Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-06, 19:52
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Hur menar du nu? Missfstr vi varandra? Siffrorna sger ju att Trump har fler rster n Harris!

Tror inte du ska lgga mer tid p den hr.

Verkar vara slumpad vnstermnniska som beskyller det amerikanska valsystemet i ren desperation.
Nr sanningen presenteras s finns inte lngre ngra skydds-sprrar och systemet gr "Tilt"
Citera
2024-11-06, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erik.otuktsson
Tro mig, jag vet. Jag r f.n. student vid ett av vra universitet, och trots att mnet jag lser egentligen r helt frikopplat frn politik s trycker vra efterblivna frelsare (som p allvar kmpar med felstavning och srskrivningar, vilket fr mig att ifrgastta mitt val att ska mig hit, men det r en annan femma) ned bde Marx och genuspolitik i halsen p oss, och ingen i klassen sger ngot. De flesta r unga svenska tjejer (ls puckon) som redan svalt den doktrinen, och de vriga hller kft i rdsla att bli utfrysta.

Jvla skitsamhlle, och fan vad sur jag r ver att det knappt gr att f en duglig ln i det hr landet om man inte har en tramsexamen eller lst hantverkaryrken redan i gymnasiet.

Hah. Jag knner igen en viss historieutbildning dr det var mycket viktigare att kunna marxistisk historiebeskrivning n vad historien egentligen betydde. Du vet, s man kan tolka saker och ting rtt.
Citera
2024-11-06, 19:53
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Titeln: "Stort"

Knappast, 3.5% som det ser ut just i skrivande stund. Ja, Trump har vunnit men som alltid i landet USA s r det marginellt.

Samla 10 personer slumpmssigt och inse att 5 av dessa rstade fr Harris och 5 rstade fr Trump.
Och att hlften av USA's befolkning nu r extremt missnjda och andra hlften bara r glada att dom slipper "frlora".

Att vinna stort hade varit om Trump hade 70% eller mer.

S gr det inte till i politik i demokratier. ven i Sverige slutar det nstan alltid med ett alternativ p drygt 50% som vinner ver ett alternativ med knappt 50%.

Ngot verdrivet, men det tenderar t det hllet. Se p riksdagsvalen mm.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Har du lust att lnka till dessa konton, s vi fr bilda oss en egen uppfattning?
Det finns i trden fr Vance, ids inte leta nu och det gller den frintelsefrnekare som Tucker Carlson bjd in fr nn mnad sen och gav lovord som en plitlig historiker, vilket han r sjlvutnmnd till och inte utbildad.

Vance r hans fljare p X.

Sk p Google typ holocaust denier, Tucker, Vance s lr det komma fram snabbt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Hon ska tydligen visa upp sig om 2 timmar:
https://www.youtube.com/watch?v=8JGXcHV2yoY

Rkna med en bakfull krring. Tydligen s sp hon ned sig rejlt efter frlusten. Var drfr hon inte kunde visa upp sig.
Citera
2024-11-06, 19:54
Medlem
-Fake-News-s avatar
Jag r mer n njd. Vrlden behver det hr. Vi har ftt nog av den osunda och ofriska tokvnstern. Vi vill ha sunt frnuft, trygghet och en bra ekonomi i vr vardag. Trump r den enda som kan bidra till det just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EGH
Jag r glad och (mest) lttad ver att Trump vann. Hanterar han saker rtt kommande fyra r kan han bli ihgkommen som en av USAs viktigaste och mest betydelsefulla presidenter genom historien. Jag hoppas detta blir en folklig revolution, mot ett korrupt och elitistiskt maskineri, som frhoppningsvis kan dra upp ogrset med rtterna frn Washington och ndra skutans kurs p riktigt. P samma gng en nystart och en tergng till USAs och hela vsts rtta riktning.

Jag ville frst Harris men nu jag knner lttad ver en nygammal maktfaktor vann. Ja faktiskt presidenten heter Trump. Mnga av USA hatarna hatar situationen som gr.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Ja, det har han ju.
Ordningen p siffrorna jag anvnt r hger mot vnster?
EDIT: Nu blev jag sjlv snurrig. Vnde p det i detta inlgget.

Trump vinner, och i nulget med 3.4% mot tidigare 3.5%

3 stater kvar innan vi vet 100% Arizona, Nevada och Alsaka
Citera
2024-11-06, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det finns i trden fr Vance, ids inte leta nu och det gller den frintelsefrnekare som Tucker Carlson bjd in fr nn mnad sen och gav lovord som en plitlig historiker, vilket han r sjlvutnmnd till och inte utbildad.

Vance r hans fljare p X.

Sk p Google typ holocaust denier, Tucker, Vance s lr det komma fram snabbt.

Jag r ocks frintelsefrnekare. Jag fick lra mig i skolan att dom gjorde tvl och lampskrmar av judar.
Det visade sig vara en lgn. Det anade jag d men det kunde man ju inte sga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
S gr det inte till i politik i demokratier. ven i Sverige slutar det nstan alltid med ett alternativ p drygt 50% som vinner ver ett alternativ med knappt 50%.

Ngot verdrivet, men det tenderar t det hllet. Se p riksdagsvalen mm.

Om du menar mellan allianser s ja.
Men strsta parti i Sverige kmpar med att ens f 25% av rsterna. Det r stor skillnad p USA's tv kandidat system.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Hmm intressant! Jag ska granska honom!
Det uppskattas, vad du nu n kommer fram till.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Tror inte du ska lgga mer tid p den hr.

Verkar vara slumpad vnstermnniska som beskyller det amerikanska valsystemet i ren desperation.
Nr sanningen presenteras s finns inte lngre ngra skydds-sprrar och systemet gr "Tilt"

Kan det vara valfusk kanske
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in