Citat:
Och avsaknad av resurser var inte ett problem nr mentalsjukhusen fanns. De inhuserade mentalpatienter som hade arbete dr (ppelodling i ngot fall vilket gjorde sjukhuset egenfrsrjande till strre del) vnner, personal, egna rum och ett verlag bra liv med besk frn familjen ngon gng i veckan efter vad de sjuka orkade. Jag har ocks vldigt svrt fr den moderna psykriatrin, men jag tror det stora problemet ligger i att det helt krasst saknas resurser att ta hand om folk med mentala problem. Det skulle vara intressant att se siffror p hur ofta polis och vrdare behver gra utryckning fr att hmta in folk som dom senare skriver ut ngra dygn senare men jag misstnker att det r ganska ofta. Min kusin blev hmtad 6 gnger p lite drygt ett halvr. Dessvrre r nog utskrivningen och verkonsumptionen av diverse tunga mediciner ett resultat av detta, dr det bsta alternativet nr man inte kan hjlpa folk med allvarliga problem p allvar r att knarka ner dom s risken fr tredjeperson minskar.
Numera sitter de isolerade i sina lgenheter dr de gr liven miserabla fr grannar och omgivning ssom du beskriver dr de fr hmtas av polis och stller till det. De traumatiserar samhllet fullstndigt och i mnga fall brjar de med narkotika och alkohol fr att lindra sina plgor vilket gr deras beteenden n vrre samt gynnar den kriminella industrin.
Medicin r bevisat skadligt fr hjrnan med minskad volym av den gr massan, detta r helt riktigt. Samtidigt vad gr man nr deras hjrnor nd bryts ned vilket r vad det irrationella beteendet beror p? (Tnker hr schizofreni dr ventriklarna blir strre och strre allteftersom tiden gr till stora hl finnes. Hl ska dr vara vilket r vad ventriklarna r men inte s stora, enbart sm) Bot saknas och medicinvrlden vet ej vad den annars ska gra.
Men ja, medicinen frstr n mer n den "hjlper" och hjlper gr varken medicin eller terapi, har bevittnat frfallet p nra hll under mngtalet r och det r groteskt. Bda delar borde lggas ned och ersttas av ett funktionellt system.