Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-10, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du tycker att jag ska läsa en journalists bok som inte härrör i vetenskapligt förankrad forskning? Nja, nej.

I övrigt undrar jag varför du tror at katederundervisning passar killar bättre? Killar har stort rörelsebehov. Att sitta still och få undervisning lämpar sig mer för flickor i så fall, som har något lättare att sitta still. Ansvara för egna studier, innebär också att man kan ta en kortare bensträckare i klassrummet (vilket är bra för killarnas rörelsebehov).

"Nationalekonomen Anne Boschini och Marianne Sundström, professor i arbetsmarknadskunskap, pekar i studien på att utbildning och inkomst spelar en avgörande roll för mäns möjligheter att bli fäder.Plånbokens tjocklek blir allt viktigare för mäns utsikter att reproducera sig. På 1970-talet hade 28 procent av de 45-åriga männen med låg inkomst inte fått vare sig söner eller döttrar. På 2010-talet har andelen vuxit till 41 procent.

Män som inte lyckas på arbetsmarknaden går helt enkelt inte hem hos kvinnorna konstaterar professor Sundström. Forskarkollegan Boschini befarar i en färsk intervju med tidningenForskning & Framstegatt utveckling fortsätter i negativ riktning då kvinnor utbildar sig mer än män.

För kvinnor finns ingen motsvarande koppling till ställningen i arbetslivet och barnafödande. Högutbildade kvinnor i Sverige får numera lika många barn som de med kortare utbildning. Män tenderar att däremot att få fler barn ju fler utbildningsår de har. Barnlösheten i hela befolkningen är högst bland de lågutbildade männen. Den främsta orsaken är att de har svårt att hitta en partner.""

https://www.gp.se/ledare/sonesson-de...f-39a231816aa3
Citera
2024-11-10, 20:15
Medlem
zombie-nations avatar
TS är ju att män lärs att kvinnor är svaga och som en slags älva. Jag vill verkligen veta vad som sas till er att kvinnor är. Jag har nämligen inget minne av att något sådant sas till mig.
Citera
2024-11-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
"Nationalekonomen Anne Boschini och Marianne Sundström, professor i arbetsmarknadskunskap, pekar i studien på att utbildning och inkomst spelar en avgörande roll för mäns möjligheter att bli fäder.Plånbokens tjocklek blir allt viktigare för mäns utsikter att reproducera sig. På 1970-talet hade 28 procent av de 45-åriga männen med låg inkomst inte fått vare sig söner eller döttrar. På 2010-talet har andelen vuxit till 41 procent.

Män som inte lyckas på arbetsmarknaden går helt enkelt inte hem hos kvinnorna konstaterar professor Sundström. Forskarkollegan Boschini befarar i en färsk intervju med tidningenForskning & Framstegatt utveckling fortsätter i negativ riktning då kvinnor utbildar sig mer än män.

För kvinnor finns ingen motsvarande koppling till ställningen i arbetslivet och barnafödande. Högutbildade kvinnor i Sverige får numera lika många barn som de med kortare utbildning. Män tenderar att däremot att få fler barn ju fler utbildningsår de har. Barnlösheten i hela befolkningen är högst bland de lågutbildade männen. Den främsta orsaken är att de har svårt att hitta en partner.""

https://www.gp.se/ledare/sonesson-de...f-39a231816aa3

och vad har detta med det du tidigare skrev om att göra? Där du påstår att män missgynnas i grundskolan och att tjejer gynnas i grundskolan.
Citera
2024-11-10, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
TS är ju att män lärs att kvinnor är svaga och som en slags älva. Jag vill verkligen veta vad som sas till er att kvinnor är. Jag har nämligen inget minne av att något sådant sas till mig.

Inte jag heller. Det enda jag fick höra som barn var "man får inte slå flickor" och "man får inte slå de som är svagare än en själv". Några älvor beskrevs dock inte flickor som.
Citera
2024-11-10, 20:32
Medlem
Citat:
och vad har detta med det du tidigare skrev om att göra? Där du påstår att män missgynnas i grundskolan och att tjejer gynnas i grundskolan.

Kopplingen mellan den nya skolan och pojkars misslyckande är tydlig och resultatet är att universiteten domineras av kvinnliga studenter.

Eller tycker du kanske att det är bra att pojkar misslyckas med sin utbildning och inte lyckas etablera sig på arbetsmarknaden?

Är det bra för Sverige att främst rika och välutbildade män kan etablera familj?

"För kvinnor finns ingen motsvarande koppling till ställningen i arbetslivet och barnafödande. Högutbildade kvinnor i Sverige får numera lika många barn som de med kortare utbildning. Män tenderar att däremot att få fler barn ju fler utbildningsår de har. Barnlösheten i hela befolkningen är högst bland de lågutbildade männen. Den främsta orsaken är att de har svårt att hitta en partner."

Vad tänker du om det?
Citera
2024-11-10, 20:37
Medlem
Citat:

Män går inte i grundskolan.
Citera
2024-11-10, 21:02
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erik.otuktsson
Näsringen fungerar precis lika bra som kommunistpucken - Fjällräven Kånken, den bögigaste jävla väska som någonsin har tillverkats, och som bärs uteslutande av folk som hellre äter soja än kött. Tydliga subkulturmarkörer.

Fast detta är också massa plattityder. Jag känner flera veganer som är starkare än både dig och mig. Begsklättrare och annat.

Nosringen däremot verkar väldigt ofta betyda märklig feminist. Sedan hävdar ju jag att feminism är mest ett kapitalistiskt fenomen. Syns inte minst bland alla intriger med affärskvinnor som gjort bort sig senaste tiden.
Citera
2024-11-10, 21:16
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
Kan du inte flytta tillbaka till ditt hemland? All den oro och ångest som du har, kommer säkerligen att försvinna i o m att du kommer att ha likasinnade män omkring dig.

Finns en anledning till att sådana länder inte fungerar.

Ett bra samhälle är ett samhälle där män och kvinnor samarbetar och jobbar mot gemensamma mål.

Du är uppenbarligen naiv, men kommer kanske att komma till insikt.
Citera
2024-11-10, 21:20
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Det räcker att säga en mening om detta.

Det är en helt sjuk tanke att hälften av mänskligheten skulle vara ofelbar och den andra hälften felbar.
Självklart finns det ruttna äpplen i båda korgar.
Något annat går inte ihop rent logiskt.

Jo, det går ihop. Förklaringen heter feminism, som genomsyrat vårt samhälle minst en generation. Detta har gjort många kvinnor odrägliga och odugliga både som människor och partners.
Citera
2024-11-10, 21:24
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Jo, det går ihop. Förklaringen heter feminism, som genomsyrat vårt samhälle minst en generation. Detta har gjort många kvinnor odrägliga och odugliga både som människor och partners.

Menade ju då att feministerna ofta vill ha det till att bara män kan vara dåliga.
Citera
2024-11-10, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel

Det är mycket riktigt i den senaste versionen av feminism som det gått riktigt snett.
Citera
2024-11-10, 21:40
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Det är mycket riktigt i den senaste versionen av feminism som det gått riktigt snett.

Här har du slutresultatet. Ser du några potentiella partners och mödrar till dina barn?

https://youtu.be/RC9uznjb4vs?t=45

Så förstörda!
Senast redigerad av Kip.Kinkel 2024-11-10 kl. 21:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in