Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 18:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Ger fortfarande inte Ryssland rätt att invadera Ukraina. Vilken värld lever du i?
Citera
Igår, 18:56
Medlem
erik.otuktssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland
Jättebra, nu blir USA direkt indragna. Har vi någonsin vart närmre ett tredje världskrig? Hela Europas säkerhet blev precis betydligt sämre, kul att riskera hela kontinenten för ett korrupt skitland.

Nu detta, och sen har vi Kina-Taiwan som alltid småputtrar, och nu när Israel har slagit ut militära mål i Iran så är det nog inte långt borta.

Till råga på allt fick jag hem den där astöntiga "Om kriget kommer"-broschyren idag. Hoppas alla NATO-runkare fortfarande är lika glada över vårt inträde där.
Citera
Igår, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ger fortfarande inte Ryssland rätt att invadera Ukraina. Vilken värld lever du i?
Vem "diskuterar" du med?
Citera
Igår, 18:58
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbaZenetti
Bra spaning... 👀

Undervattenskabel skadad i svensk ekonomisk zon
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/u...-ekonomisk-zon
"En undervattenskabel som löper mellan Finland och Tyskland har skadats utanför Ölands södra spets.
Händelsen utreds nu av ”berörda svenska myndigheter”, meddelar Försvarsdepartementet.
Även en kabel mellan Sverige och Litauen har skadats, enligt uppgifter i litauiska medier.
Enligt den finländska ägaren – det statliga bolaget Cinia – handlar det om ett totalt kabelbrott. Larmet strax efter klockan 03.00 i morse, svensk tid."

Tack. Listigt angrepp. Nato Artikel 5 definierar anfall på Nato som angrepp på Nato-nationens territorium eller till havs. Men till havs utanför territoriet gäller den bara fartyg.

Det här var Putins sätt att säga att detta var över röda linjen, och därmed ställa frågan om många robotar ska skickas.
Citera
Igår, 18:58
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Inget.

Precis som vanligt då med andra ord. Bara kötta på.
Citera
Igår, 19:01
Medlem
aztlans avatar
Undra hur pajasen Vlad Solo kommer ta detta
Citera
Igår, 19:02
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Så vad skall man göra då? Låta ryssen hota och diktera är enda alternativet om man inte står upp för sig och inser att vi faktiskt är hotade och om ryssen får som den vill kommer vi inte finnas ändå. Antingen försvinner vi tyst eller så backar man inte en tum.

Förhandlingar, avtal och löften fungerar inte. Ryssen förstår bara våldskapital. Åtminstonde fram till dags datum. Så vad göra?

Jo, vi kan ju lägga oss platt och bara ta det där bak som ryggradslösa äckliga amöbor, vilket verkar vad många här förespråkar inklusive du. I min värld förtjänar man inte ens finnas då när det handlar om hela vårt sätt att leva och den demokratiska fundamentan är hotad.

Det är ALLTID ryssen som eskalerar, hotar och pekar finger och vi ska snällt anpassa oss, trots att de vet att de är underlägsna oss i så gott som allt, inklusive militär makt. Hur fan gick det till från början egentligen?

Kanske dags att tänka om och möjligen är det dags att införlika sig i tanken och faktumet att låta det bli som det blir.

Det är GARANTERAT ryssen som kommer trycka på den röda knappen först ändå.

Men fram till dess, jo, vi ska fortsätt slakta de jävlarna så mycket vi bara kan.
Nä, det finns inte något vi kan göra numera efter att vi en gång blev inblandade av våra korkskallar till politiker som övergav vår neutralitet. Vi är inte herrar längre över utvecklingen utan har bara att finna oss i vad USA fattar för eskaleringsbeslut. Det kommer att komma än värre beslut i den riktningen ty ryssarna har ju redan sett till att flytta de viktigaste militära målen som dessa numera av Biden okejade raketer skulle ha kunnat nå. Ja, och då når de Moskva och då är det kört. Tror inte det är många svenskar som idag är tryggare än vad vi var före vi blandade oss i detta i grunden inbördeskrig.
Citera
Igår, 19:02
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Jag förstår vidden och jag bryr mig.

Det finns bara ett språk ryssar fattar. Kärnvapen bör användas direkt mot Moskva i förebyggande syfte.

Inga varningar innan.
Ryssland har väl "early warning system" precis som USA? Blir intressant hur de reagerar om Ukraina börjar skjuta på dem...
Citera
Igår, 19:03
Medlem
Bra där Biden, fire at will på världens största pussy Vladimir Vladimirovitj Putin!
Putin kommer snart ligga och gråtrunka i fosterställning i sin datja när det börjar regna raketer i de ryska skogarna. Han får väl trösta sig med att låta sitt harem av bögar suga av honom.
Citera
Igår, 19:04
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Såg precis på Rapport hur Putin sa att detta beslut av USA betyder att förutom USA också västländerna som stödjer Ukraina med vapen numera är i krig med Ryssland. Att glädjas över detta är fanimej mer än oövertänkt. Riktigt otäckt att folk här inne tar detta så lätt när det istället borde förskräcka å det värsta.

Hur korkade är du/ni? oändligt?

Putin och diverse fyllon i kreml har åtminstone 146 ggr sagt att väst USA EU Nato är i krig mot det stackars lilla ryzzland som ju själv minsann inte startat nåt krig...

Det enda man förskräcks över är er och erat eviga hotande.
Citera
Igår, 19:04
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisbenet
Men du har ju inbillat dig att jag ens ville ha med dig och din bostad att göra. Du är rädd för att dina barn och din fru hellre vill ha mig som herre och flytta eller få för sig att kasta ut dig. Jag tycker din fru är skitful och dina ungar idioter. Mina andra grannar väster om mig gillar jag däremot skarpt att hänga med. Så i din frustration över att jag föredrar andra och pga du är en elak jävel och vill ha mig som slav invaderar du mitt hem och jag ber som en konsekvens av det mina grannar om hjälp.
Nä, ska jag vara ärlig så vaknade jag bara upp och valde våld, för jag är en psykotisk dvärg utan familj som ville se blod spillas // mvh Putin

^ Verkligheten i era inavlade hjärnor
Citera
Igår, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ryssland har väl "early warning system" precis som USA? Blir intressant hur de reagerar om Ukraina börjar skjuta på dem...

De har redan skjutit sönder minst två sådana system.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in