Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-01, 10:06
Medlem
Fortissimos avatar
Min kille vet att ett avbrutet samlag är osäkert. Av olika anledningar är han inte redo för barn (dels har vi varit ihop mindre än 1.5 år dels har han ett barn sen innan och är rädd att satsa igen). I övrigt är vår relation kärleksfull och jag ser mig själv bli gammal med honom oavsett barn eller ej även om jag börjar längta lite.

Jag insisterade på kondomer fram till några mån sedan men när jag slutade ta det initativet körde han utan och drar ut typ två sekunder innan det går för honom.

Har nån haft en liknande historia? Hur gick det? Vi hade avbrutet samlag nära min ägglossning förra veckan och han stoppade även ett par fingrar i mig några min efteråt utan att tvätta av sperman. Jag skulle INTE göra abort oavsett vad och det vet han.

Undrar också hur han tänker när han absolut inte är redo för barn men kör en så osäker metod. Ovilja att ta beslut, låta ödet bestämma, typ? Kan tillägga att han har noll koll på min cykel.
Senast redigerad av Fortissimo 2024-11-01 kl. 10:09.
Citera
2024-11-01, 10:13
Medlem
Batleikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortissimo
Min kille vet att ett avbrutet samlag är osäkert. Av olika anledningar är han inte redo för barn (dels har vi varit ihop mindre än 1.5 år dels har han ett barn sen innan och är rädd att satsa igen). I övrigt är vår relation kärleksfull och jag ser mig själv bli gammal med honom oavsett barn eller ej även om jag börjar längta lite.

Jag insisterade på kondomer fram till några mån sedan men när jag slutade ta det initativet körde han utan och drar ut typ två sekunder innan det går för honom.

Har nån haft en liknande historia? Hur gick det? Vi hade avbrutet samlag nära min ägglossning förra veckan och han stoppade även ett par fingrar i mig några min efteråt utan att tvätta av sperman. Jag skulle INTE göra abort oavsett vad och det vet han.

Undrar också hur han tänker när han absolut inte är redo för barn men kör en så osäker metod. Ovilja att ta beslut, låta ödet bestämma, typ? Kan tillägga att han har noll koll på min cykel.

Det här med män som inte är redo för barn är lite löjligt. Det framgår inte hur gamla ni är och det spelar förstås in. Gissningsvis är han rädd för att binda sig. Framförallt kan det vara svårt om han har negativ erfarenhet av det sedan innan. Det verkar logiskt att så skulle kunna vara fallet iom att han har barn sedan innan. Det behöver alltså inte ha så mycket med dig att göra utan vara mer kopplat till honom själv.
Citera
2024-11-01, 10:15
Medlem
Europes avatar
Jag har inte gjort någon gravid när jag har kört coitus interruptus (jag har väl kört det många hundratals gånger). Men om det känns osäkert, så kan ni ju plugga in vilka dagar i menstruationsperioden det är osannolikt att kunna bli gravid och undvika sex (eller ha kondom) under de fertila perioderna?

Åtminstone jag själv avskyr kondom, känns närmast inte lönt att i så fall ha sex.
Citera
2024-11-01, 10:16
Medlem
Fortissimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batleika
Det här med män som inte är redo för barn är lite löjligt. Det framgår inte hur gamla ni är och det spelar förstås in. Gissningsvis är han rädd för att binda sig. Framförallt kan det vara svårt om han har negativ erfarenhet av det sedan innan. Det verkar logiskt att så skulle kunna vara fallet iom att han har barn sedan innan. Det behöver alltså inte ha så mycket med dig att göra utan vara mer kopplat till honom själv.

Det gick åt pipan när han satsade första gången plus att vi inte varitbihop så länge. Absolut, går att första.

Men varför riskera med avbrutet samlag? Han är en ganska obeslutsam person i flera sammanhang så en tänkbar anledning skulle kunna vara att han vill låta ödet bestämma
Citera
2024-11-01, 10:17
Medlem
Fortissimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag har inte gjort någon gravid när jag har kört coitus interruptus (jag har väl kört det många hundratals gånger). Men om det känns osäkert, så kan ni ju plugga in vilka dagar i menstruationsperioden det är osannolikt att kunna bli gravid och undvika sex (eller ha kondom) under de fertila perioderna?

Åtminstone jag själv avskyr kondom, känns närmast inte lönt att i så fall ha sex.
Ja det är ju ofta en metod som fungerarntills men inte gör det...

JAG har inget emot att ta den risken, mer nyfiken på hur han tänker för min del får han ha noll koll på min cykel.
Citera
2024-11-01, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fortissimo

Varför frågar du inte honom om hur han tänker?

Vi kan enbart gissa utifrån oss själva.

Du skriver att eran relation är bra och kärleksfull - men ingår det inte att kunna prata med varandra om allt då?
Citera
2024-11-01, 10:35
Medlem
Fortissimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Varför frågar du inte honom om hur han tänker?

Vi kan enbart gissa utifrån oss själva.

Du skriver att eran relation är bra och kärleksfull - men ingår det inte att kunna prata med varandra om allt då?
Ja där är han lite vag. Han har sagt att "vore väl ingen katastrof" om det skulle råka hända. Men så sa han några veckor efter det i nåt annat sammanhang hur o-redo han är för ett till barn. Motsägelsefullt!

Jag vill inte prata mer om det nu då det är, rent logiskt, lite tidigt för barn även om känslorna säger annat. Men nyfiken på vad folk tror
Citera
2024-11-01, 10:42
Medlem
Du borde inte skaffa barn med någon oansvarig, skaffa eget preventivmedel
Citera
2024-11-01, 10:51
Medlem
Klas-Vegass avatar
Vad fan har hänt med flashback?

Kan inte kvinnor diskutera sådant här på familjeliv?`

Och vad har hänt med familjeliv som får kvinnor att ställa frågor om klimakteriet här?
Citera
2024-11-01, 10:57
Medlem
Krockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batleika

Har han dåliga erfarenheter i form av barn som "olyckshändelse" och efterföljande separation hade det ju varit läge att vara mer försiktig dock. Det beteendet som TS beskriver visar på extrem omdömeslöshet.

Gjorde själv min tjej gravid för drygt 2 år sedan, jag var definitivt inte redo för barn och hon gjorde abort, sedan dess är det kondom som gäller varenda gång. Har man gått på en nitlott som TS kille gjorde förväntas man lära sig något.
Citera
2024-11-01, 11:04
Medlem
Onanikrems avatar
Säg till honom att klippa kablarna! Bästa jag gjort, då blir man inte ofrivilligt far till 99,98% eller något sånt...
Citera
2024-11-01, 11:25
Medlem
Fortissimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krockers
Har han dåliga erfarenheter i form av barn som "olyckshändelse" och efterföljande separation hade det ju varit läge att vara mer försiktig dock. Det beteendet som TS beskriver visar på extrem omdömeslöshet.

Gjorde själv min tjej gravid för drygt 2 år sedan, jag var definitivt inte redo för barn och hon gjorde abort, sedan dess är det kondom som gäller varenda gång. Har man gått på en nitlott som TS kille gjorde förväntas man lära sig något.
Hans första barn var planerat, ingen olyckshändelse. Var inte pga barnet de separerade utan pga att hans ex var psykiskt instabil.

Om din tjej vägrat abort, vad hade du gjort? Körde ni också avbrutet ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in