Citat:
Ursprungligen postat av
Tissetiss
Jag tänker att hon och fd pojkvännen borde fått samtal av en psykolog för att gå igenom händelsen tillsammans. De behöver båda få ta hand om det som hänt och be varandra om förlåtelse. De behöver också tänka igenom.hur de ska förhålla sig till varandra i skolan och behandla varandra med respekt fortsättningsvis. Inget skitanack utan de ska lägga relationen bakom sig och koncentrera sig på sitt. Sen enskild uppföljning hos psykolog på det.
Det är ju helt galet att hon ska behöva gå avskilt på skolan.
Men jag hade som förälder kanske bytt jobb och flyttat till en annan ort med min dotter om det blev helt omöjligt. Börjat om från början. Sen hade jag bett min dotter att koncentrera sig på skolan, fritidsintressen och kompisar - och inte bli tillsammans med någon på ett tag.
Så du tycker alltså att hon ska ta emot ett förlåt från någon som våldtagit henne? Jag blir på riktigt mörkrädd för hur en del resonerar.
Ett förlåt säger du för något som inte var meningen. Eller något som du lär små barn att man säger när man sårat någon. Förlåt är väl knappast något som en våldtäktsoffer ska behöva tåla från den vidriga våldtäktsmannen?
Nej, avstängning från skolan. Jaha, det finns inga fler gymnasier med hans program i närheten. Nämen så tråkigt. Det kanske idioten borde tänkt på innan han våldtog den som tidigare var hans flickvän. Om han så här lätt kommer undan med det en gång, vad är det som säger att han inte testar igen. Våldtäktsmän är väl dessutom ett klientel som begår grövre och grövre brott inom sin "genre"? Dvs det som nästan var en strypvåldtäkt nu kankse blir en genomförd våldtäkt med strypt offer nästa gång.