2024-11-09, 21:48
Medlem
TeEsErs avatar
En särdeles intelligent rektor i Skåne har tagit det upplysta beslutet att låta en dömd våldtäktsman gå kvar i samma skola som flickan han våldtog.

Vi behöver nog debattera lite kring vem denna rektor är och vad dennes logik bakom beslutet var.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n-valdtaktsman

Citat:
I tingsrätten dömdes Hugo för två fall av våldtäkt och fick ungdomsvård. I hovrätten friades han för den första våldtäkten. Straffet omvandlades till ungdomsövervakning och han släpptes.

Citat:
Skolans rektor säger att situationen är komplicerad och väldigt olycklig.

– Vi har gjort en riskanalys och en handlingsplan för att dessa två elever inte ska mötas. De går i olika årskurser och läser olika program.

Min gissning är att rektorn efter Aftonbladets artikel har veckor kvar på sin rektorskarriärr.

Vad heter rektorn?
Citera
2024-11-09, 21:55
Medlem
Onanikrems avatar
Fy fan! Först "ungdomsövervakning" som straff, och sedan får han gå kvar på skolan också. Samhället har blivit helt sjukt, man blir ledsen.
Citera
2024-11-09, 22:03
Medlem
Libertarismuss avatar
Fast vad har grabben gjort då? Tagit henne på röven? Det är ju det som räknas som våldtäkt idag. Dessutom blev han ju inte ens dömd för det.
Citera
2024-11-09, 22:03
Medlem
kalkryggars avatar
Min tanke är:
Var fan är hennes pappa, bror, vänner med sina bollträn? Nu när de blir tvingade att skapa rättvisan själva?

Om vi ska vara ärliga så är det dit vi har kommit nu i samhället. Redan för länge sen om du frågar mig. Va fan!

Hur kan man tillåta att en flicka ska behöva gå i samma skola som hennes våldtäktsman? Helt obegripligt att man ens tänker tanken.

Ja, vem fan är den här rektorn är min fråga.
Citera
2024-11-09, 22:21
Medlem
atodJbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Min tanke är:
Var fan är hennes pappa, bror, vänner med sina bollträn? Nu när de blir tvingade att skapa rättvisan själva?

Om vi ska vara ärliga så är det dit vi har kommit nu i samhället. Redan för länge sen om du frågar mig. Va fan!

Hur kan man tillåta att en flicka ska behöva gå i samma skola som hennes våldtäktsman? Helt obegripligt att man ens tänker tanken.

Ja, vem fan är den här rektorn är min fråga.

Nu var det här längesedan men minns att de va en tjej på mitt gymnasium som va tvungen att gå på skolan samtidigt som hennes storasysters styckmördare. Inget förvånar mig längre.
Citera
2024-11-09, 22:24
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Fast vad har grabben gjort då? Tagit henne på röven? Det är ju det som räknas som våldtäkt idag. Dessutom blev han ju inte ens dömd för det.
Förmodligen penetrerat någon av hennes kroppsöppningar på något sätt. Ta någon på röven eller brösten räknas som sexuella trackaserier inte våldtäkt. Han blev ju dömd för den andra våldtäkten även i hovrätten. Smuts! Bort! Stampa! osv..
Citera
2024-11-09, 22:33
Medlem
Känner att man inte lär sig så mycket av den här artikeln. Man skulle vilja veta vad som sagts i förhör och så vidare för att kunna bilda sig en egen uppfattning.
Citera
2024-11-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
En särdeles intelligent rektor i Skåne har tagit det upplysta beslutet att låta en dömd våldtäktsman gå kvar i samma skola som flickan han våldtog.

Vi behöver nog debattera lite kring vem denna rektor är och vad dennes logik bakom beslutet var.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n-valdtaktsman

Min gissning är att rektorn efter Aftonbladets artikel har veckor kvar på sin rektorskarriärr.

Vad heter rektorn?

Kommer nog bara omplaceras vilket är vanligt bland högt uppsatta kommunalare, kanske med en ännu bättre lön.
Citera
2024-11-09, 23:02
Medlem
Varför har inte föräldrar flyttat henne till annan skola ? 🙄
Citera
2024-11-09, 23:04
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Med tanke på att tjejen blödde efteråt så gjorde han nog mer än tog henne på rumpan.

Nu handlar det om vad rektorn heter. Att killen blivit dömd för våldtäkt och vad det innebär är inte topic.
Citera
2024-11-09, 23:07
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Varför har inte föräldrar flyttat henne till annan skola ? 🙄
För att det är hon som är offret och det inte finns fler gymnasieskolor i kommunen. Det rimliga är ju att den dömde gärningsmannen inte får gå kvar. Men rektorn, som vi diskuterar, tyckte att det var rimligt att han skulle få gå kvar.
Vi behöver rektorns namn för att kunna diskutera vidare
Citera
2024-11-09, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Nu handlar det om vad rektorn heter. Att killen blivit dömd för våldtäkt och vad det innebär är inte topic.

Är det inte topic?

Om man ska hänga ut en person, spy galla över den, så vill man väl veta lite om bakgrunden till att personen handlat som den gjort?
Senast redigerad av helosanbanan 2024-11-09 kl. 23:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in