• 1
  • 2
2024-11-17, 13:41
Medlem
StigEngstroms avatar
Testar ibland att köpa chips av dom mindre leverantörerna, dyrare delikatesschips.
Vad fan är grejen? Jag tycker att chipsen i dom där små påsarna innehållande nått exklusivt hantverkschips ofta smakar skit jämfört med olw och estrella.
Hur går dom runt? Det är mindre påsar, dyrare pris OCH smakar sämre.
Nu i helgen testade vi "Gårdschips" havssalt och en annan med sourcream och peppar.
Både var helt klart sämre än samma smaker från olw och estrella.
Citera
2024-11-17, 13:50
Medlem
Baisianuss avatar
Gårdschips är bra och gör bra smaker. Däremot kanske man ska välja någon annan av deras smakkombinationer än just sourcream. Folks hjärnor är hårdkodade efter hur just den sorten ”ska” smaka efter fyrtio år med Estrella.

Får jag föreslå att du provar exempelvis Piri Piri & Rostad vitlök istället? Eller Mozzarella och Balsamico? Båda två är goda och unika på så sätt att de inte redan mutats in som smaker av ”Fredagsmys med barnen”-maffian.
Citera
2024-11-17, 14:22
Medlem
talcsofts avatar
OLW & Estrella smakar bara fett. Barnchips

Coop Ranchers Cut Sourcream & chili är bäst på marknaden trots EMV. Köp och testa.
Citera
2024-11-17, 14:30
Medlem
pn222jws avatar
LIDL's tunna spröda är goda och billiga.
Citera
2024-11-17, 15:16
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Testar ibland att köpa chips av dom mindre leverantörerna, dyrare delikatesschips.
Vad fan är grejen? Jag tycker att chipsen i dom där små påsarna innehållande nått exklusivt hantverkschips ofta smakar skit jämfört med olw och estrella.
Hur går dom runt? Det är mindre påsar, dyrare pris OCH smakar sämre.
Nu i helgen testade vi "Gårdschips" havssalt och en annan med sourcream och peppar.
Både var helt klart sämre än samma smaker från olw och estrella.

Mitt tips är att testa gårdschips grill.
Citera
2024-11-17, 15:18
Medlem
HBTKuks avatar
I mitt tycke smakar de oftast för lite, de är tama. Det spanska chipsmärket Torres undantaget. Deras ibericochips är fantastiska men finns alltför sällan i butik, och kostar dessutom närmare 50-lappen.
Citera
2024-11-17, 15:22
Medlem
Crabbofixs avatar
dom smakar skit

och en sak till - varför är påsen så liten?!?!?!
Citera
2024-11-17, 15:28
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
dom smakar skit

Det är väl just för att sälja in att det är finare chips.
Och jag kan absolut pröjsa om det är mindre påsar och dyrare pris om det faktiskt är godare.
Men detta är nästan aldrig fallet, snarare tvärtom.
För att inte tala om alla dessa tryffelchipsen som smakar för jävligt...
Citera
2024-11-17, 15:36
Avstängd
Xandas avatar
Citat:
dom smakar skit

De smakar skit, men det är ändå för jävligt att påsen är så liten?
Citera
2024-11-17, 15:36
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
I mitt tycke smakar de oftast för lite, de är tama. Det spanska chipsmärket Torres undantaget. Deras ibericochips är fantastiska men finns alltför sällan i butik, och kostar dessutom närmare 50-lappen.
Har ett vagt minne av att ha tryckt dom någon gång, fast då med smak av spansk hårdost jag glömt namnet på. Haru nån länk till den där Torres du beskrev ovan? Tack på förhand.
Citera
2024-11-17, 16:46
Medlem
arsewithaguns avatar
Willys egna märke, garant jalapenochips, var riktigt bra när jag testade dom förra veckan. Starka, inte alls klena som andra jalapenochips jag testat
Citera
2024-11-17, 16:51
Medlem
Citat:
dom smakar skit

För att alla som inte vill se ut som spärrballonger inser att chips bara bör förekomma til storhelg och knappt det om man har passerat 40...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in