2024-09-14, 14:53
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
"Cali"/"US strains" är bara nyare korsningar som Runtz, Gelato, Jet Fuel, Cookies osv medans äldre sorter som White Widow, Jack Herer, Northern Lights, Ak 47, Silver Haze mm är äldre strains från tex Holland.

US strains behöver inte vara så mycket starkare utan har helt enkelt godare terps och är självklart odlat av proffs där det är lagligt, blir svårt att få exakt lika bra kvalitet här hemma där det är olagligt så man har inte lika bra förutsättningar som i US/Kanada/Thailand.

Fast även dom äldre strainsen från Holland är ju rätt amerikanska. Sam the Skunkman och Nevil Schoenmakers och allt det där. Sen Sensi Seeds. Haze, Skunk och några till från USA och så inomhusodling och ett friare klimat i Amsterdam. Det var det som fick allt att börja explodera i början av 90-talet. Innan talade man knappt om olika strains ens utan i bästa fall typ vilket land det var ifrån. Ett tag sa folk "skunk" om allt bra gräs. Sen började man få fram alla dom här legendariska strainsen. Haze och såna förknippar man väl mest med New York.
Senast redigerad av OdCaBo 2024-09-14 kl. 15:02.
Citera
2024-09-15, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sensiseeds
Det finns minst lika bra kvalite i Thailand som i både Kanada och USA gäller bara att hitta rätt sen är kvaliteten inte lika utspridd än men som du säger det är på väg.

Japp, har en del koll här, bott i Thailand i 17 år

Våran kvalitet som vi odlar här i Khao lak är påväg uppåt, mycket att lära.

https://ibb.co/DpsvqrY
Citera
2024-09-15, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Fast även dom äldre strainsen från Holland är ju rätt amerikanska. Sam the Skunkman och Nevil Schoenmakers och allt det där. Sen Sensi Seeds. Haze, Skunk och några till från USA och så inomhusodling och ett friare klimat i Amsterdam. Det var det som fick allt att börja explodera i början av 90-talet. Innan talade man knappt om olika strains ens utan i bästa fall typ vilket land det var ifrån. Ett tag sa folk "skunk" om allt bra gräs. Sen började man få fram alla dom här legendariska strainsen. Haze och såna förknippar man väl mest med New York.

Jo precis, Haze var som du skrev väldigt populärt i NY på 90 talet och början med 2000 talet, även NY Diesel/Sour Diesel...fina minnen.
Citera
2024-09-15, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2tall

Där har vi kvalitet! (bilden)
Citera
2024-09-15, 17:48
Avstängd
Sensiseedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2tall

Ja kan tänka mig. Här i Sverige är det tvärtom det dom kallar cali idag är sånt röka jag fick tag i början av min rökkarriär mycket billigare dessutom.
idag zippar jag för det mesta på standard skit tråkigt.
Skit fin bild förresten
Citera
2024-09-18, 08:00
Avstängd
Hur kan folk va då dumma att dom går på det här? Antar dom som håller på med detta fortfarande är max 18 år.
Citera
2024-09-18, 14:34
Medlem
OdCaBos avatar
Fick tag på nåt supertrevligt idag faktiskt. Supercitronig och gasig. Gissar Super Lemon Haze.

https://i.imgur.com/m5CUWAe.jpeg

Inte cali såklart så ot men.

Bästa jag rökt på många år.
Citera
2024-11-12, 18:08
Medlem
trueforgoods avatar
Nu såg jag att kranen har "SuperCali" - 3,5 gram för 1000kr inne. Herregud alltså, vilket gräs kan vara detta?
Citera
2024-11-12, 18:55
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Nu såg jag att kranen har "SuperCali" - 3,5 gram för 1000kr inne. Herregud alltså, vilket gräs kan vara detta?

Alltså om det hade stämt hade det ju inte varit helt orimligt. Svindyrt. Men inte orimligt. Jag hade huggit direkt om det var sant. Liksom folk köper struntweed för 500 /5g. Riktigt "supercali" är minst 20-30 gånger bättre. Så värsta kapet om man tänker så.

Men är väl inte sant och då skulle dom ju skriva strain också..

Här har du 3.5 gram brittiskt för 4000 kronor
https://www.youtube.com/shorts/Ij6Z-uEQhD8

Kvalitet kostar. Jag tror vi svenskar behöver släppa det här att ett gram ska kosta 100 kronor. Det är ju liksom billigare än Spanien, Nederländerna, Kalifornien, Kanada etc. Vi kommer aldrig få hit nåt bra om folk ska vara så snåla. Toppgräs i Amsterdam är väl liksom €20+ per gram nu. Hur ska vi kunna få hit något och förvänta oss att det ska bli billigare..
Citera
2024-11-12, 19:59
Medlem
De ekonomiska incitamenten är ju mindre. Risken högre. Bättre vinstmarginal på hasch, lättare att transportera, färdiga smuggelrutter, lägre straff. Varför köpa 1kg stinkande dunder för 80k och sälja för 180k när du kan köpa 1kg hasch för 30k och sälja för 100k? De som köper i dessa mängder köper ju för att tjäna pengar, inte för att hjälpa fem polare..
Citera
2024-11-12, 20:17
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
De ekonomiska incitamenten är ju mindre. Risken högre. Bättre vinstmarginal på hasch, lättare att transportera, färdiga smuggelrutter, lägre straff. Varför köpa 1kg stinkande dunder för 80k och sälja för 180k när du kan köpa 1kg hasch för 30k och sälja för 100k? De som köper i dessa mängder köper ju för att tjäna pengar, inte för att hjälpa fem polare..

Jajo, men det är ju det jag menar. Folk borde ha lite högre krav så det inte gick att sälja sånt skräp. Bara slöseri med pengar liksom.

Självklart är det så liksom. Jag ser standard lamousse-plattorna för 13,000 för ett kilo tom. Om jag sålde skulle jag väl göra samma. Snabba cash.

Samtidigt - tar dom in bättre saker så kan dom ju ta mer betalt också. Men Svensson vill väl ha sitt svinbilliga skräp som dom inte ens blir nöjda med. Hajar inte.
Citera
2024-11-12, 20:23
Medlem
ruttenfimps avatar
Blattarna säljer "kalicush" nu i hasch. Man blir inte ens positiv på THC. men visst fungerar det.

Har dock superhög tolerans och det fungerar knappt på mig. Men bjudit folk som inte röker dagligen och de tycker det är riktigt bra. Själv får jag ont i huvudet innan jag blir bäng.

Misstänker att det är THC-JD hasch. 5g räckte till en fredag kväll och lite på lördagen. Blir medicinerad men ej bäng, dock sitter inte ens medicinska effekten i mer än 20-60 min.
Senast redigerad av ruttenfimp 2024-11-12 kl. 20:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in