2024-11-10, 03:06
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Men förstår du inte. Pappans dotter har blivit våldtagen av en kille och pappan vet att hans lilla våldtagna flicka tvingas att gå i samma skola som han som förstörde hennes liv.

Hur klarar man av det som pappa? Det finns ju ingen som bryr sig. Inte ens flickans egna pappa. Hur orkar flickan med det? Ett sånt oerhört svek av sin egna pappa, bror och vänner som inte agerar när hennes liv förstörs av ett rövhål. Att han ens kan gå i den skolan utan att någon inte angriper honom tyder på att alla har gett upp. NPC.

Ja, vad fasiken är det med flickans släkt och familj - varför "talar" de inte killen till rätta i en mörk håla? Få honom att lämna landskapet och om inte, göra sig av med avskrädet?
Citera
2024-11-10, 03:13
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Det stora problemet här är att skolan och rektorn bedömer det killen blivit dömd för, i dennes fördel. Han är dömd för våldtäkt men skolan gör bedömningen att denne äcklige våldtäktsman inte kommer trakassera flickan igen - är detta verkligen deras roll? Är det inte flickan som skall fredas och inte den bestialiske GM?
Citera
2024-11-10, 03:57
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atodJb
Nu var det här längesedan men minns att de va en tjej på mitt gymnasium som va tvungen att gå på skolan samtidigt som hennes storasysters styckmördare. Inget förvånar mig längre.

Vad gör det i en kvinnas liv. Om 10 år då har hon skvätt runt och ingen klagar på det. Så vad gör det?
Citera
2024-11-10, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tristan-Isolde
Han kanske lekte med tanken på att döda henne. Strypsex går inte de flesta med på självmant. Så han testade väl när hon var drogad.

Jag förstår hur du tänker. Men man kan inte droga ner någon med melatonin, särskilt inte en person som redan har sömnproblem. Det hela skulle lika gärna vara efterkonstruktion i tjejens hjärna, typ ”han sa att jag skulle ta min sömntablett därför måste han ha haft onda avsikter.” Han kanske bara ville att hon skulle sova. När han märkte att hon inte sov försökte han initiera sex och trodde hon var med på det eftersom hon inte sa något. När han ”låtsades som ingenting” på morgonen kan det lika gärna varit så att han inte haft någon aning om att hon upplevde det som en våldtäkt. Tjejen går till vuxna som är inne i narrativet att man får aldrig får ifrågasätta, idéerna cementeras ännu mer, etc

Aftonbladets artikel lämnar mycket osagt, därför jag skulle vilja ha en fup.
Citera
2024-11-10, 04:11
Medlem
Sju ton vilket billigt scoop att leverera till folkmassor utan kritiskt tänkande som frossar i hysteriska känslor.
En ung tjej med ryggen vänd bort. Ordet våldtäkt pressat in i texten. Skola. Tvång osv.
Hela ordsalladen brakade loss på Aftonbladet medan moralisterna och journalisterna sover och fullständigt kommer att strunta i vilket imorgon.
Scoopet är det enda. Män blir trötta på samma smörja om och om igen i evighetens oändlighet.
Citera
2024-11-10, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Jag har aldrig torterat någon men jag tänker att man i alla fall skulle må lite bättre då i alla fall, att få dela ut sånt fruktansvärt lidande till någon som orsakat det mot en själv.

Ett värre långvarigt lidande mot förövaren vore förmodligen, om du istället torterade eller mördade förövarens barn, syskon eller andra släktingar.
Citera
2024-11-10, 05:13
Medlem
talgtrolls avatar
Aftonbladet kallar GM för Hugo, det är ingen jävla Hugo, det är självklart Mohammed.
Citera
2024-11-10, 05:38
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Kan det finnas en tråd om fallet på FB? En sjuttonåring i Skåne som blev dömd för två fall av våldtäkt och senare friad för ett av dessa?

Eller varit något i nyhetsflödet i Skåne?

Utifrån det borde sen namnet på rektorn gå att hitta rätt så enkelt.

Eller så kläcker någon i berörda kommunen namnet på rektorn.

Fattar inte resonemanget: du har en våldtäktsdömd elev och du har BO på samma skola. Samtidigt har du befogenhet att kicka GM från skolan. Men man låter bli och istället inskränker vardagen för BO. Låt grabben hitta en annan skola i en annan kommun. Han får väl veckopendla om det så behövs. Han är ju för sjutton sjutton år.

Detta är knepigt.. Jag fattar om det vore i "Korpilombolo" ute i Lappmarken, men det är Skåne. Som har skolor så det knakar om det.. Våldtäktsmannen ska inte gå på hennes skola!

Gymnasielagen, vad säger den? Han har ju ingen skolplikt längre, när ungarna är skolpliktiga så blir rektor bakbunden. Men inte i gymnasiet. Finns relegering fortfarande som alternativ?
Citera
2024-11-10, 07:32
Medlem
Det är två principer som krockar och resursbrist.

1 Det finns bara en skola i kommunen.

2 Det finns ingen akut fara för flickan

3 Det finns en rätt att gå i Gymnasiet.

Rektorn lösning är att sära på de två eleverna. Problemet är matsalen. En lösning vore att tillåta mer hemstudier i Gymnasiet i Sverige. Då kunde pojken fjärrstudera (Under tvång) eller om flickan ville kunde hon studera från hemmet.

PS Rektorn har inget att göra med straffet pojken fick av domstolen.
Citera
2024-11-10, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Folk är mesar i Sverige, jag har östeuropeisk bakgrund, vi ser lite annorlunda på familjer. Lyssna på typ P3 dokumentärer, hur de anhöriga pratar, helvete man blir mörkrädd "hon var världens snällaste, vi ska minnas henne, och jag tycker hans straff var för lågt, men vi ska försöka gå vidare" och that's it. Skulle någon mörda någon jag bryr mig om, då är mitt liv över och ett nytt liv börjar. Allt skulle då handla om hämden.

Det är därför Östeuropa är skit länder. Hämnd leder bara till hämnd.

Tror du killens familj låter det vara ifall du gör något mot honom? Precis som du går på dom kommer dom gå på dig och din familj och hämnd spiralen är igång.
Citera
2024-11-10, 07:43
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Min tanke är:
Var fan är hennes pappa, bror, vänner med sina bollträn? Nu när de blir tvingade att skapa rättvisan själva?

Om vi ska vara ärliga så är det dit vi har kommit nu i samhället. Redan för länge sen om du frågar mig. Va fan!

Hur kan man tillåta att en flicka ska behöva gå i samma skola som hennes våldtäktsman? Helt obegripligt att man ens tänker tanken.

Ja, vem fan är den här rektorn är min fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, vad fasiken är det med flickans släkt och familj - varför "talar" de inte killen till rätta i en mörk håla? Få honom att lämna landskapet och om inte, göra sig av med avskrädet?

Just detta som är problemet i dag.

Detta att folk är så fega att de bara finner sig i allt.

Att föräldrarna låter tjejen gå kvar i samma skola. Vore det jag som var hennes förälder så skulle jag ha tagit henne ur skolan och placerat henne i friskola med en gång.

Dessutom skulle jag med lite olika metoder ha fått gärningsmannen att lämna staden med en gång.

Men inte i Feg-Sverige. Den kuvade befolkningen finner sig i allt.
Citera
2024-11-10, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helosanbanan
Är det inte topic?

Om man ska hänga ut en person, spy galla över den, så vill man väl veta lite om bakgrunden till att personen handlat som den gjort?
Precis! Läste också om "sömntabletten" Melatonin. Det är absolut inte en sömntablett, det är en svag hjälp att somna och är man tex inte själv trött så kommer du ej somna av denna tablett. Låter i texten som att han typ drogat henne med melatonin. Sen är det väl jobbigt att möta sin fd pojkvän man anmält för ett så grov anklagelse om det nu egentligen inte stämmer riktigt allt man sagt då borde det vara jättejobbigt att möta personen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in