Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-09, 15:51
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Hej!

min vän har Comviq Abonnemnag 20 GB för 195 kr i månaden nu, och har fel på datorn och nu är det bara 6 GB kvar vad händer om det tar slut sen, Comviq har stängt nu under helgen?

tack för svar
Citera
2024-11-09, 16:04
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorKokos
Den tar slut.

Men då kan man inte surfa nån mer, inte ska man behöva ladda när man har ett abbonemang
Citera
2024-11-09, 16:06
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
ingen aning, men den tar slut

Ja den tar slut jag undrar men vad händer sen, fylls det på automatiskt och att man får betala mera nästa månad?
Citera
2024-11-09, 16:11
Medlem
StorKokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Ja den tar slut jag undrar men vad händer sen, fylls det på automatiskt och att man får betala mera nästa månad?
om du ställt in det ja , annars inte. Hallå, tänk lite!!!
Citera
2024-11-09, 16:13
Medlem
JustTrollings avatar
Internet stängs väl av när din data är slut. Jag är inte helt säker, men har svårt att tänka mig något annat.

Men går väl att köpa extra data när den tar slut.

https://www.comviq.se/surf

Typ "Boosta 3 dagar obegränsad surf 119 kr".
Citera
2024-11-09, 16:13
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
om du ställt in det ja , annars inte. Hallå, tänk lite!!!

Hur menar du ställt in det ja?
Citera
2024-11-09, 16:16
Medlem
Han får troligtvis ett sms som informerar att hans datamängd är slut och instruktioner om hur han kan köpa ytterliggare data, något i stil med "SMS:a Comqviq 100 för 100GB data för priset av 200kr" eller liknande..
Citera
2024-11-09, 16:29
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Internet stängs väl av när din data är slut. Jag är inte helt säker, men har svårt att tänka mig något annat.

Men går väl att köpa extra data när den tar slut.

https://www.comviq.se/surf

Typ "Boosta 3 dagar obegränsad surf 119 kr".

Så då måste man tanka mera, men fortsätter abonemanget 20 GB ändå sen för 195 kr i månaden?
Citera
2024-11-09, 16:31
Medlem
Dofternas avatar
Hur har felet med datorn något att göra med surfmängden på kompisens telefon?
Citera
2024-11-09, 16:43
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Så då måste man tanka mera, men fortsätter abonemanget 20 GB ändå sen för 195 kr i månaden?
Har han 6 GB data kvar för november, och tankar 3 dagars boost så gäller dom 300 GB data i 72 timmar. När 72 timmar är slut så försvinner den datan, och han har 6 GB kvar för november. Hans abb och data blir kvar som innan. Så tolkar jag det som står på sidan.
Citera
2024-11-09, 16:55
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hur har felet med datorn något att göra med surfmängden på kompisens telefon?
Inget som comviq har att göra med, det är bara anledningen till varför mobildata används just nu.

Och så är det, TS. This is a you-problem. Comviq ansvarar inte för att din kompis ska kunna surfa lika mycket på sin mobildata som på sitt wifi.

Vad gör hen som kräver så mycket data? Han har inget sparat från tidigare månader? Jag har vimla och allt jag inte använder sparas i en pott, upp till 100gb utöver månadens data, att använda vid behov.
Citera
2024-11-09, 16:57
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Inget som comviq har att göra med, det är bara anledningen till varför mobildata används just nu.

Och så är det, TS. This is a you-problem. Comviq ansvarar inte för att din kompis ska kunna surfa lika mycket på sin mobildata som på sitt wifi.

Vad gör hen som kräver så mycket data? Han har inget sparat från tidigare månader? Jag har vimla och allt jag inte använder sparas i en pott, upp till 100gb utöver månadens data, att använda vid behov.

Man har vanligtvis fortfarande wifi hemma även om datorn går sönder. Varför inte använde det på telebobo?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in