Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Du är rolig du..
Så den eviga västpropagandan om hur stora förluster Ryssland har är ok, men det är inte "ok" om man efterfrågar de Ukrainska?
Har jag uppfattat dig rätt?

Det är ok att efterfråga sakliga uppgifter. Jag försöker bara förklara för dig hur världen fungerar och varför du ser mer ukrainsk propaganda när du slafsar i dig din gröt i svedala än du hade om du bott i någon håla i Murmansk. Man kan ogilla det men vakna upp och inse varför.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Om Finland angriper Ryssland kan man vara säker på att finnarna har avkunnat sin dödsdom. Helsingfors, Esbo, Tammerfors, Vanda och Åbo blir inget annat än en hög av bråte och grus.
Nu har ju Putin (nutidens Hitler) en plan som han sakta men säkert håller på att genomföra medens NATO, FN stillasittande tittar på och gör några lämpliga fördömanden lite då och då.
Vladimir har fått totalt storhetsvansinne av detta daltande och utsätter både andra länder och sin egen befolkning för ett kommande större krig och med det även mänskligt lidande.
Tyvärr så har inte västvärlden gjort mer än att fjäska för denna lille fjant och enbart eldat på Putins megalomani.
Ett större krig är garanterat att vänta i vår världsdel, frågan är bara om det kommer nu eller om 5 år
Citera
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camarosmurfen
2 helt olika frågor. Din personliga assistent kan nog förklara skillnaden för dig.
Du har svårt för att se mönster förstår jag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nä det skulle jag inte påstå.. Ukraina har ju också många utländska som krigar i deras uniformer och mängder med frivilliga.. osv.. samt så slår Ryssen till i gömda vapendepåer och kommandocentraler där också civila bor.. samma sak som Israel gör i Gaza..

När nu missilerna som Nato styr i Ukraina slår mot mål blir det ju Nato som skjuter. Lite skillnad..

Det är ju bara en myt ni håller på och sprider att det är NATO (du menar nog medlemsland i NATO) som skulle styra robotarna. Patetiskt.

Likaså liknelserna på palestinierna...

Lär dig filtrerar rysk statsmedia...
Citera
Idag, 11:47
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Visst, men då försvarar Putin sig också, även om du tycker att han började.
Ryssland saknar alla rättigheter då de är den angripande parten, de kan skrika hur mycket de vill, men de har sig själva att skylla om de får pisk och de kan ALDRIG hävda självförsvar så länge som de står med trupp i Ukraina eller angriper Ukraina.
Citera
Idag, 11:48
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Det är bara för Ukraina att ge upp, så slipper de bli bombade till köttfärssås
Eller så är det bara för Ryssland att ge upp innan ryska städer får besök av ATACMS
Citera
Idag, 11:49
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Det är exakt vad som kommer hända. Vare sig du vill det eller ej.

Det eller kärnvapenkrig. Vad föredrar du?
Vad får dig att tro att Ryssland skulle våga att starta ett kärnvapenkrig, som de vet att de kommer att förlora? Eller tror du att Putin kan sätta in kärnvapen mot ex Polen utan att NATO kommer att svara? Jag kan inte lista ut om du verkligen menar vad du skriver eller om du gör "en Putin", dvs hotar med kärnvapen när du inser att du har målat in dig i ett hörn.
Förklara en gång för alla vad du (eller dina uppdragsgivare) menar: Vad ska ni anfalla med kärnvapen? Ska ni bomba Kursk? Ska ni bomba Kiev? Ska ni bomba Warszawa? Vad ska vinnas med dessa anfall? Om du tänker taktiska kärnvapen, ska ni bomba ett ukrainskt kompani? Var hittar ni stora mål på slagfältet? Hur många civila "ryssar/ukrainare" kommer att offras?
Svara eller erkänn att du bara pratar skit.
Citera
Idag, 11:49
Medlem
Citat:
Jag bor i Sverige, så jag antar att jag klarar mig om du har rätt.

Men jo, i ett fullskaligt kärnvapenkrig så blir hela världen till ett grusfält. Inte för att jag förväntar mig att en lobotomerade människa som du skulle förstå det, men så är det iallafall
Att tro att hela världen blir grus indikerar bara att man sett för många amerikanska filmer.
Citera
Idag, 11:50
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
"Farligt"? Hur menar du nu? Det mest farliga någon kan göra nu är att dra ner brallorna och rövknullas av Putin.

Han ska bara bort. Om hans befolkning vill följa honom till avgrunden så bryr jag mig inte det minsta.
Det känns som du inte förstår vidden av det här. Eller också så struntar du i det.
Citera
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Militärt så kommer man inte få stopp på Ryssland, utan det kommer endast leda till kärnvapenkrig. Förnekar du detta?

Det är inte att lägga sig platt att prata fred. Att Ryssland får behålla de områden som de ockuperar är inte hela världen, speciellt för er som är svenskar och inte ens bor i Ukraina (utgår jag ifrån nu). Det hade varit en annan sak om Putins krav var att hela Ukraina ska tillhöra Ryssland.
Ryssland har också krav på att NATO lämnar länderna som tillhörde det forna Östblocket.
Vad har du att säga om det?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Nu har ju Putin (nutidens Hitler) en plan som han sakta men säkert håller på att genomföra medens NATO, FN stillasittande tittar på och gör några lämpliga fördömanden lite då och då.
Vladimir har fått totalt storhetsvansinne av detta daltande och utsätter både andra länder och sin egen befolkning för ett kommande större krig och med det även mänskligt lidande.
Tyvärr så har inte västvärlden gjort mer än att fjäska för denna lille fjant och enbart eldat på Putins megalomani.
Ett större krig är garanterat att vänta i vår världsdel, frågan är bara om det kommer nu eller om 5 år

Ja, tyvärr är ett storkrig i tangentens riktning. Det i stort sett enda som kan ändra på det är om Putin på något sätt ersätts av mer demokratiska ledare. Men det verkar inte troligt. Gubben är 72 år och vid relativt god hälsa som det verkar. Han lever säkert minst 10 år till. Och hela Kreml är numera nedlusat med krigshökar som kan ta över vid behov.

Ser inte bra ut.
Citera
Idag, 11:51
Medlem
Krigge92s avatar
Stor humor i dessa trådar, verkar som många i tråden sitter på psyk och har ett personligt hat mot Putin.
Skjuter Ukraina in en missil kommer det 10 tillbaka. Bara att hoppas på att det inte sitter en kärnladdning i nån av dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in