2024-11-17, 08:53
Medlem
sirsia0s avatar
Intervju med Elsa nu på söndagmorgon.

https://sverigesradio.se/avsnitt/son...a-ivansson--10
2024-11-17, 09:18
Medlem
Många klagar på Petra, men personligen tycker jag hon inte är så illa ändå. Hon är visserligen en ful kvinna men det kan ju göra det samma i det här sammanhanget. Tycker hon är bättre än Anders Lundins jävla lägerelds-godmodighet.

Men om ni fick önska nån annan (och inte välja nån som varit tidigare) vem skulle ni vilja ha då?
Själv skulle jag tycka att Dragomir Mrsic nog kan funka.
2024-11-17, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Nej, men det är tydligt vilka som är genuint snälla och vilka som är ormar och spelar snälla för att gynnas i spelet.

Tycker Gertrud verkar snäll också. En rund o go kvinna som inte gör så mycket väsen av sig. Vete fan om hon bidrar med så mycket men å andra sidan verkar hon inte skapa drama heller. Jag kan inte minnas att hon grälat med nån (förutom när Nabaz tyckte hon inte tvättat hans scarf ordentligt men då var det väl å andra sidan mest han som gorma.)
2024-11-17, 09:29
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlakFlashbackdase
Tycker Gertrud verkar snäll också. En rund o go kvinna som inte gör så mycket väsen av sig. Vete fan om hon bidrar med så mycket men å andra sidan verkar hon inte skapa drama heller. Jag kan inte minnas att hon grälat med nån (förutom när Nabaz tyckte hon inte tvättat hans scarf ordentligt men då var det väl å andra sidan mest han som gorma.)

Ja, även Gertrud och Nathalie är genuint snälla.
2024-11-17, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Finns ju inga exakta svar på vad som är rätt och fel. Men jag tror de som jobbar med det här vet vad de gör.

Hon har ju inte tillfört mycket den här säsongen, men det kan man ju inte veta innan.

Jag skulle säga att Tomas, Nabaz och några få till i princip har stått för all underhållning och engagemang. Man skall ju inte glömma att det inte blir något drama om alla är lika galna, det måste vara en stor mix av människor så det finns utrymme att skära sig på ett sofistikerat vis. Och folk behöver sina hjältar och ha mindre trevliga känslor för andra, därför behövs mixen och även "tråkiga" deltagare.

Du skriver också "några få till" men tycker ändå Roger bör nämnas vid namn. Den perfekta deltagaren, som en välskriven skurk så glider han in med hjärnspöken och tror att alla är emot honom och rättfärdigar därför sina aktioner. Otrolig castning
Senast redigerad av MalcolmVanhorn 2024-11-17 kl. 09:35.
2024-11-17, 09:34
Medlem
Sen fattar jag inte riktigt varför deltagare så ofta fokuserar på att snabbt få ut de som är fysiskt svaga?
Ok att man måste vara stark i en lagtävling. Men de flesta tävlingar har ju en blandning av olika moment. Tex i början är det tungt och fysiskt men det sista steget är ju oftast att de ska bygga ihop ett pussel eller lösa nån klurighet, och det är ju ofta som ett fysiskt starkt lag haft ett stort försprång men sumpat det genom att fippla med pusslet så då har det andra klenare laget kommit ikapp i vilket fall.
Om man nu är stark själv så vore det inte smartare att försöka spara så många klena som möjligt för att på så sätt öka sina egna chanser i finalen?
2024-11-17, 09:43
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Sen fattar jag inte riktigt varför deltagare så ofta fokuserar på att snabbt få ut de som är fysiskt svaga?
Ok att man måste vara stark i en lagtävling. Men de flesta tävlingar har ju en blandning av olika moment. Tex i början är det tungt och fysiskt men det sista steget är ju oftast att de ska bygga ihop ett pussel eller lösa nån klurighet, och det är ju ofta som ett fysiskt starkt lag haft ett stort försprång men sumpat det genom att fippla med pusslet så då har det andra klenare laget kommit ikapp i vilket fall.
Om man nu är stark själv så vore det inte smartare att försöka spara så många klena som möjligt för att på så sätt öka sina egna chanser i finalen?

Att vara klen och inte kan tänka logiskt är ingen bra kombination. Men att vara klen och skärpt logiskt borde de satsa på.

Gertrud är årets tysta deltagare. De som tidigare år har varit det har väl gått rätt långt. Undrar om Gertrud hör till dom? Klen men smart tänkare?
2024-11-17, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Att vara klen och inte kan tänka logiskt är ingen bra kombination. Men att vara klen och skärpt logiskt borde de satsa på.

Gertrud är årets tysta deltagare. De som tidigare år har varit det har väl gått rätt långt. Undrar om Gertrud hör till dom? Klen men smart tänkare?

Ja, man kommer långt på att hålla en låg profil och inte väcka onödig uppmärksamhet. Kan man dessutom hålla sig lite lagom i tävlingarna, och inte vara den som gör en uppenbar klantighet som sumpar vinsten så har man goda chanser att bara flyta med.
Tror Gertrud kan vara riktigt smart faktiskt. Hon hetsar inte upp sig i onödan och verkar kunna hantera stress. Det är bra när det gäller att kunna koncentrera sig på pussel och precision som inte kräver fysisk styrka.

Det bästa exemplet på tyst deltagare måste väl vara Ellinor som vann 2009. Henne märkte man ta mig fan inte ens av förrän hon helt plötsligt stod där och hade vunnit och då undrade man bara vem fan är hon?

Men hon gjorde ju egentligen allt precis som man borde göra i Robinson. Hon höll sig lugn, i bakgrunden, retade inte upp nån och visade sig varken överdrivet stark eller svag. Då glömde alla andra bort henne och hon kunde kliva fram när det gällde i finalen.
2024-11-17, 18:19
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Många klagar på Petra, men personligen tycker jag hon inte är så illa ändå. Hon är visserligen en ful kvinna men det kan ju göra det samma i det här sammanhanget. Tycker hon är bättre än Anders Lundins jävla lägerelds-godmodighet.

Men om ni fick önska nån annan (och inte välja nån som varit tidigare) vem skulle ni vilja ha då?

Hon skulle kunna se ut som Olivia Dunne och ändå vara den sämsta programledaren på tv.

Lasse Kronér, Torsten Flinck, Soffipropp, Dragomir som du nämnde eller Kakan Hermansson - alla hade varit bättre.
2024-11-17, 20:10
Medlem
Citat:

Räcker det inte att Dragomir Mrsic leker Gudfadern i Förrädarna, ska han tramsa till Robinson nu oxå? Då tar jag till och med hellre Mark Levengood.
2024-11-17, 21:00
Medlem
zebra121s avatar
Lena Alkes kropp och bröst skojar man inte bort. Det ska ni ha jävligt klart för er. Mums.
2024-11-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Kulspelet i immunitetstävlingen, har det något officiellt namn

https://www.brio.se/sv-SE/produkter/...yrint-63400000

Hade själv en i barndomen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem