Citat:
Ursprungligen postat av
-GG
Hörde hon röster då som sade åt henne att ta hand om 14 katter?
Det var nämligen kärnan med mitt inlägg. Och bara för att det inte skrivs i media eller på nätet om det, skulle det fortfarande finnas tusen historier om det och erfarenheter av det, dokumenterat inom psykiatrin och då också vara med i den sortens litteratur.
Om det existerade.
Det skulle också förekomma när man i media analyserade rösterna och sjukdomarna, hela aspekten av det. Särskilt i dag när allting ska visas upp i teve.
Ungefär som allas röst-demoner heter saker som Lucifer eller Prästen. Aldrig Eva eller Torsten.
Du kan säkert hitta åtskilliga "helgon", alltifrån medeltiden till våra dagar, som övergivit sin världsliga egendom för att istället söka förläna exempelvis de fattiga och utstötta vad hjälp de kunnat ge!
Men, oavsett om rösten uppfattades som att den kom från Beelsebul, Torsten eller Gud, återstår ju frågan: varför
lyda dess uppmaning? Jag menar, jag hör hundratals röster varje vecka ur radio, TV eller nätreklamen, där någon uppmanar mig att köpa ditt och datt, men jag
gör det inte!
Å andra sidan måste väl rimligen tillräckligt många lyda dedär rösterna för att det skall löna sig för annonsörerna!