Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-13, 14:26
Medlem
orrtupps avatar
Nu har jag stora problem.
I över en veckas tid fungerar inte favoriter längre, när jag klickar på favoriter kommer typ nya ämnen upp eller någon "startsida" typ med ämnen.

Igår provade jag att logga ut för att logga in igen men då gick det inte att logga in alls.
När jag tryckte på Logga in kommer bara listan med ämnen upp.

Nyss testade jag att logga in på datorn istället och det gick bra men favoriter kommer inte upp ändå.

Provade då att googla på Flashback och logga in den vägen på telefonen men var då inloggad (favoriter funkar inte heller där)

Men går jag in via ikonen som jag har på telefonens skärm så är jag ej inloggad och kan ej logga in där.
Vad händer egentligen?
Citera
2024-11-13, 14:33
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Nu har jag stora problem.
I över en veckas tid fungerar inte favoriter längre, när jag klickar på favoriter kommer typ nya ämnen upp eller någon "startsida" typ med ämnen.

Igår provade jag att logga ut för att logga in igen men då gick det inte att logga in alls.
När jag tryckte på Logga in kommer bara listan med ämnen upp.

Nyss testade jag att logga in på datorn istället och det gick bra men favoriter kommer inte upp ändå.

Provade då att googla på Flashback och logga in den vägen på telefonen men var då inloggad (favoriter funkar inte heller där)

Men går jag in via ikonen som jag har på telefonens skärm så är jag ej inloggad och kan ej logga in där.
Vad händer egentligen?
Gå in och titta här: (FB) Nya ROLIGA funktioner i "Favoriter" (beta-test) HURRA!!!
Där finns även tips på hur du kan få det att se ut som tidigare om du vill.
Citera
2024-11-20, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Något jag stört mig på länge nu är scroll buggen. Den har varit här nu i snart 2 år. Någon som vet vad jag menar? Har den alltid existerat eller är det jag som är efterbliven?

har prövat olika webbläsare för att fixa detta men det uppstår på alla. (brave, mozilla, chrome är de jag prövat) De är kopior av varandra iofs så inte konstigt om det är samma problem.

Värsta är att detta uppstår inte enbart i telefon. Nästan mer på PC. Ibland går det inte uppdatera bort det och du kommer inte åt element som snabbknapparna ovanför man skriver. Alltså tex kursiv och tjock text de syns ofta inte så man måste skriva det själv men kommer enbart ihåg evilgrin39 då det är min absoluta favorit smiley. Eller numera "emote"

Du menar att när man går till en sida så ligger övre delen "över" en del av innehållet?

Mycket irriterande.

Tror det har att göra med dålig implementation av reklamen som ligger överst - stänger man av uBlock Origin så funkar det utan problem men med en stor reklamblaffa överst då.
Citera
2024-11-20, 13:11
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Något jag stört mig på länge nu är scroll buggen. Den har varit här nu i snart 2 år. Någon som vet vad jag menar? Har den alltid existerat eller är det jag som är efterbliven?

har prövat olika webbläsare för att fixa detta men det uppstår på alla. (brave, mozilla, chrome är de jag prövat) De är kopior av varandra iofs så inte konstigt om det är samma problem.

Värsta är att detta uppstår inte enbart i telefon. Nästan mer på PC. Ibland går det inte uppdatera bort det och du kommer inte åt element som snabbknapparna ovanför man skriver. Alltså tex kursiv och tjock text de syns ofta inte så man måste skriva det själv men kommer enbart ihåg evilgrin39 då det är min absoluta favorit smiley. Eller numera "emote"
Jag fick det problemet först för ett par dagar sedan. Enormt irriterande. Kommer och går så det kan funka bra ett par minuter, men sedan är det tillbaka igen. Fler som har samma problem med det här: (FB) Den officiella forumbuggtråden
Citera
2024-11-20, 16:58
Medlem
Rebali179s avatar
Nya funktionen eller vad det är som gör att man inte kan ser det senaste meddelandet i inkorgen.
Eftersom "Banner eller Headern" är i vägen ,
det går inte att göra något åt problemet Gäller även ifall man ska se senaste inlägg också.
Blir även väldigt svårt att navigera på Flashback också
Citera
2024-11-20, 17:22
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Nya funktionen eller vad det är som gör att man inte kan ser det senaste meddelandet i inkorgen.
Eftersom "Banner eller Headern" är i vägen ,
det går inte att göra något åt problemet Gäller även ifall man ska se senaste inlägg också.
Blir även väldigt svårt att navigera på Flashback också
Vi känner till problemet och arbetar på att lösa det.
Citera
2024-11-21, 07:38
Medlem
Jag har sedan ca: 1 vecka problem med hur sidan visas. Själva huvudsidan går på något märkligt sätt under toppmenyn, så den klipps längst upp med ca: en centimeter. Detta gör att det för ex. inte går att klicka på länken högst upp i svara på inlägg. Ännu så länge så kan man få det att fungera om man uppdaterar ett antal gånger. Vet inte om det har att göra med webbläsaren och uppdatering på fb inte är kompatibelt med den.
Senast redigerad av Kammadaj 2024-11-21 kl. 07:56.
Citera
2024-11-21, 07:52
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Jag har sedan ca: 1 vecka problem med hur sidan visas. Själva huvudsidan går på något märkligt sätt under toppmenyn, så den klipps längst upp med ca: en centimeter. Detta gör att det för ex. inte går att klicka på länken högst upp i svara på inlägg. Ännu så länge så kan man få det att fungera om man uppdaterar ett antal gånger. Vet inte om det har att göra med webbläsaren och uppdatering på fb inte är kompatibelt med den.
Det jobbas på det problemet
Citera
Maviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Maviel 2024-11-21, 09:23
Moderator
Många gånger har problemet man själv drabbats av dryftats i denna tråd. Så läs gärna några inlägg upp och se om någon redan har tagit upp det du undrar över.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in