2024-11-02, 21:04
Medlem
Berätta varför hen gjorde slut och kallar dig monster så kanske du får bättre svar.
Citera
2024-11-02, 21:05
Medlem
Kaellkritiks avatar
Jag kikade på din historik här på fb och baserat på den uppfattar jag det som att du är känslig, har lätt för att bli orolig och är ångestfylld emellanåt.
Om du inte tidigare sökt för det så har du ju både din neurologiska sjukdom och annat som stressat dig.
Jag tycker inte alls att det är konstigt att söka hjälp om man känner att man inte står ut. Flera saker läggs på varandra och ett uppbrott i en relation kan vara droppen. Inte så ser du inte klarar av det, det kommer du naturligtvis göra (!), men det är aldrig fel att be om hjälp.

Det som är en klen tröst ang relationen är att du kommer inte alltid må och känna som du gör nu. Det som brukar funka är distraktion. Att det ”är ditt fel” - jaha, låt det vara så då. Man gör fel ibland. Det är inte jordens undergång men det kan kännas så när det är färskt.
Citera
2024-11-02, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Min partner har gjort slut med mig igår.Det är mitt fel vilket är anledningen att jag mår så dåligt.Har gråtit och inte kunnat sova hela natten.Skriver ringer men får svar om ”ditt monster skriv inte mer” osv

Mår dåligt för har förlorat en bra person pga mitt fel.Behöver hjälp med att lugna mig? Hur hantera det… har hela tiden ångest och klump i magen 😭😭

Vi kan ju börja med en lektion i svenska språket. ”Min partner har gjort slut med mig igår” är en grammatisk felkonstruktion. Antingen skriver/säger man ”min partner gjorde slut med mig igår” eller bara ”min partner har gjort slut med mig”.
Citera
2024-11-02, 21:52
Medlem
CUNextTuesdays avatar
Det är inget konstigt att må som du gör, det har ju precis hänt. Överväldigande känslor som fullständigt tar över en är jättejobbiga, men de är inte farliga. De kommer att lägga sig så småningom, även om det tar tid.

Tillåt dig att känna känslorna till fullo utan att fly från dem och gråt om det behövs. Men försök också att distrahera dig själv om du känner att det blir för mycket. Spela ett spel, se en film, träna, gå en promenad, träffa en vän. Ibland räcker det att bryta loss från tanke- och känslospiralerna en stund, så mår man lite bättre.

Hjärtesorg kan sitta i länge, även om det nu stämmer att det är du själv som har orsakat den. Men du kommer att successivt bli bättre på att hantera den. Det kommer att bli bra till slut.
Senast redigerad av CUNextTuesday 2024-11-02 kl. 21:55.
Citera
2024-11-02, 22:24
Medlem
R0Rs avatar
Citat:
Tror jag hade behövt lugnande men hur få tag ? ska man vända sig till psykakuten eller tar de bara emot om man är ett väldigt seriöst fall?
sluta böga dig med hjälplöshet inför ditt eget mående, om jag får vara fördomsfull så antar jag att du gjort något impulsivt som utlöst det hela, "för att du inte kan kontrollera dina känslor". väx upp.

ett par skrev ut och spring, gör det så kan du försöka samla dig sen.
Citera
2024-11-02, 22:31
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Tro mig vi är många som mår dåligt psykiskt och vi begår alla grova misstag i livet.

Så är det.
Citera
2024-11-02, 22:36
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Kanske det är bättre att leva själv ett tag innan du hoppar in i ett nytt förhållande? Och lämna stackarn ifred, han vill ju inte veta av dig. Sluta trakassera honom.

Det låter som att du har mycket att arbeta med inom dig eftersom du uppenbarligen anses som ett monster av personer som står dig närmast.
Citera
2024-11-03, 01:47
Medlem
Citat:
Min partner har gjort slut med mig igår.Det är mitt fel vilket är anledningen att jag mår så dåligt.Har gråtit och inte kunnat sova hela natten.Skriver ringer men får svar om ”ditt monster skriv inte mer” osv

Mår dåligt för har förlorat en bra person pga mitt fel.Behöver hjälp med att lugna mig? Hur hantera det… har hela tiden ångest och klump i magen 😭😭
Vad gjorde du? Gav din partner en liten box eller?
Citera
2024-11-03, 02:43
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Tror jag hade behövt lugnande men hur få tag ? ska man vända sig till psykakuten eller tar de bara emot om man är ett väldigt seriöst fall?
Lugnande för att ett förhållande tagit slut.. är du 16?
Citera
2024-11-03, 05:40
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Men att inte kunna sova gå med klump i magen ha ångest är väl något de borde hjälpa med

Nja... De lyssnar på dig i 15 min och ger dig 25 a
Atarax. Det är ju inte som att du är suidial, utan känner bara helt vanliga känslor som är naturliga för situationen.

Ring en polare, föreslå en öl och gå ner på puben och snacka av dig över några öl och någon flöttig pubmat.
Citera
2024-11-03, 07:09
Medlem
Nu vet jag inte vad du har gjort men :

1 . Få professionell hjälp av en psykolog. Att ljuga är aldrig bra. Kanske du lider av mytomani?

2 . Sluta tyck synd om dig själv. Du kanske har lite panik av att folk kommer tycka illa om dig, du kommer få dåligt rykte osv. Brösta dina problem istället och stå för vad du gjort.

3 . Var singel ett tag. Du kanske inte är lämplig för att ha ett förhållande i huvudtaget? Vissa människor är inte lämpliga som partners. Sikta dig in på att vara en bra vän och familjemedlem istället. Skaffa husdjur istället som socialt sällskap.

Lycka till.
Citera
2024-11-03, 09:31
Medlem
vattenskoterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Bida din tid, låt tiden läka oavsett hur lång tid det tar. Har du vänner eller människor i din omgivning? Sök tröst. Ta en promenad, sätt på musik som du gillar.

Exakt såhär funkar det, det är jätte jobbigt i stunden men du måste låta tiden gå. Att vara inne i din ensamhet gör allt värre, vad du än gör så försök spendera så mycket tid utomhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in