Citat:
Ursprungligen postat av
Sinrath
Detta låter som ett bråk i mellanstadiet. Han sa, han gjorde, nej det var ju du.. Läraren får bara sära på dom så en får gå "ut" eller liknande. Man gör inget förhör med "vittnen" eller försöker efterforska vem som gjorde vad. Situationen som i princip uppstår varje dag på något sätt är avklarad och det räcker för personen med lite auktoritet. Blev det fel barn som fick gå ut eller avlägsna sig så får det vara så. (inga pengar iblandade här dock)
Jag tror ordningsvakten kände ungefär samma sak. Sen om det är så att snubben du stötte i är "känd" på krogen så går man deras story. Det finns inte tid, ork eller (personlig)mening att "kolla situationen djupare för avgöra om det var rimligt". Säkert en situationen som utspelar sig ett dussin gånger varje kväll så man är väldigt luttrad i frågan.
Men om det gick till som du säger så förstår jag så klart att du känner dig orättvist behandlad och snuvad på pengar, för det blev du.
Helt rätt, det är så man löser problem inne på krogar, småtjafs, en åker ut. stortjafs, först åker en ut, när den är borta kan, beroende på situationen, den andra åka ut.
Man kommer kränka någon ibland men man måste se till helheten.
Är OV med många år i branschen.
En gång blev jag "konfronterad" av en jag skickat ut, han var fortfarande kränkt lång tid efteråt.
Men jag var tvungen att ärligt säga att jag kom inte alls ihåg varken honom eller händelsen.
Då blev han kränkt igen, så dubbelkränkt av en bagatell som jag inte ens kom ihåg.
Detaljer försvinner i mängden av alla små situationer man hanterat...