Citat:
Ursprungligen postat av
Congelado
Dåligt chassi som ser tramsigt ut lyser rött och blått med dåliga fläktar. Ska försöka göra en workstation av datorn ska inte se ut som något tonårsgaming här inte. Bör jag köpa ett till grafikkort och koppla ihop dom två?
Vattenkylning eller vanlig?
Fläktarna borde väl iofs gå att byta & lyset gå att koppla ur men ok, man (kan) ändrar smak rätt mycket från tonåren & upp mot de 30.
Tyvärr kan jag för lite om dagens grafikkort, håller inte på på den nivån längre men har inte de flesta såna kort idag nån form av vattenkylning, aktiv eller passiv?
Börja med att titta bak på lådan så ser du ju vilken slags skruv det är. Öppna sen & kika in. Då ser man ju resten. Är det en dator gjord av nåt större känt märke så kanske det inte ens är några skruvar längre. Bara div. snäppfästen så det ska gå snabbt. Jaa, moderkortet lär ju vara skruvat. Men som sagt, är nog oftast små stjärnskruvar. En sån uppsättning mejslar ska du ju ändå ha hemma. Alltid bra att ha. Du kan köpa nån billig sats hos Classe eller Kjelle t.ex. Den kostnaden är liten relativt all annan ny hårdvara du verkar tänkas köpa nu.
Antistatarmband som också tidigare nämnts är bra. Jag har gjort massor utan som verkar ha gått bra men man kan skada komponenter utan att det märks till en början.