Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-06, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det finns inget att diskutera i den frgan eftersom republikanernas och Trumps uttalanden r vl dokumenterade som Putinvnliga. Du har inget att delge mig nr det gller just fakta om Trump och Putin.

Haha vilken bra instllning du har, du r super expert p Trump/Putin

Att Putin inte gjorde ngra som helst angrepp mot andra nationer 2016-2020 borde vara bevis nog kan man tycka. Demokraternas fulspel med att kalla nn fr Facist, Naziist, Hitler, eller Putin vn r skrattretande.

Jag har ppet sinne, jag kan vertalas. Ge mig ntt bevis fr att Trump har sagt ntt om att stdja Putin.
Citera
2024-11-06, 19:00
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Skaffar Europa sig eget frsvar behvs inte Nato och Trump. S smrjan om Nato r bara en enorm kostnad pga skrmselpropaganda om rysspket grundat av vapenlobbyn. Knn dig blst!
Nstan alla europas lnder r med i Nato.
Det skulle nd krvas en ersttare fr Nato, vilket vore totalt ondigt d vi redan har Nato som fungerar utmrkt. Idiot.
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Japp d har vi den orange jttebebisen som president. Fint.

Se nu till att lugna ner bombdemokraternas vrld och fixa fred hr och dr.

Kanske skicka ett par 100 000 Svenska trumphatare p utbildningslger i USA att lska med. Kanske kan de byta sikt om de fr flyga till USA och plocka apelsiner och se p trd.
Citera
Medlem
Leevancleef11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Titeln: "Stort"

Knappast, 3.5% som det ser ut just i skrivande stund. Ja, Trump har vunnit men som alltid i landet USA s r det marginellt.

Samla 10 personer slumpmssigt och inse att 5 av dessa rstade fr Harris och 5 rstade fr Trump.
Och att hlften av USA's befolkning nu r extremt missnjda och andra hlften bara r glada att dom slipper "frlora".

Att vinna stort hade varit om Trump hade 70% eller mer.
Detta r ett terkommande fenomen, problemet med USA tvpartisystem. Nst intill omjligt fr en tredje part att sl sig in.
Citera
2024-11-06, 19:02
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Exakt.

Att folk i usa inbillar sig att han ska fra dem i the golden Era r beklagligt, men att svenskar kan sitta och jubla ver Trumps tilltrde r helt obegripligt.

Jag har redan frklarat det fr dig men du vgrar ju att ta emot ngot annat perspektiv n det media hjrntvttat dig till att tro p. Kanske r det enklare fr dig att ta emot det om det kommer frn en kvinna?
https://www.youtube.com/watch?v=RCLgt2A6KFw

Citat:
However, at the end of the day he was the best choice I think not just for America, he was the best choice for the world and I think the best choice it will turn out for Britain. Why do I think that? Well, it's really really simple because he's not an insane, progressive, woke, net zero, open border, trans inclusion lunatic which is what Kamala Harris and the Democrat Party of the United States currently is.
Citera
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
4.

Om han nu inte gr och sjlvdr innan dess.
Har svrt att tro att han kommer sitta fyra r, n mindre tta. Han r ju lika gaggig i brjan av sin presidentperiod som Biden r nu.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aja Baja
Som jag ser det har amerikanerna mycket mer alternativ att rsta p om man rknar in primrvalen n vad vi har i Sverige. Hr har vi ett antal partier som fr det mesta tycker samma sak i de flesta frgor. Inte mycket till valfrihet.
Att Trump blev vald 2016 trots att han hade sitt eget parti emot sig visar ju folkets makt att vlja den politik de gillar.
Valet r det vl inte nn som ens funderar kring relaterat till demokrati, snarare vad det kpt fr politik.

Republikanerna (GOP) har slppt in bakteriehrd i salongerna (MAGA) men vgar inte slppa taget med risk att behva konkurrera.
Antingen blir Maga strre separat eller s blir partiet utan konkurrenskraft vs dems.
De biter sig sjlva i arslet.
Senast redigerad av develi 2024-11-06 kl. 19:07.
Citera
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Nej jag r inte fr krig. Drfr tycker jag att Ryssland inte ska vinna ngonting p kriget.

S hade det nog varit i en perfekt vrld.

Tyvrr s fr nog Ukraina finna sig i att kompromissa med Ryssland om inga andra lnder snder trupper fr att hjlpa dem p marken.

Till slut kan det tyvrr visa sig att tio tusentals Ukrainska mn, kvinnor och barn dtt i ondan.

Jag blir inte ledsen om jag har fel.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Titeln: "Stort"

Knappast, 3.5% som det ser ut just i skrivande stund. Ja, Trump har vunnit men som alltid i landet USA s r det marginellt.

Samla 10 personer slumpmssigt och inse att 5 av dessa rstade fr Harris och 5 rstade fr Trump.
Och att hlften av USA's befolkning nu r extremt missnjda och andra hlften bara r glada att dom slipper "frlora".

Att vinna stort hade varit om Trump hade 70% eller mer.

Bam Michigan r klart som gick till Trump s nu har Trump 295 mot Harris 226 s "landslide" och betydlig mer n 3.5%!
Senast redigerad av Flaklypan 2024-11-06 kl. 19:05.
Citera
2024-11-06, 19:03
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leevancleef11
Endast fyra, man kan endast sitta tv "terms" som det heter. En "term"= 4 r

Och det blev regel efter att F.D. Roosevelt kuppade systemet.
Kutym hade varit att ingen suttit lngre n tv mandatperioder pga att den frste presidenten Washington gjorde s. Det sket Roosevelt i och stllde upp tv gnger till.
Efter det blev max 2 terms lag.
Citera
2024-11-06, 19:04
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Nstan alla europas lnder r med i Nato.
Det skulle nd krvas en ersttare fr Nato, vilket vore totalt ondigt d vi redan har Nato som fungerar utmrkt. Idiot.
En sak slog mig hromdagen. Om USA lmnar NATO s str EU helt sjlv emot vldigt mnga lnder. Och med en liten hunds attityd.

Vr egen statsminister vill ju att kriget emot Ryssland fortstter ven ifall USA inte vill det.

Och Sveriges 10 miljoner mnniskor med siktsmegalomani regerar.
Citera
2024-11-06, 19:04
Medlem
kukflashs avatar
Trump vann alla delstater i rostbltet. 292-244 just nu, lr bli 307 elektorer till Trump!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in