Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-05, 20:51
Medlem
DrunkenZealots avatar
Drack en Peroni i den nya burken, alltså den höga men smala 33 cl i helgen.

Kändes faktiskt bättre än den klassiska. Vad säger ni, fungerar en hög smal burk för kompetenta ölhävare?

Och vilket namn kan man få på långhalsen nu?
Citera
2024-11-05, 21:11
Medlem
Farbaute666s avatar
Det är väl en vanesak, men den höga burken förknippar jag numera med läsk. Men visst, jag köper ju viner på burk ibland och de är ganska bra.

Giraffen eller något?
Citera
2024-11-05, 21:36
Medlem
Jag tror de kallas "slank-burk" i industrin.
Citera
2024-11-05, 21:52
Medlem
Känns bara som en trend, och det moderna upplevs kanske smaka bättre. Läskbranchen upptäckte ju detta för ett tag sedan.
Vänta 5 år så har vi säkert något nytt. Vissa testar ju t ex 35 cl redan.
Citera
2024-11-05, 22:23
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
bara raggare och amatörer som dricker öl.. män däremot dricker whiskey.

Whisky är gott att dricka efter maten men till själva måltiden föredrar jag öl. Laphroaig är gott men passar inte så bra till mat.
Citera
2024-11-05, 22:54
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajan
Känns bara som en trend, och det moderna upplevs kanske smaka bättre. Läskbranchen upptäckte ju detta för ett tag sedan.
Testar..? Det har varit standard i ex. USA sedan urminnes tider, så det är väl import. 355ml är 12 fl. oz.
Citera
2024-11-06, 00:58
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajan
Det är väll någon som har räknat ut att den formen gör att man utnyttjar platsen på ett bättre sätt så man får med fler burkar på samma yta tillexempel i ett lastbils flak annars skulle de nog inte bytt form. Sedan 35 cl är americansk import för de har en annan standard.
Citera
2024-11-06, 01:40
Medlem
genericnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Det är väll någon som har räknat ut att den formen gör att man utnyttjar platsen på ett bättre sätt så man får med fler burkar på samma yta tillexempel i ett lastbils flak annars skulle de nog inte bytt form. Sedan 35 cl är americansk import för de har en annan standard.

Stämmer inte. De fyller inte ut på pallen så det blir outnyttjat utrymme, och sämre stapelbarhet i lager.
De gamla klassiska burkarna fyller 100% och sleek can lämnar 3-5cm på sidorna av varje pall outnyttjat.
Citera
2024-11-06, 06:19
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genericname
Stämmer inte. De fyller inte ut på pallen så det blir outnyttjat utrymme, och sämre stapelbarhet i lager.
De gamla klassiska burkarna fyller 100% och sleek can lämnar 3-5cm på sidorna av varje pall outnyttjat.
Dom staplas ej på eu-pall utan i halvpall. Man som chaufför tar således 2 halvpallar som en hel vid lastning.
Citera
2024-11-06, 06:24
Medlem
ethernals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars

botten och "locket" är tjockast, det krävs alltså mindre aluminium att ha samma volym men en burk som har mindre omkrets men som är högre
Citera
2024-11-06, 07:03
Medlem
DrVonAnkas avatar
Känns modernt och framåttänkande så tumme upp från mig. Undrar om de gör samma ändring med långburkarna så det blir långlångburk. I det fallet kan det bli lite för högt och svårt att dricka ur misstänker jag.
Citera
2024-11-06, 07:49
Medlem
Köpte mitt favoritmärke förra helgen och såg till min förfäran att de bytt burkarna till smalburkar.

Resultatet var "så där"..

Det blev en konfrontation mellan känsla och smak.
Känslan säger Red Bull och smaken var Lager.

Man är så van med hur en knatte sitter i näven. Balansen, tyngden och greppet. Samma med en Red Bull.
Tror att det skulle bli samma knas med en Red Bull i en vanlig kortburk. Det känns fel liksom.

Det kanske är en vanesak?

Föredrar Coca-Cola i de smala burkarna framför de äldre knatteburkarna.
Det kanske blir så med ölburkarna med?
Att man vänjer sig.

Men jag är skeptisk. En knatte är en knatte liksom. Det är inte bara en dryck. Det är en helig ritual.
Det är allvarliga grejor man inte skojar bort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in