Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-13, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Jag har tänkt en del på ovanstående. Är det något som sett något liknande i en åklagares bevisföring tidigare? Jag har inte läst boken och känner inte till den men det är en bok om känsloupplevelser.

Enligt Wikipedia...
...a work by the Portuguese author Fernando Pessoa (1888–1935). Published posthumously, The Book of Disquiet is a fragmentary lifetime project, left unedited by the author, who introduced it as a "factless autobiography." The publication was credited to Bernardo Soares, one of the author's alternate writing names, which he called a semi-heteronym, and had a preface attributed to Fernando Pessoa, another alternate writing name or orthonym.
Kan det handla om att pappan gjort noteringar i boken som pekar mot dådet? Annars behöver ju åklagaren till och med bevisa att pappan läst den och inte lagt undan den efter första sidan...

Är på sida 285 i bilaga 2 och där står det att Paulus själv har nämnt boken i förhör, att han köpte den i december.

”Han pratar exakt samma språk som jag tänker, vad är mening med det här livet, hur man är, varför är det så, nästan som att titta i en spegel”
Citera
2024-11-13, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Hörde hon röster då som sade åt henne att ta hand om 14 katter?

Det var nämligen kärnan med mitt inlägg. Och bara för att det inte skrivs i media eller på nätet om det, skulle det fortfarande finnas tusen historier om det och erfarenheter av det, dokumenterat inom psykiatrin och då också vara med i den sortens litteratur.
Om det existerade.

Det skulle också förekomma när man i media analyserade rösterna och sjukdomarna, hela aspekten av det. Särskilt i dag när allting ska visas upp i teve.

Ungefär som allas röst-demoner heter saker som Lucifer eller Prästen. Aldrig Eva eller Torsten.

Du kan säkert hitta åtskilliga "helgon", alltifrån medeltiden till våra dagar, som övergivit sin världsliga egendom för att istället söka förläna exempelvis de fattiga och utstötta vad hjälp de kunnat ge!

Men, oavsett om rösten uppfattades som att den kom från Beelsebul, Torsten eller Gud, återstår ju frågan: varför lyda dess uppmaning? Jag menar, jag hör hundratals röster varje vecka ur radio, TV eller nätreklamen, där någon uppmanar mig att köpa ditt och datt, men jag gör det inte!

Å andra sidan måste väl rimligen tillräckligt många lyda dedär rösterna för att det skall löna sig för annonsörerna!
Citera
2024-11-14, 00:18
Medlem
versalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linslusen24
Funkar detta?
https://easyupload.io/m/8k8zta

Tack för uppladdningen🙏🏻
Citera
2024-11-14, 00:33
Medlem
Sällan skådat en sådan galen far.
Citera
2024-11-14, 00:49
Medlem
Så sjukt sorgligt om nu eländet grundar sig i att personen har levt länge under hård press på olika vis ända sen barndomen vilket det låter som kan jag tycka.
Tyvärr inte helt ovanligt att föräldrar vill ta med sig barnen i sitt eventuella självmord vad jag förstått.
Dock har jag svårt att tro att det har gått så lugnt till som det beskrivs då den ena var hela 9 år och i den åldern finns det inte på kartan att man skulle gå med på att "somna in och aldrig vakna", dessutom ser den ena påsen ut att ha ryckts och slitits med.
Citera
2024-11-14, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Är på sida 285 i bilaga 2 och där står det att Paulus själv har nämnt boken i förhör, att han köpte den i december.

”Han pratar exakt samma språk som jag tänker, vad är mening med det här livet, hur man är, varför är det så, nästan som att titta i en spegel”

Sådär tänker nog dom allra flesta, men då utan att tappa förståndet.
Citera
2024-11-14, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svedjo88
Sådär tänker nog dom allra flesta, men då utan att tappa förståndet.

Han borde ha läst boken nå't årtionde tidigare, och avstått från att avla barn!

Som det är får han skörda vad han sått. Då han tydligen inte hade kurage att fullborda sitt försök till "utvidgat självmord". Vilket åtminstone skulle besparat staten åtskilliga miljoner, och honom själv den skam han utan tvivel lever med nu och intill döden.
Citera
2024-11-14, 01:26
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linslusen24
Funkar detta?
https://easyupload.io/m/8k8zta

Stort tack för din insats, verkligen uppskattat. Och förfärlig läsning, men det anade man ju redan av åtalet.
Citera
2024-11-14, 01:31
Medlem
Venators avatar
Mycket i förhören med mamman som är maskade, lite svårt att veta vad. Pappans depression och att han gett uttryck för självmordstankar finns ju uttalat, liksom att han ibland gick klädd som kvinna och det verkade vara något som gick djupare än att bara vara en "kink". Så vad är det som är maskat med förhören med mamman? Djupare, mer detaljerade frågor kring de pappans depression och dennes transsexuella utlevelse? Jag gissar också frågor kopplade till deras sexliv?

Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans

Ja, jag har precis läst det också.
Citera
2024-11-14, 01:36
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svedjo88
Så sjukt sorgligt om nu eländet grundar sig i att personen har levt länge under hård press på olika vis ända sen barndomen vilket det låter som kan jag tycka.
Tyvärr inte helt ovanligt att föräldrar vill ta med sig barnen i sitt eventuella självmord vad jag förstått.
Dock har jag svårt att tro att det har gått så lugnt till som det beskrivs då den ena var hela 9 år och i den åldern finns det inte på kartan att man skulle gå med på att "somna in och aldrig vakna", dessutom ser den ena påsen ut att ha ryckts och slitits med.

Delar av hans dåliga mående verkar ju också vara kopplat till hans transsexuella beteende. Dels för att han verkar ha blivit mobbad för det men också för att han kan ha mått dåligt över att han sedan bestämde sig för att vara en man. Att han tryckte tillbaka sitt begär att uppträda som kvinna. Men han togs på allvar när han uppträdde som kvinna, det diskuterades på hans jobb om han skulle ha ett särskilt omklädningsrum enligt något av vittnesmålen.

Jag har inte läst allt men jag fastnade för detta:
I förhör berättar PA också om en man som kom och hotade honom hemma.
Att jag måste sluta med det här jag håller på med. För annars jag och mina
barn kommer att brinna när vi sover, slog mig i magen, hotade mig med
pistol. En person kom tillbaka i mars ute på altanen och sa du fortsätter som
Lilly ni kommer att brinna. Det var solklart att han kommer att döda oss så
jag tänkte att i alla fall låt mig välja hur vi dö på ett snällt sätt kanske lite
lättare. Jag vet att allt gör ont men inte samma som att vi brinner. Det var
min förslag jag sa till honom, snälla vi ska dö i alla fall, att inte brinna.
Berättade det för honom den andra gången han kom. PA uppger alltså i
förhöret att när en okänd man kommer tillbaka i mars 2024 och hotar honom
så säger PA att det var min förslag jag sa till honom snälla vi ska dö i alla
fall, att inte brinna. Detta kan visa på att PA redan hade en plan för hur
utförandet skulle gå till och att planen var en dödlig utgång. Även att planen
inkluderade fler än PA själv eftersom han hänvisar till att vi ska dö i alla fall.
Så är det sant att han fick de hoten eller något han fantiserar...? Det kan finnas mer om det i FUP men inte som jag sett ännu.
Citera
2024-11-14, 02:11
Medlem
Han erkänner i senare förhör att det bara är lögn, nåt han säger för att det ska förklara varför han börjar komma som man igen till jobbet
Citera
2024-11-14, 02:27
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skwadra
Han erkänner i senare förhör att det bara är lögn, nåt han säger för att det ska förklara varför han börjar komma som man igen till jobbet

Tack, inte kommit så långt ännu! Låter som en av de begripligare delarna i hans agerande vilket ju säger en del...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in