Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-14, 13:17
Medlem
Nån som har en fup som funkar ??
Citera
2024-11-14, 15:04
Medlem
Matamatas avatar
fp
Citera
2024-11-14, 15:09
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho12
Nån som har en fup som funkar ??
https://easyupload.io/6mj6op
Citera
2024-11-14, 15:21
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lynnst
Skummat igenom FUP, finner inte motivet till detta vidriga brott? Att han var deprimerad och inte ville lämna barnen?! De hade en mamma?
Hon dög inte, tyckte han. Världen var även för hemsk för dem. Han trodde att de skulle växa upp och bli prostituerade knarkare.
Jag förstår inte hur de kan tycka att han inte är allvarligt psykiskt störd. Han är ju inte frisk på en fläck.
Citera
2024-11-14, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucenluk
Kan du länka FUP från länken ovan ? ?
Den som finns i tråden fungerar ej just nu.

#1875 funkar, testade nyss. Blir zip-fil som klickas upp.
Citera
2024-11-14, 18:33
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucenluk
Kan du länka FUP från länken ovan ? ?
Den som finns i tråden fungerar ej just nu.
Alternativ länk
https://gofile.io/d/c50aGo
Citera
2024-11-14, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
https://easyupload.io/6mj6op

Jag får bara fram en del av fup som det står del 4 på? Det är förhör inkl. förhören med Lily.
Citera
2024-11-14, 20:47
Medlem
Jag har inte läst FUP. Och kommer nog inte orka heller. Jag har fortfarande svårt med ämnen som detta efter pappan och de två barnen i Hässelby strand. Vi bor själva i Hässelby strand och jag tänker fortfarande ofta på det som hände. Särskilt när jag passerar huset.
Men jag undrar.. i detta fall. Har det ena barnet behövt se på när han krävde det andra? Han kan väl inte kväva två barn samtidigt.

Älskade barn...❤️
Citera
2024-11-14, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elijon
Jag har inte läst FUP. Och kommer nog inte orka heller. Jag har fortfarande svårt med ämnen som detta efter pappan och de två barnen i Hässelby strand. Vi bor själva i Hässelby strand och jag tänker fortfarande ofta på det som hände. Särskilt när jag passerar huset.
Men jag undrar.. i detta fall. Har det ena barnet behövt se på när han krävde det andra? Han kan väl inte kväva två barn samtidigt.

Älskade barn...❤️

Han säger att pojken var i barnens rum och han tog livet av flickan först och sen hämtade in pojken i föräldrarnas sovrum och gjorde samma sak med honom.
Citera
2024-11-14, 22:10
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Jag får bara fram en del av fup som det står del 4 på? Det är förhör inkl. förhören med Lily.
https://delafil.se/b42e5647834177c8/8k8zta_2.zip
Citera
2024-11-14, 22:57
Medlem
Venators avatar
Jag förstår verkligen att försvaret ifrågasätter att han inte lider allvarlig psykisk störning. Undrar hur det kommer att gå med den delen. Svår suicidal depression kan ju vad jag förstått räknas som allvarlig psykisk störning i lagens mening även om jag inte känner till något prejudikat. Det är ju en viktig poäng att allvarlig psykisk störning i sig inte är en diagnos utan en juridisk bedömning utifrån den samlade bilden av diagnoser vid brottstillfället och vid bedömningen.

Men livstid + utvisning är kanske inte fel i det här läget.

Kanske OT men jag undrar om inte personerna bakom krimfup.se bevakar sådana här trådar och direkt anmäler länkarna för någon sorts intrång på deras immateriella rättigheter till de som tillhandahåller tjänsterna... Det har de väl knappast korrekt grund för med tanke på att det är allmän handling men är sajten i utlandet så vet ju inte de hur det funkar i Sverige eller vad det är för dokument. Eller så är det den höga trafikvolymen som gör att de plockas ner?
Citera
Igår, 03:53
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Hon dög inte, tyckte han. Världen var även för hemsk för dem. Han trodde att de skulle växa upp och bli prostituerade knarkare.
Jag förstår inte hur de kan tycka att han inte är allvarligt psykiskt störd. Han är ju inte frisk på en fläck.

Man kan vara svårt psykiskt sjuk utan att bedömas som allvarligt störd i juridisk mening.
Det finns många som mår väldigt dåligt men de tänker inte ens tanken på att mörda någon. Det är bra att vara restriktiv med vilka som döms till rättspsykiatrisk vård anser jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in