2024-11-04, 13:02
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowy3991
Sperma skapas i testiklarna och skapas hela tiden.

Det ska ut på något sätt.

Jag onanerade inte på ca 2-3 veckor pga upptagen/stress, och började få våta drömmar och ejakulerade i sömnen. Mindre kul att vakna med.

Är väl lika bra att runka om det nu ska ut ändå?

Man behöver inte kolla på porr eller "simpa" för tjejer om det nu är ett problem för dig TS?

Men som alla andra trådar, TS har redan en förutfattad mening även om trådstarten inbjuder till diskussion. Håller i stort sett med GertBenny.

Tror de menar på att kroppen slutar ejakulera sperma efter ett tag. Den äter väl upp sin egen sperma så att allt som händer om natten är ett torrt, hostande med damm från penis. Mindre kul att vakna med, men kroppen mår så bra att man gärna tvättar bort torra spermakroppar från lakanen.
Citera
2024-11-04, 13:04
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Vad är det du inte förstår, jag är tydlig med att det är MIN uppfattning. Känner du någon man som aldrig kollat på porr?

Men då drar du ju det ur röven, precis som jag sa? Varför försöker du ens med någon slags källa då?
Citera
2024-11-04, 13:14
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Men då drar du ju det ur röven, precis som jag sa? Varför försöker du ens med någon slags källa då?

Autist eller bara idiot? Titta på min ursprungspost, det är för en person utan autism/som inte är idiot tydligt att jag inte hänvisar till forskning eller gör anspråk på någon sort sanningsägande. Jag besvarar en persons uttalande med något som lätt kan definieras som min personliga uppfattning. När mitt uttalande synades visade jag att 70% är styrkt, resten är just min personliga uppfattning utifrån mörkertal.

Återigen, känner du någon man som aldrig tittat på porr?
Citera
2024-11-04, 14:07
Medlem
mendokses avatar
Jag tror porrtittande är den stora boven.
Det blir att man runkar oftare än man annars hade gjort helt enkelt för att det blir ett större dopaminpåslag att titta på porr samtidigt. Och man runkar då oftare än som kanske är naturligt.

Dels är det en passiviserande kraft tror jag, där man lurar sin kropp till att tro att man är Djinghis Khan som har ett harem av kvinnor att göra gravida. När man egentligen är en loser utan ett harem och man slösar all sin virila kraft på att titta på när andra människor har sex och runka till det. Kraft man annars kunde använda till att erövra saker ute i riktiga livet.

Det leder även till sexuell dysfunktion där många lider av t.ex. för tidig utlösning eller att de inte kan bli hårda alls under vanligt sex helt enkelt för att man är mer van vid att titta på när andra har sex och runka till det än att ha sex själv.

Sen finns det rent fysiska konsekvenser.
Prolaktinet i kroppen är förhöjt några timmar efter utlösning och testosteronet sänks. Högt prolaktin har en feminiserande effekt på män och för höga halter kan leda till saker som gynekomasti.

Jag tror man mår mycket bättre om man inte tittar på porr men det är extremt beroendeframkallande för många vilket gör det svårt att sluta. Därför bör man enligt mig förbjuda porr, som i Kina och Israel.
Citera
2024-11-04, 14:09
Medlem
Xandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoicman
Så jag frågar er, vad tycker ni? Är det dags att ta ett steg tillbaka, att vägra ge bort det som gör oss starka, och istället använda den energin till något större? Är det dags att återfinna den verkliga mannen inom oss?
Av någon anledning får jag för mg att det där steget tillbaka där du behåller din sperma för dig själv inte är ett frivilligt val...

Men visst, kör på. Att knepiga typer isolerar sig själva är sannolikt inte till skada för samhället som sådant.
Citera
2024-11-04, 14:11
Avstängd
Boguslaws avatar
Fast om man håller på och ger sig på sitt könsorgan som man på det här sättet, så kommer man nog få svårare att få utlösning snabbt på begäran. Alltså så måste man ha mer stimulering för att ejakulera. Kvinnor kanske kommer gilla att du har sex längre med dem men en ärlig man vet att om han vill ejakulera snabbt och starkt vid behov så är det bra att kunna det. Något som jag tror kan bli omöjligt om man skadar sitt könsorgan med semen retention som på går över 3 dagar typ.
Citera
2024-11-04, 14:12
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse

Sen finns det rent fysiska konsekvenser.
Prolaktinet i kroppen är förhöjt några timmar efter utlösning och testosteronet sänks. Högt prolaktin har en feminiserande effekt på män och för höga halter kan leda till saker som gynekomasti.

Så om man sätter på tre kvinnor om dagen tillräckligt länge förvandlas man till kvinna? Låter ju jättetroligt höddö.
Citera
2024-11-04, 14:26
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Så om man sätter på tre kvinnor om dagen tillräckligt länge förvandlas man till kvinna? Låter ju jättetroligt höddö.

Nej man förvandlas inte till kvinna men prolaktin-nivåerna efter utlösning är mångdubbelt så höga som normalvärdena och är höga flera timmar efter utlösning, så om man går runt så hela tiden kan det förmodligen fungera som en kronisk hormonell obalans vilket kan leda till fysiska förändringar, som att man utvecklar bröstvävnad.
Citera
2024-11-04, 16:21
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Vad är det du inte förstår, jag är tydlig med att det är MIN uppfattning. Känner du någon man som aldrig kollat på porr?

Förlåt, var det inte du som länkade till någon studie eller nåt som skulle styrka din uppfattning?
Citera
2024-11-04, 20:14
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Förlåt, var det inte du som länkade till någon studie eller nåt som skulle styrka din uppfattning?

Nej, ens subjektiva uppfattning kan inte styrkas. Det enda som kan styrkas är objektiva fakta varvid jag länkade till att objektiv fakta är 70% inkl mörkertal. Mörkertalets omfattning är min subjektiva uppfattning varav jag skrev att 99% av männen konsumerat porr.

Om 99% hade varit objektiv fakta hade jag i första posten skrivit "FORSKNING VISAR ATT...", vilket jag inte gjorde eftersom det inte finns forskning som visar att 99% av männen konsumerat porr - det är också så självklart att det inte kan finnas studier som visar detta att det borde vara uppenbart för den mest begåvningssvage idioten att jag inte hävdar att det är evidensbaserad fakta att forskning visar att 99% av männen konsumerat porr. Den ende som skulle göra en sådan tolkning är en person med autism alternativt inte är särskilt slug.

Återigen: hur många män känner du som aldrig konsumerat porr?
Citera
2024-11-04, 21:44
Citat:
Ursprungligen postat av breatheintheair
Känns som att du är arg på kvinnor för att dem "fått dig" beroende av porr och för dom inte har varit intresserade. Kanske misstolkat någon situation där du kanske trodde det kunde bli något och var "snäll" på ett eller annat sätt men känner dig utnyttjad när signalerna var helt fel tolkade.

Det finns en uppenbar missuppfattning i tolkningen av mitt inlägg om celibat och semen retention , ett fenomen som tycks drivas mer av förutfattade meningar än av en faktiskt förståelse för ämnet. Jag måste insistera på att det du läser in i mina ord inte på nåt sätt speglar den sana andemeningen av det jag förmedlar. Att förorda celibat och semen retention är inte ett uttryck för kvinnohat utan snarare ett djupt grundat beslut att värna om människans fysiska och psykiska resurser på ett sätt som står för en högre respekt, både för mig själv och för dem omkring mig, inklusiv kvinnor. Att missuppfatta mitt budskap som ett uttryck för bitterhet är ett misstag. Istället bör det ses som en väg mot frihet – en frihet från impulsiva begär och en stig mot genuin uppskattning av det kvinnliga väsendet.

Celibat och praxis som Brahmacharya handlar inte om att undvika kvinnor eller att förminska deras värde, tvärtom innebär det en upphöjelse av både kropp och själ, ett frigörande från de begör som ofta kommersialieras och exploateras inom den moderna sexuella kulturen, när en man avstår från porr och temporära tillfredsställelser upphör han också att objektifiera kvinnor , nåt som borde vara eftersträvande, att framhålla ett sån perspektiv innebär inte en kritik mot kvinnor utan en kritik mot de destruktiva mönster som gör kvinnor till objekt för omedelbar tillfredsställelse.

Det finns även män som geom temporär avhållsamhet förbättrar sina realtioner, detta är ett vittnesmål om styrkan i denna praxis även om de inte lever i fullständig celibat, för dessa män öppnar sig dörren till ett mer respektfull och uppmärksamt partnerskap. Värdet i ett sånt förhållningssätt går långt utöver den fysiska njutningen , det är en andlig tillgång, en dyrbarhet som både vi som valt absolut livslång celibat finner stort värde i.

Och om du blandar ihop kvinnohat med feminism är det faktiskt nåt jag anser vara ditt problem. DEt tyder snarare på ett behov av att fördjupa dig och läsa betydligt mer om dessa ämnen. Feminism och Feminisering av män och kvinnohat är två olika absolut skilda företeelser och att förstå skillnaden mellan dem är grundläggande
Citera
2024-11-04, 22:30
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Det är detta som är så roligt med er "spirituella" eller vad ni nu tror att ni är, ni måste hela tiden påpeka hur mycket bättre ni är än oss andra och att ni uppnått någon diffus och konstig nivå av "medvetande" som är långt över oss dödliga och vårat futtiga förstånd. Kan du beskriva dina "krafter" för mig? Gärna så jag förstår - eftersom jag är är av ringa förstånd och intellekt, olikt dig, ohh du store anti runkmästare och upplysta No Fap munk .

Du frågar mig om mina krafter och verkar utgå från att dessa är ett uttryck för förakt eller självförhärligande – låt mig därför förtydliga. De förändringar som följer av celibat och semen retention är inte nåt mysktiskt utan tvärtom högst påtaglia och fysiska, de som följer denna väg kan märka en förbättring i hur kroppen fungerar, för en person regelbundet utmanar sig på gymmet kan den här praxisen ge samma boost som man annars söker genom kemiska tillskott.

för den som ofta drabbas av sjukdomar och vars immunsystem sviktar kan denna metod medföra en tydlig förbättring av hälsan, många som tidigare varit fångade i en cykel av kronsika förkylningar och tllstånd av låg energi märker en markant skillnad, kroppen känns friskare och motståndskraften ökar.

Och det är bara början, den mentala och kognitiva förbättringen är nästan ofrånkomlig, för många även de som från början inte sökte celibat för dess mentala effekter, är förändringarna påtagliga. Skärpan ökar , minnet stärks och den mentala klarheten gör att information tycks fästa sig i hjärnan utan att man ens behöver anstränga sig. Resultatet är att man förmår förstå och analysera världen med en klarare blick, detta är en förändring som kan upplevas som en upphöjd medvetande.

Du beskriver medvetande som diffust, och där har du rätt, det är knappast en konkret och exakt definierad term. Faktum är att inte ens de stora forskarna i ämnet , Penrose och Baars och Tononi har en enig syn på vad medvetande egentligen är, att du känner ett visst motstånde mot termen är således fullt förtåeligt för i denna fråga är även vetenskapen splittrad. Ditt motstånd plcerar dig bara i samma rum som dessa tänkare som på olika sätt brottas med denna fråga.

Så omdu trodde att mina ord om Krafter handlade om nån sorts Superman klyscha direkt ur Hollywood, att jag skulle kunna flyga eller skjuta laser från ögonene, då vill jag påpeka att den vanföreställningen i så fall säger mer om dig än om mig, tyvärr om du har blivit såf örd bakom ljuset av Hollywoods sagovärld att du tror dessa förmågor är det enda som klassas som Krafter, då är det en sorglig men alltför vanlig förvirring i vårt samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in