftat av min läkare igår. Har precis höjt min dos vilket kommer hjälpa mig att fasa ut Citodon vilket har varit svårt.

Troligtvis kommer jag ha ett psykologiskt beroende men inte fysiologiskt. Blir intressant att se hur det går.
Citera
2024-10-26, 21:41
Medlem
Jag ska testa överdosera mycket voxra och få hjärtstopp och bli återupplivade. Blåsa luft i mig med en mask
Citera
2024-10-27, 18:55
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sli90
Jag ska testa överdosera mycket voxra och få hjärtstopp och bli återupplivade. Blåsa luft i mig med en mask
varför ska du göra det?
Citera
2024-10-27, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
varför ska du göra det?
Vill se hur det upplevs.
Citera
2024-10-28, 12:49
Medlem
DragforADHDs avatar