Citat:
Ursprungligen postat av
TattooedFucker
Denna lag har funnits ett tag nu . Vänta tills vanliga svenssons blir av med sina prylar ! Vi säger att Kalle har en lön på 25000 kr i månaden och får ut 17-18000 kr går omkring i en jacka 15000 så står även den inte i propition till inkomsten !
Jag förstår grundtanken med lagen men när är man "kriminell" ? har man kört för fort ? är man kriminell för de ?
Jag förstår också grundtanken med lagen, men jag tror att de som har applicerat den här lagen korrekt alltså. De länderna har nog tänkt till lite mer än Sverige har gjort förutom en brottsmisstanke som en seriös så kan man inte ta någon annans föremål då den har den i besiktning.
Och ett land som Sverige som är så pass dåliga på att följa en lag Själva . Så skulle jag kunna bli väldigt förvånad om dom skulle kunna få det här till att fungera.
Stöter man på fel polis så kan det ju sluta med att de tar jackan, kläderna, guldet och till och med bilen ifrån den på plats som man får gå därifrån hem helt naken. Att JO skulle ens kunna överväga att gå med på detta kan jag inte förstå. Att TIDÖ vill ha det så här har jag fattat första dagen och därför de inte fick min röst. Fascister som enbart vill sno allt de kan.
Så den vanliga personen som då inte har så mycket pengar eller någon bra pension, kan alltså då inte gå runt med några dyra föremål eller köra någon fin bil längre?
Man är då kriminell.
Men om man då skulle börja umgås med gängkriminella som också den här fantastiska regeringen har velat förbjuda. Så kan jag då inte förstå hur de kunde släppa den där förbannade feta Åkesson så lätt som de gjorde. När han sprang runt på sitt eget bröllop med MC presidenter från ytterst kriminella organisationer och sedan spelade dum och oskyldig i massmedia. Där tycker jag att det skulle vara. Rejäla krafttag.. Men det ser eller hör vi inget om.
Men lille Svensson på gatan som fått ärva lite skall jagas!!