2024-10-31, 09:17
Medlem
flashbockens avatar
Grannens dag firas den 31 oktober (idag) för den som vill försonas med besvärliga grannar
Citera
2024-10-31, 21:04
Medlem
engammalfisks avatar
Innan jag bodde själv så hade jag åsikten att man skall vara extra hövlig mot sina grannar men vet inte om jag är i Twilight Zone alternativ verklighet för 75% av mina grannar är helt off & borta i skallen.

Granne här dunkade i golvet i 15 sekunder 20 gånger om dan i 2 års tid, ingen aning varför han inte behövt operera bort fötterna, det slutade med att jag fick nog efter 2 år och sparkade då på hans dörr i 5 sekunder, då kom farbror polisen & körde mig till sukhuset, blev inlagd på halvakut psykiatrisk avdelning i 2 dygn och fick betala nåt på 300 eller nåt för den vistelsen...

individen har nåt slags ticks men är mest bara otrevlig skithög, och på balkongen kan man inte vara för han sitter i timmar och gör ironiska munprutt ljud, kul på gamla dar när man vill ha tyst & lugn och ro. flera av grannarna smällar hårt i sina ytterdörrar också så det blir lite extra på svenskaspel ibland.
Senast redigerad av engammalfisk 2024-10-31 kl. 21:23.
Citera
2024-11-01, 16:16
Medlem
lunarluddes avatar
Nästa vecka ska jag och kolla på en ny lägenhet så håller tummarna att jag får den, känt senaste veckorna att jag inte klarar av det här så länge till och börjat må psykiskt dåligt.

Är inte troende men jag ber dig gud, låt mig få den nya lägenheten
Citera
2024-11-02, 19:08
Medlem
Fangfaces avatar
Jag funderar på allvar att sälja min bostadsrätt och flytta till hyresrätt igen. Småbarn uppe, araber åt sidan, småbarn nere, och alltid nån jävel som ska bygga om. Fullt med nackdelar dock; mer araber, sämre område (uppenbart), högre hyra, sämre standard på lägenheten. Fördelen är väl att jag kan bosätta mig högst upp och således slippa elefanter som klampar i golvet, samt att man kan dra vidare mycket smidigare när man känner för det (hittar ett hus).
Citera
2024-11-02, 20:37
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Jag funderar på allvar att sälja min bostadsrätt och flytta till hyresrätt igen. Småbarn uppe, araber åt sidan, småbarn nere, och alltid nån jävel som ska bygga om. Fullt med nackdelar dock; mer araber, sämre område (uppenbart), högre hyra, sämre standard på lägenheten. Fördelen är väl att jag kan bosätta mig högst upp och således slippa elefanter som klampar i golvet, samt att man kan dra vidare mycket smidigare när man känner för det (hittar ett hus).

Att bo högst upp i en lägenhet är en jävla gåva från gud. Har inte hört från mina grannar sedan 2018 förutom när någon borrar i betong såklart..
Citera
2024-11-03, 06:58
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Att bo högst upp i en lägenhet är en jävla gåva från gud. Har inte hört från mina grannar sedan 2018 förutom när någon borrar i betong såklart..
Ja, jag vet inte hur jag ränkte när jag köpte en lägenhet i mitten.
Kanske för att jag alltid bott högst upp innan och inte fattade skillnaden. Som natt och dag, aldrig mer en lägenhet med tak-grannar det är ett som är säkert.
Citera
2024-11-04, 00:13
Medlem
Det går inte heller att bo på Brf, pga.hänsynslösa grannar. För många psykiskt störda, dåligt uppfostrade och därför onormalt högljudda människor överallt i landet. Bäst är att bo i eget hus, så långt bort från alla jävlar. Svårt att hitta någon lägenhetshus med lugna, normalt uppfostrade och psykiskt friska grannar. Vi ska se om samhället blir friskare nu med nya Social- och skollagen och brottsförebyggande arbete. Hoppas att det ska förbättra svenska folkets psykiska hälsa och beteende.
Citera
2024-11-04, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbocken
Grannens dag firas den 31 oktober (idag) för den som vill försonas med besvärliga grannar

Ingen bra idee att försöka försonas med psykopater och narcissister, eftersom just sådana och likn. människor brukar vara de där besvärliga grannar. Normala människor beter sig normalt och är lugna .
Citera
2024-11-04, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engammalfisk
Innan jag bodde själv så hade jag åsikten att man skall vara extra hövlig mot sina grannar men vet inte om jag är i Twilight Zone alternativ verklighet för 75% av mina grannar är helt off & borta i skallen.

Granne här dunkade i golvet i 15 sekunder 20 gånger om dan i 2 års tid, ingen aning varför han inte behövt operera bort fötterna, det slutade med att jag fick nog efter 2 år och sparkade då på hans dörr i 5 sekunder, då kom farbror polisen & körde mig till sukhuset, blev inlagd på halvakut psykiatrisk avdelning i 2 dygn och fick betala nåt på 300 eller nåt för den vistelsen...

individen har nåt slags ticks men är mest bara otrevlig skithög, och på balkongen kan man inte vara för han sitter i timmar och gör ironiska munprutt ljud, kul på gamla dar när man vill ha tyst & lugn och ro. flera av grannarna smällar hårt i sina ytterdörrar också så det blir lite extra på svenskaspel ibland.

Ja, gällande att smälla i dörren hela tiden är med flit, för att det gör de psykopaterna och narcisisterna glada: de vet att de stör, gör andra sjuka och " har kontroll över trapphuset, visar vem som bestämmer". De gaphalsar och dörrsmällare är brottslingar, som ofredar och misshandlar andra. Brottslingar och sadistiskt lagda personer hittar på saker som de får plåga andra människor med utan bestraffning. Dörrsmällande och gapande samt hög musik på balkongen/trädgården ingår. Man måste uppmärksamma Folkhälsomyndigheten faktiskt: Om flera medborgare skriver synpunkter om det. I andra länder är sådant här beteende(ofredande och trakasseri av grannar) är reglerat och förekommer inte sådär ofta som i Sverige. Här kan vi ju inte få flytta någonstans, eftersom 90 proc.risken finns att landar precis vid likadana ostraffbara psykopater igen.
Citera
2024-11-04, 11:37
Medlem
Granne

Min granne pratar illa om andra grannar..hon har varit hemma hos någon och berättat för andra om den personen..hon berättar saker som hon inte bör berätta om personer..tycker detta är helt för djävligt....det är egentligen det enda hon pratar om.hur andra är...ska man berätta för henne vad man tycker .eller är det ok att man håller på så här.vad tycker ni
Citera
2024-11-04, 11:41
Medlem
67arigGubbes avatar
En skvallerkärring med andra ord, ja du en sådan finns i alla kvarter. Det va mer vanligt när jag va yngre då de alltid va en skvallerkärring som hela tiden pratade skit och skvallrade runt saker.

Man ska passa sig för dessa människorN
Citera
2024-11-04, 11:55
Medlem
CalzoneItalias avatar
Bjud in henne på en fika så kan ni skvallra båda två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in