2024-11-07, 17:57
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja Trump r oberknelig, ofrutsgbar och impulsiv. Reinfeldt r falskt berknande.
Den analysen kan man nog anvnda p Harris (eller Biden) ocks nr jag tnker efter. Amerikanska folket fredrar en impulsiv och ofrutsgbar ledare framfr en falskt berknande sdan, det r vl inte konstigt? Jag hade valt likadant.
Citera
2024-11-07, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Har ju t.o.m. hnt att dda har rstat och det r inga problem utan ID-kontroller som demokraterna vgrar.
Kan du beskriva hur det gr till att fuska?
Citera
2024-11-07, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Att Trump kom frbi p upploppet ndrar inte p det faktum att han borde ha frlorat, stlts infr rtta fr sina grova brott och ftt lngvariga fngelsestraff. Trump sjlv anser i princip att han som person str ver lagen .

Antalet marginalrster i swingstaterna som Harris hade behvt fr att terskapa Bidens seger fr fyra r sedan var runt en halv miljon - det hade rckt fr att klara samtliga vgmstarstater som Biden vann 2020 (om man flippar Nevada d mot North Carolina nu, som Biden inte vann). Det r inte strre sifffor n s det handlar om.
Det har varit glasklart att Trump vinner nda sen valfusket 2020. Man kan inte dupera folket hur mycket som helst. Du kan rkna hur kreativt du nskar, det fanns ingen chans i helvetet att djupa statens handdocka skulle lyckas kidnappa makten i ytterligare fyra r.
Citera
2024-11-07, 17:59
Medlem
Nstan alla amerikaner r Trumpister nu, kolla bara p kartan den r ju blodrtt verallt, nstan varje distrikt frutom bghgkvarteret CA.

Hur knns det fr svenskar nu, nr ni r efterblivna och hller p Kamelen som r vldigt opopulr bland riktiga Amerikaner? Hnger ni inte med eller?
Citera
2024-11-07, 17:59
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Han vann frsts populare vote, som de som ansg att han inte skulle vunnit ver Hillary, brukar dra upp. S han fick mest rster av alla. D mste vl ven du anse att han r en klar vinnare.
Joe Biden vann Popular Vote med mycket strre siffror 2020., Fr en timme sn sg jag Marco Rubio sga p TV "att Trump vinner popular vote ger ju en stor extra tyngd t hans mandat frn folket". Konstigt, hur mnga tunga republikaner snuddade vid den tanken firga om Bidens valseger 2020?

Som jag svarade nyss till FreeMarket, nr hgerfolk kr argumenetet "det blev MAJORITET fr det hr beslutet och drmed r det rtt fr alltid, det r vad Folket ville, punkt slut, och det finns ingen appell" s r det bara ifrga om sdana beslut de sjlva gillar, aldrig motsatsen.
Citera
2024-11-07, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Kan du beskriva hur det gr till att fuska?

Det finns skert mnga olika stt, jag kan mest konstatera att det sker. Det r uppenbart nr folk som varit dda i ratal har rstat eller nr personer som inte har rstat sjlva upptcker att de har gjort det, dvs. en granne kanske gjort det t dem. Uppenbarligen r kontrollen vldigt svag.
Citera
2024-11-07, 18:02
Avstngd
Citat:
Lite svrt att frst din pong, kan du fundera p den och terkomma nr du vet vad den skulle vara?
Googla "dubbla mttstockar" och "tunnelseende", tack.
Citera
2024-11-07, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Googla "dubbla mttstockar" och "tinnelseende", tack.

Fortfarande oklart vad din pong r.
Citera
2024-11-07, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kan du bertta fr mig om JFKjr som r anstlld. Du som vet hur det ska bli.

Han ges stor makt ver de statliga hlso- och vetenskapsinstitutionerna i USA.
Stabilt?

Trump p Madison Square Garden om JFKjr:
Im going to let him go wild on health. Im going to let him go wild on the food. Im going to let him go wild on the medicins".

Kennedy:
I dont necessarily believe all the scientists, because I can read science myself. Thats what I do for a living. I read science critically.

Han lser...
Han saknar medicinsk utbildning, han har ingen vetenskaplig bakgrund.
JFKjr gr pstende som saknar vetenskapliga belgg nd bort i rena konspirationer.

Go wild r nog inte ord man vill hra nr det kommer till sin hlso- och sjukvrd.

Jag kan lsa grundlagen. Lt mig representera dig i rtten. Jass inte?

Nog fr att ven svenska politiker stter totala vetvillingar p viktiga poster i samhllet. Som den dr rebellmamman som de satte att ansvara fr Sveriges gasfrsrjning, eller Dan Eliasson, myndighetssabotren, men visst det dr r riktigt dumt.

Nr man koncentrerar diskussionen p konkreta saker s blir diskussionen mer intressant. Till skillnad frn dina fantasier om att ngon perifer antisemit i kretsen kring Vance r en stor fara fr USA:s judar r detta en reell fara. JFKjr verkar inte lmplig p den posten. Eventuellt kanske han bara stts dr av PR-skl (en del Trumpsupportrar har ju vaccinfobi) men utan reellt inflytande, eller s fr han det och det skall ju bli intressant att se konsekvenserna av i s fall.
Citera
2024-11-07, 18:03
Medlem
MyJustices avatar
Det har pgtt ett aktivt frflyttande och uppkp av landbruks mark till de stora aktre i USA ett tag nu
Samtidigt som man har frsvrat fr normala lantbruk via lagstiftning att verleva .
Det var inte en tillfllighet att 180 000 amish folk som producera hgklassiga jordbruksproduter rstade p Trump i Pennsylvania..
https://www.youtube.com/watch?v=eNbDbaF9Hvc
Senast redigerad av MyJustice 2024-11-07 kl. 18:06.
Citera
2024-11-07, 18:07
Medlem
Citat:
Det finns skert mnga olika stt, jag kan mest konstatera att det sker. Det r uppenbart nr folk som varit dda i ratal har rstat eller nr personer som inte har rstat sjlva upptcker att de har gjort det, dvs. en granne kanske gjort det t dem. Uppenbarligen r kontrollen vldigt svag.
Jaha lter ju konstigt d det inte visat ngot exempel p ngot konkret. Man mste ju registrera sig p valmyndigheten med giltig id, och sedan finnas med i rullarna nr man kommer och rstar, s det verkar ju ganska omjligt att lyckas med det.
Citera
2024-11-07, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
r ganska nyfiken p vad RFK Jr kan bidra med, faktiskt. Han har ju pratat mycket om livsmedelsindustrin, flour som tillstts i dricksvattnet (sen typ tidigt 1900 tal) och som d ska vara negativt fr kroppen nr det kommer in i systemet och ven jordbruket vill jag minnas att han har pratat om.

Men har dessvrre fr dlig koll p RFK JRs sikter. r inte superintresserad alls av det han pratar om, men mnga republikaner verkar ju vara exalterade ver det faktum att han la ned sin egna kampanj och anslt till Trump.

Att Trump anvnder "Go wild" i sitt anfrande p ett rally lgger jag ingen vikt vid. Snubben sger ibland saker som vertolkas av mnga. Och terigen r vi dr, vi frflyttar fokus frn sakfrgorna och hamnar vid ordval, ansiktsuttryck osv.

Jag kommer att tnka p den dr militrgalningen som tjatar om sina bodily fluids i filmen Dr. Strangelove nr jag hr om JFKjr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in