Citat:
Ursprungligen postat av
alexxanderhamilton
Är betuttad i en tjej som kanske framgått i mina tidigare trådar är för närvarande ihop med en ”vän” till henne turned boyfriend. Han är av den sliskiga äckliga typen och ett riktigt SVIN som jag inte vill dela fittsaft med. Tyvärr har hon dregglat med honom framför ögonen på mig och bjudit in honom till sin äckliga nya svärmor och far. Hennes far verkar förövrigt knäpp. Men jag respekterar honom. Jag vet inte ifall de först och främst någonsin kommer göra slut eller hur något sådant kommer se ut då jag inte umgås med någon av fet och heller aldrig kommer göra. Jag undrar enbart: Är det teoretiskt möjligt att tvinga henne att ljuga om och förneka sitt ex och låtsas som han aldrig existerar? Hur får jag en möjlig relation vara helt annorlunda än deras? Har hon krossat the end of no return och hans sliskeri tagit hem vinsten med enbart äcklighet som vapen? Var hittar jag en ny kärlek som inte har massa förflutet bagage? Vad är ett liv utan en partner, när alla vännerna har det, och stabilt jobb?
Glöm henne. Hon har hittat mannen i sitt liv. Du är bara en lustig figur hon ler åt ibland, innan hon glömmer bort att du existerar igen.
Självklart går det att få relationer att se olika ut. Du verkar dock vara på tok för oerfaren för att klara av något sådant så dina framtida relationer kommer mer vara av sorten ”Oj, hur hamnade vi här?”.
Du hittar ingen kärlek om du letar efter kärlek. ”You can’t hurry love”. Kärleken dyker upp när du minst anar det. Se till att bli en bättre man och mindre osäker till dess.