Jag hoppas verkligen man kan gräva vidare i detta fall nu när man blivit Nato medlem och äntligen kan lägga sig bakom den här kommunistiska smygstaten som kanske nådde sin peak under just 80-talet 82-91 under Palme/Carlsson och alla skumma affärer de var inblandade i med kommunist-stater, Terrorister, vapen, PKK, Iran/Irak, Afrika, handel m,m
Stasi rattade under denna tid runt i splitter nya svarta 740s som i DDR istället för symbolisera folkhemmet som hemma i Sverige mer gav samma anda som om man såg en svart Volga rullandes i Sovjet skräck och underkastelse
Samtidigt som politiska fångar snickrade möbler till oss där borta
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...na-osttyskland
Magdalena Andersson lögner om sin DDR resa nyligen var ju med talande socialdemokraterna var helt klart ett fan av övervakningstaten och den totala underkastelsen och vissa svenska kapitalister var likt Lundin Oils affärsmodell intresserade av vara först in på marknader andra såg som för oetiska eller riskfyllda
Det vidriga i den här historien är inte att sannolikt DDRs stasi eller ett svenskt kommando lojalt till att skydda affärerna med DDR dödade Cats Falck och hennes väninna för sånt kan ske jag säger inte att det är inte hemskt utan ännu vidrigare är alla som hjälpte till att mörklägga och förvilla och som var på DDRs sida i det här även fast de var etniska svenskar, smygkommunister och landsförrädare
Det finns säkerligen svenskar där ute än idag som fortfarande inte minns med glädje utan sorg över att Berlinmuren och senare östblocket föll
Det är dags att gräva i saker som vem gav ordern om att skrota bilen så snabbt, vilka toppstyrde medierna m,m jag hoppas Spår kommer göra ett bra jobb och att det kan bli en revival av intresset i det här fallet och just att det leder in på att det är dags att göra upp ordentligt med våran smutsiga historia under speciellt 80-talet