Citat:
Ursprungligen postat av
gilpo
Här har man tyvärr resultatet av LOU. Tanken är god, man ska inte kunna hjälpa sina kompisar eller de som betalar bäst vid sidan av. Men resultatet, de som är absolut billigast får jobbet, blir sällan bra…
Jag tror inte klagomålet denna gång är
att systemet har varit för billigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Orm Onde
Detta visar solklart på det jag alltid hävdat: att IT-avdelningar och HR-avdelningar aldrig får ha sista ordet när det skall upphandlas datoriserad skit av vad slag det vara må.
[...]
Det finns en plats i helvetet för alla jävla IT-chefer som velat ”sätta sitt avtryck” på fungerande verksamheter.
Skilj på "IT-avdelningar" och "IT-chefer". Jag kan lova dig att väldigt få tekniska experter från verksamheten har varit inblandade i detta, men väldigt många chefspersoner.
Citat:
Ursprungligen postat av
Haajib
Vad jag förstår så vill man ersätta administration med inkompetent AI
Vi är decennier därifrån, eftersom "AI" i dagsläget är begränsat till kreativ användning. Dock säljs mycket som inte alls är AI som om det vore det. Båda sakerna beror på inkompetenta inköpare, och det kommer säkerligen spillas liv i "AI:s" namn. Ni minns väl det falska AI-systemet som skulle införas i Skåne?
https://www.svtplay.se/video/ew1Lkrd...h-ai-verktyget
Pengar rätt i sjön till en ren bedragare med hjälp av korruption. Och nu gör Region Skåne en katastrofupphandling igen.