Citat:
Ursprungligen postat av
jjujju
Jag blir utsatt ganska ofta av att bekanta och nra vill krama mig
Jag r inte en kramig person av mig d jag har lite autistiska egenskaper. Fr att jag ska vilja krama dig s tycker jag antingen innerligt synd om dig och vill hjlpa dig eller s lskar jag dig av djupet av mitt hjrta, annars vill jag inte kramas. Ibland kan jag ge en stel trevlig hej hej kram fr att vara schysst men det r ju ingen riktig kram, jag r inte ens dr.
Tror inte att det r normalt att dela in sina kramar i fack men fr mig s r det verfring av min energi s jag mste ha det indelat fr att inte rka ge ver min energi dr jag inte vill, och fr att skydda mig sjlv ifrn att f deras onskade energi.
r jag stel i kroppen nr jag fr en kram eller ger en ytlig kram s blir det som en mur dr energin ej verfrs, slappnar jag av och kramas genuint s ger jag min energi och tar emot deras, vilket r hgst onskat om det inte r min partner eller en familjemedlem.
Hur knner ni? Vill ni krama folk? Knner ni ocks att folk typ trnger sig p/in nr dom envisas med att kramas? Klart att det r trevligt och snllt men det r ju ocks intimt?
Du frsker komma in i min privata sfr hr nu.. varfr *stter ls*
Knner precis likadant. Har inga diagnoser men brukar fungera vldigt bra med aspiga tjejer s jag har sjlv funderat p om jag har en slng.
rligt talat r det skitjobbigt att kramas om det r ngon annan n partner eller ngon av vldigt f personer som jag tycker vldigt mycket om.
Jag r vldigt social och ppen annars men just kramande r vldigt intimt. Mnga gnger knns det mer intimt n att ha sex med ngon.