2024-11-15, 11:13
Medlem
sirsia0s avatar
Amanda har ett nervöst skratt och kroppsspråket visar det också när hon lyfter upp huvudet bakåt och sticker fram hakan när hon säger nåt eller skrattar. Ger ett osäkert intryck. En del kvinnor skrattar mitt i meningar pga av osäkerhet och nervositet.

Att skratta när man gråter betyder att: ta mig och mina känslor inte på allvar. Hon verkar ha fått en väldigt dålig självkänsla under livets gång, stackarn.
2024-11-15, 11:16
Medlem
sirsia0s avatar
Intressant att se hur stark hämndkänslan är i arabgenen. Kanske därför de gillar att kriga hela tiden i Mellanöstern? Inget fridsamt folk precis...
2024-11-15, 11:28
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
Så vidare till sammanslagning är alltså, om jag inte har missat något:

Ali
Elsa
Emmeli
Gertrud
Ida
Ludvig
Maxim
Monireh
Nabaz
Oliver
Tommy
Viktor
Tove

Gränslandet:
Alva
Amanda
Natalie
Ramia
Patrik

Utslagna:
Amanda R
Chris
Lena
Roger
Thomas

Det ska bli intressant att se hur konstellationerna utvecklas. Jag gissar att Maxim kommer söka sig till en ny pakt. Oklart hur det blir för gränsländarna men de skulle ha en "fördelaktig chans" att ta sig in i Robinson enligt ett avsnitt.
Tommy och Ludde lär sammansluta med Ida, frågan är om hon får med Tove, Oliver och Viktor? Blir ett starkt gäng i så fall. Andra sidan lär väl ledas av Nabaz med Elsa, Emmeli, Gertrud, Ali och Monireh. En stor grupp men inte särskilt slagkraftig i tävlingarna... Men Maxim kanske ansluter sig till den gruppen med.

Det vore en dröm om båda dessa grupper gick ihop och röstade ut Ali. Hans näsa är ju väldigt brun från Nabaz röv men dom borde också inse att han vänder kappan efter vinden så det är inte direkt något att hänga i granen.

Bra sammanställning! Men varför skulle inte Maxim kunna joina gubbfans gäng, Lag Tommy?

Droppa Räkmacke-Tove ...

Vet vi hur många Gränsländare som får "följa med"?

Amanda B verkar stark, med god balans.

Den kadern kan plocka Lag Pratkvarn med Nabaz och Ali i spetsen, en efter en ...

P.S. Vågar man hoppas på ett wild card för Thomas?

Men så funkar kanske inte Robinson.
2024-11-15, 12:04
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Är jag ensam om att fortfarande inte förstå att ormen Tove fick sin plats oerhört lätt i år? Andra år har när som helst folk kunnat komma in, men i år är det extremt svårt att komma in ens från Gränslandet (måste vinna över ett helt lag för att ta en plats i Robinson). Ormen Tove däremot kom in bara så där efter några mycket avgörande tävlingar däribland en tävling som skickade ett helt lag till Gränslandet direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av KCee
Hon hotade tydligen med att stämma Robinson produktionen pga att hon blev utröstad i förra säsongen.

Det har postats om detta tidigare. Se original-inlägg och mitt svar här:
(FB) Robinson Höst 2024 (Filippinerna)
2024-11-15, 13:20
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Fantastiskt, du måste vara språkforskare! Ida Jensen Krogstad pratar precis den forntida norrländska som pratades precis efter istiden drog sig tillbaka och norrland befolkades av stora horder av norrmän som sökte sig till sol och värme.

Det är möjligt att Lule eller Ume är korrekt, men det kan även vara trakterna av Pite. Den så kallade rivieran lockar än idag stora grupper av norrmän att nomadisera till de trakterna varje sommar från sitt vinterviste.

De har till och med byggt det som idag kallas Pite havsbad där. Redan ca. fem år efter istidens försvinnande byggdes där en liten krog. Det är mycket möjligt att Idas efternamn härstammar från den.
Jag hade iaf mer rätt än skojaren som tyckte att det lät som norsk svensk dialekt
2024-11-15, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lelleolsson
Balkan? Jaha, ännu en folklivsforskare.
Monireh är väl från Iran och Ramia har väl sitt ursprung i ett arabland?

Monireh är från Kosovo!
2024-11-15, 13:37
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det har postats om detta tidigare. Se original-inlägg och mitt svar här:
(FB) Robinson Höst 2024 (Filippinerna)
Tove pratade om detta för några veckor sedan i ett klipp på Tiktok. Hon dementerade allt. Det ska tydligen vara några deltagare som fabricerat ihop storyn om att "Tove hotade produktionen för att inte komma till Gränslandet".

Ord står såklart mot ord, och Tove kan givetvis ljuga. Men med det sagt, så tror jag nog personligen mer på Tove, än på DroppingIT. DroppingIT var nog på ön, men inte som en del av produktionen - om vi säger så.

https://www.tiktok.com/@tovedalsryd1...20903292144918
2024-11-15, 14:05
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Tove pratade om detta för några veckor sedan i ett klipp på Tiktok. Hon dementerade allt. Det ska tydligen vara några deltagare som fabricerat ihop storyn om att "Tove hotade produktionen för att inte komma till Gränslandet".

Ord står såklart mot ord, och Tove kan givetvis ljuga. Men med det sagt, så tror jag nog personligen mer på Tove, än på DroppingIT. DroppingIT var nog på ön, men inte som en del av produktionen - om vi säger så.

https://www.tiktok.com/@tovedalsryd1...20903292144918

Tack för info
Jag litar inte på Tove men ord står ju mot ord som sagt så vem vet.
Oavsett så är det dåligt hanterat av produktionen. Den där producenten som i så fall enligt Tove bara låtit henne glida igenom direkt. Manlig producent som är svag för henne eller vad?
Ska man ta in föredettingar så kan man väl i alla fall behandla dem lika. Blev ju väldigt märkligt för oss tittare att Patrik skulle till Gränslandet men Tove fick fördel direkt helt utan förklaring.
Sen att hon hittade immuniteten "bara sådär" också, på samma sätt som Ida nu även gjorde. Bara att gå och peta lite i löven och vips så var immuniteterna där för dem
2024-11-15, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summan
Om man drar ner kalsongerna på Oliver så kommer man se en fitta, han kan omöjligen bära runt en kuk så feg som han är utan manligt mod.

De är fan sant 😂
2024-11-15, 14:27
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Tack för info
Oavsett så är det dåligt hanterat av produktionen. Den där producenten som i så fall enligt Tove bara låtit henne glida igenom direkt. Manlig producent som är svag för henne eller vad?
Ska man ta in föredettingar så kan man väl i alla fall behandla dem lika. Blev ju väldigt märkligt för oss tittare att Patrik skulle till Gränslandet men Tove fick fördel direkt helt utan förklaring.
Sen att hon hittade immuniteten "bara sådär" också, på samma sätt som Ida nu även gjorde. Bara att gå och peta lite i löven och vips så var immuniteterna där för dem
Det kan ju faktiskt vara så att, när Tove fick frågan från Mastiff om hon ville vara med i år igen, var smart och ställde vissa krav. Typ, "jag är bara med om ni låter mig slippa inleda vistelsen i Gränslandet." Sen var det upp till produktionen att bestämma om de ville ha med henne eller inte. Patrik var/är inte smart nog för att ställa såna krav.

Sen tror jag att "jokrar", alltså såna som varit med tidigare, får betalt för att vara med en gång till. För har man genomlidit en säsong utan att ha vunnit så tror jag att man inte upprepar alla umbäranden bara för att få revansch eller en "kul upplevelse".
Senast redigerad av DoktorNo 2024-11-15 kl. 14:29.
2024-11-15, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Amanda har ett nervöst skratt och kroppsspråket visar det också när hon lyfter upp huvudet bakåt och sticker fram hakan när hon säger nåt eller skrattar. Ger ett osäkert intryck. En del kvinnor skrattar mitt i meningar pga av osäkerhet och nervositet.

Att skratta när man gråter betyder att: ta mig och mina känslor inte på allvar. Hon verkar ha fått en väldigt dålig självkänsla under livets gång, stackarn.

Jag har också tolkat henne som osäker. Tycker hon är jättegullig, verkar inte ha tänkt en elak tanke i hela sitt liv. Hon vore en värdig vinnare, både stark å smidig men förmodligen alldeles för snäll för spelet.

Kan verkligen inte förstå varför de röstade ut henne när alla andra i det laget kommer vara ett större problem med paktande, manipulation å skitsnack.
2024-11-15, 14:58
Medlem
ArkhanTheBlacks avatar
Citat:
Tack för info

De var väl någon tidigare deltagare som svarade på just det där. Händer det något viktigt som att hitta en dold immunitet och kamerateamet inte är där just då så ber dom deltagaren "göra om" så att dom kan filma. Förmodligen det som hände och därför det ser "fake" ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in