Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-04, 18:07
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiphopper08
Så P-bot anses som en kriminell handling, ska vi beslagta då alla som parkerar fel ??
Nä, men alla som är i närheten av en felparkerad bil när Polisen kommer dit är i risk att bli av med personliga föremål om Polisen av någon (påhittad?) anledning börjar visitera personen och sedan hittar på att personen har "för värdefulla" prylar på sig.

Folk som springer runt och inbillar sig saker och sedan skadar folk hamnar på psyket eller i fängelset.

Det gäller inte Polisen
"De två poliserna åberopade till sitt försvar den putativa nödvärnsrätten, vilket innebär att de skulle ha handlat i en inbillad nödvärnssituation"
Citera
2024-11-04, 18:08
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Mycket bra förslag. Kriminella ska ej ha ett öre på sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Hur görs bedömningen kriminell?

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, ett jättebra förslag.
Vanligt folk behöver inte vara rädda för polisen.
Lite obehagligt att läsa hur kraftigt en del reagerar på förslaget.
Varför är man så emot polisen och rädd för ordning och reda?

Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Det är trassel människor. Vanliga folket har ingenting att vara rädd för.

Läs trådstarten igen. Ni verkar ha missat det centrala. "utan brottsmisstanke" står till och med i rubriken.
Citera
2024-11-04, 18:08
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Om man nu hävdar att man vill stjäla saker från kriminella för att hjälpa utsatta barn är auktion till skillnad från ditt förslag ett ypperligt sätt att få in pengar. Säkert en del udda saker som är svåra att sätta värde på, så en öppen försäljning i statlig regi och sedan går pengarna till brottsoffer med exempelvis outbetalade skadestånd. Istället för att förstöra kan man ju försöka göra något bra.

Varför tycker du att det vore bättre att förstöra?
Som ett straff. Lägg ut destruktionen på Youtube också!
Citera
2024-11-04, 18:09
Medlem
Tråkigt om man har fått gåvor som går över ens egna ekonomiska situation.
Behöver man samla på sig gåvobrev nu när man fyller år om det skulle visa sig vara av dyrare variant.
Detsamma gäller om man köper någon rishög till jänkare och renoverar upp under flertal år som helt plötsligt blir mer värd än man nånsin skulle ha råd med, kan man då bli av med bilen…
Om man också lyckats bygga upp ett kapital i materiellt värde och beslutar sig för att ta med sig detta till ex en friköpt villa i skogen, jobba minimalt och deklarera minimalt i tio år.
Nu kommer du åkandes 10 år senare i en fin jänkare med ett värde på över halvmiljonen med Rolexklockan på armen och blir stoppad av polisen.
Ser ju inte rimligt ut att ha dessa tillgångar med minimal inkomst… knepigt!
Citera
2024-11-04, 18:11
Jag tycker vi tar och antar eller låter det ytterst kompetenta och utbildade polisen ta och göra egna beslut om när de får ta föremålen.
Sedan får vi försöka vinna det i rätten under x antal års tid. Har vi sedan tur så kanske vi får tillbaka det polisen stulit.
'
Ja och så förbjuder vi arv också. Verkar ju finnas avundsjuka jävlar överallt som retar sig på det finns familjer som bryr sig om varandra och överlämnar gods och annat.
Det skall ju så klart beslagtas så våra eminenta regering får in lite pengar de kan skicka ner till Mali elelr Ukraina.

Samt en guldkedja runt halsen är nu alltså enligt klipska människor i denna tråden kommit fram till enbart bärs av gängkriminella. För ingen i Stockholm bär det längre.
Citera
2024-11-04, 18:12
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Som ett straff. Lägg ut destruktionen på Youtube också!

Japp.
Samt glöm inte att destruktionen skall även betalas av den forne ägaren.

Ja och kvitton behåller ju alla så klart som fått ärva det av någon släkting som dog för 140 år sedan.
Citera
2024-11-04, 18:13
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiphopper08
Så P-bot anses som en kriminell handling, ska vi beslagta då alla som parkerar fel ??

Citat:
Ursprungligen postat av ett2ett2ett2
Nä, men alla som är i närheten av en felparkerad bil när Polisen kommer dit är i risk att bli av med personliga föremål

Vad yrar ni om? Det som är det centrala i det hela är ju just att det inte ska behövas någon misstanke om exempelvis en felparkering för att få beslagta privat egendom.
Citera
2024-11-04, 18:15
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Vad yrar ni om? Det som är det centrala i det hela är ju just att det inte ska behövas någon misstanke om exempelvis en felparkering för att få beslagta privat egendom.
Exakt, det räcker att man är på fel plats vid fel tillfälle.
Citera
2024-11-04, 18:17
Medlem
TattooedFuckers avatar
Denna lag har funnits ett tag nu . Vänta tills vanliga svenssons blir av med sina prylar ! Vi säger att Kalle har en lön på 25000 kr i månaden och får ut 17-18000 kr går omkring i en jacka 15000 så står även den inte i propition till inkomsten !

Jag förstår grundtanken med lagen men när är man "kriminell" ? har man kört för fort ? är man kriminell för de ?
Citera
2024-11-04, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Denna lag har funnits ett tag nu . Vänta tills vanliga svenssons blir av med sina prylar ! Vi säger att Kalle har en lön på 25000 kr i månaden och får ut 17-18000 kr går omkring i en jacka 15000 så står även den inte i propition till inkomsten !

Jag förstår grundtanken med lagen men när är man "kriminell" ? har man kört för fort ? är man kriminell för de ?

Men denna Svensson har kvar kvittot och kan bevisa att han köpt jackan för sparade pengar!
Tror du på allvar att dom tar jackan från han då?
Citera
2024-11-04, 18:22
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker

Jag förstår också grundtanken med lagen, men jag tror att de som har applicerat den här lagen korrekt alltså. De länderna har nog tänkt till lite mer än Sverige har gjort förutom en brottsmisstanke som en seriös så kan man inte ta någon annans föremål då den har den i besiktning.

Och ett land som Sverige som är så pass dåliga på att följa en lag Själva . Så skulle jag kunna bli väldigt förvånad om dom skulle kunna få det här till att fungera.

Stöter man på fel polis så kan det ju sluta med att de tar jackan, kläderna, guldet och till och med bilen ifrån den på plats som man får gå därifrån hem helt naken. Att JO skulle ens kunna överväga att gå med på detta kan jag inte förstå. Att TIDÖ vill ha det så här har jag fattat första dagen och därför de inte fick min röst. Fascister som enbart vill sno allt de kan.

Så den vanliga personen som då inte har så mycket pengar eller någon bra pension, kan alltså då inte gå runt med några dyra föremål eller köra någon fin bil längre?

Man är då kriminell.
Men om man då skulle börja umgås med gängkriminella som också den här fantastiska regeringen har velat förbjuda. Så kan jag då inte förstå hur de kunde släppa den där förbannade feta Åkesson så lätt som de gjorde. När han sprang runt på sitt eget bröllop med MC presidenter från ytterst kriminella organisationer och sedan spelade dum och oskyldig i massmedia. Där tycker jag att det skulle vara. Rejäla krafttag.. Men det ser eller hör vi inget om.

Men lille Svensson på gatan som fått ärva lite skall jagas!!
Citera
2024-11-04, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kocken32
Men denna Svensson har kvar kvittot och kan bevisa att han köpt jackan för sparade pengar!
Tror du på allvar att dom tar jackan från han då?

Han har inget kvitto för han köpte den av en kriminell Ali Baba eller ZiggeROM som köpte via Springköp o han betalade bara 4,000 - svensson förlorar jacka + 4,000 men Ali Baba/ZiggeROM tjänade 4,000 snabbt o lätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in