2024-11-21, 08:58
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Ja jag har sett två minuter och det där är inte vad det handlar om. Först och främst går man inte fram till random tjej/kvinna och ber om numret, han fick troligtvis aldrig det rätta numret av någon av tjejjerna.
Det bästa scenariot är att kvinnan vill att han ska ha hennes nummer.
Det där är precis vad det är, nån som inte kan ragga som försöker göra det.
Att ragga handlar om öppenhet och att skapa en vibe, en trevlig och kul atmosfär som handlar om att bygga upp varandras positiva känslor.

Men det är okej att göra så som i klippet, om man kan bete sig civiliserat åt?
Citera
2024-11-21, 08:58
Avstängd
Man ska ronka och spruta på tjäjjen det gillar dom ja a då
Citera
2024-11-21, 09:03
Citat:
Vad menar du? Om man kan göra som han gör i seriöst syfte? Jag skulle säga att det är en mycket dålig strategi som typ funkar om det är kvinnan som är direkt och initerande, då är det bara att hänga på och köra sitt race.
Som man är den här taktiken typ sämst eftersom du är en total främling som frågar om sånt som hon måste känna sig bekväm med först och främst, logiskt och känslomässigt.
En bättre approach hade varit typ, "Halloj ursäkta, jag ska käka lunch och ni ser ut att ha bra smak (2 tjejjer eller kvinnor), vad skulle ni rekommendera?" Och sen naturligtvis dra det åt det hållet att de kommer med på lunch. Instant date med 2 potentiella honor

Med seriöst syfte menade jag, att verkligen visa att man vill träffa någon.
Förr slapp man bli anmäld, om man inte såg ut att vara äldre än 25, kanske.
Jag kan ha fel, men jag har uppfattat det som så.
Såg man ut som 25, men var över 30, då tyckte 99% normala tjejer, även 15/16-åringar, som i klippet att det var helt ok, nästan lite spännande med en äldre, erfaren.

Men jag kanske har fel?

Ditt förslag på lunch och smak tycker jag oavsett var bra.
Citera
2024-11-21, 09:06
Citat:
I klippet som du postade så sker det här enligt min tolkning. Och jag är ganska socialt intelligent anser jag själv i alla fall. Om du tänker dig hur smidig vissa är, exempelvis en försäljare. Kan initiera samtal med dig och ju längre samtalet går desto mer verkar det som att han kan presentera en lösning. Och det är en lösning för dig eftersom allting "makes sense" och är win win.
På samma sätt är det i interaktionen mellan män och kvinnor. Därför att ragga "på riktigt" handlar inte om att bluffa kvinnor eller ta något ifrån dem. Det är att erbjuda vad du har och om de vill fortsätta för att det du är är något roligt och spännande och som respekterar dem så är de med på det, för som du kanske förstår så vill kvinnor också ha kul? Varför förutsätter folk att snubbar som stöter på kvinnor inte skulle vara win win? Antagligen för alla losers som tror att de "får något från kvinnan hehe". Tänk om det är så att det är kvinnan som faktiskt får det hon vill ha. He he.
I ditt klipp så visar han på rätt mycket stake eftersom han går fram på ett sånt sätt som garanterat är dömt att misslyckat, de hade väll planerat i förväg vad han skulle göra och nu var det så att han fick vara den som gjorde det. Som kille är det här mycket svåra scenarion om man inte är nån typ av skådespelartalang eftersom man verkligen kommer göra bort sig.
Men jag kan också garantera att den här killen har mycket lättare för att ragga på ett "normalt" sätt efter det här.
Sen spelar det in att faktiskt våga, ibland låter tjejjen en komma undan i början för att man faktiskt vågade. Men då får man fortsätta att leverera annars är det no go.
Sen i min värld är det ingen skillnad egentligen från för länge sedan eller nu. När tjejjer är ute vill de att killar och män försöker (på ett snyggt sätt). Det är ett socialt spel. Är det inte bättre om tjejjen rejectade 20 av 20 efter en utekväll? Det bevisar bara hur åtråvärda de är.

Du menar, att man på kort tid, ska sälja in sig själv på bästa möjliga sätt?

Även om man bara far efter gamla goda in och ut?

Förresten, en liten sidfråga. Hur länge tror du killar kommer avstå ragga pga MeToo? Ingenting varar för evigt. Inget.

Tror du vi kommer se ett ljus i tunneln en dag?

Menar du i sista stycket, att tjejer bevisar hur åtråvärda de är, om de dissat 20 av 20?
Senast redigerad av Ardunonjavlabatman 2024-11-21 kl. 09:19.
Citera
2024-11-21, 09:09
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Nu förstod du inte vad jag skrev. Jag skrev att tråden handlar om vad tjejer vill ha. Då kommer det massa män som inga tjejer vill ha. Männen är sura och vill berätta varför de inte vill ha tjejerna heller, istället för att diskutera ämnet, alltså vad tjejer vill ha. Såhär:

Trådstart: vad vill kvinnor ha för man?

Män i tråden: jag vill för fan inte ha kvinnor för dom är äckliga och dumma och min kuk är slak och dom pratar för mycket woke feminism fula kanske snygga men dumma sminkar sig för mycket tjocka fjantiga grälsjuka!

Tråden: okej, men vad vill kvinnor ha för man då?

Män i tråden: jag vill inte ha dom, jag tänker vara singel alltid och det är mitt val, tjejer är dumma och ingen protest, usch för tjejer, jag hatar tjejer, inget är värt besväret, dom är golddiggers!

Tråden: okej, du vill inte ha tjejer. Vad tror du tjejer vill ha?

Killar i tråden: svenska tjejer är helt förstörda! Jag vill inte ligga med dom! Usch! Så blir man anmäld för trakasserier och våldtäkt av ingen anledning!

Ungefär sådär är tråden. Förstår du?

Ja, 50000 i månaden är väl minimum som trosorna vill att man ska tjäna. Efter skatt, förstås.
Sen ska man ha så låg fettprocent som möjligt, trots att det är dom som får en att äta skräp.
Och minst 20 cm kuk och en viss tjocklek kräver dom också, trots att dom inte har realistiska råd hur man på ett säkert sätt förstorar kuken.
Märkeskläder ska det vara också. Nåt dyrt och "elegant", minsann.
Bilen ska kosta 200 papp minst.
Etc.
Citera
2024-11-21, 09:13
Avstängd
BigMesquiteMurphs avatar
Våga och våga är ju en fråga om vad man har att vinna vs vad man har att förlora.

Man riskerar redan vid närmandet att bli anklagad för allt mellan himmel och jord, leder detta till sex gäller samtyckeslagen och vi vet alla på ett ungefär hur rättsäker den är. Dvs, visar det sig att hon har pojkvän, bara ångrar sig eller sexet sög så kan hon helt sonika, utan bevisning få dig inlåst för våldtäkt.

Leder flörten till ett förhållande så är du nu med stor sannolikhet i ett förhållande med en radikalfeministisk tjej som via alla sina sociala medier, dating appar och dylikt konstant blir flörtad med som har ett 10-tal manliga "vänner" som alla bara väntar på sin chans. Lägg därtlll att dagens kvinnor som växt upp med sociala medier och radikal feminism, de flesta förmodligen otrogna, vissa kräver helt enkelt öppna förhållanden, om inte så har de alltid en backup att dumpa en för i bakfickan. Har du nerverna att kräva att hon medans ni är i ett förhållande inte ska flörta med andra män, så är du en osäker patriarkal förtryckande tyrann som psykiskt misshandlar henne.

Att riskera en falsk anklagelse, fängelsetraff, prick i register för att få en narcisistisk opålitlig tokfeminist att dela med 15 andra män. Nej tack. Dagens kvinnors sexuella historik och det sjuka antal sexpartners många av dem ligger inne med ska vi inte ens börja med att gå in på...

Fråga er själva vad en man idag har att vinna på ett förhållande? Hela premissen i dagens feministsamhälle är avmaskuliniserande och förnedrande.

Dessutom så har jag gett dem här red pill snubbarna som påstår att en kvinna inte är kapabel att älska en man rätt, lyssna på feministernas retorik gentemot män, denna galla som de spytt i sina pk-blaskor, morgonsoffor och annat skit. Feministerna har verkligen avslöjat hur kvinnor ser på en som man (med rent hat) och varför skulle det vara attraktivt för mig att närma mig eller ha ett förhållande med en människa som anser att jag är toxisk ondska som bör kastreras.

Vill kvinnor att män ska närma sig, lägg ner med era feministiska falska anklagelser och tokigheter, lär er att vara lite ödmjuka samarbetsvilliga och lojala. Sluta ligga med allt som rör sig och rotera emellan 5 olika killar på konstant basis. Ha lite jävla klass helt enkelt.
Senast redigerad av BigMesquiteMurph 2024-11-21 kl. 09:26.
Citera
2024-11-21, 11:38
Medlem
F.Hansens avatar
Hej, för enkelhetens skull har jag sammanfattat dina (Ardunonjavlabatman) frågor i GPT, men svaret är mitt ofc.

1. Är det möjligt att göra ett gott intryck snabbt, även om man bara är ute efter en snabb interaktion? Man kan beskriva det hela som såhär. Du vill få mest effekt på kortast tid. Dvs vad som man gör i interaktionen är verkningsfullt. Man har ett lite högre tempo, en ”bra energi”, positiv inställning och får folk runtomkring en att ha kul.

2. Är detta en temporär förändring (mee2), och kan vi förvänta oss att det kommer ändras med tiden? Ur mitt synsätt så har inget förändrats för mig själv i och med Mee2. Mee2 som åtgärd begränsar främst killar som är creepy eller som inte har tillräcklig med förståelse för vart gränserna går. Man kan absolut ta ut svängarna, men också vara observant på tjejjens/kvinnans reaktioner.

3. Kommer vi se en mer balanserad situation i framtiden (Finns det ett ljus i tunneln?) där människor kan interagera utan osäkerhet eller rädsla? Det kommer alltid att vara en del av människors utvecklingsprocess att lära sig att interagera i alla möjliga sammanhang, och då känner man bland annat osäkerhet och rädsla. Det du frågar om kanske relaterar till din situation mer och ja. Genom att exempelvis tidigt i livet interagera med AI angående relationsproblem så kan dessa personer få en kontinuerlig utveckling utan för långa stopp mellan utvecklingsfaser.

4. Är det så att tjejer visar sin åtråvärdhet genom att konsekvent tacka nej (bevisar tjejer sitt värde genom att avvisa många?), även om de har seriösa intentioner att hitta någon? Nu är jag inte en tjej men jag kan ge en kvalificerad gissning att attraktiva kvinnor är tvugna att avvisa många eftersom det är många som kontaktar dem. I det enskilda fallet kan en typ av frånstötande beteende uppkomma även om hon är väldigt intresserad av en kille, som en typ av test exempelvis för att se hur känslomässigt involverad han är. Sen så skulle fula tjejjer uppleva det som att de är väldigt åtråvärda om de fick chansen att nobba en massa killar eftersom många tjejjer/kvinnor lever med väldigt dålig självkänsla.

5. Kan det stämma att det förut inte var lika känsligt, (var det tidigare enklare att ragga utan att riskera konsekvenser?) särskilt om man var ung eller såg ut att vara det? Det beror på sammanhanget. Om man som 20-åring raggar på 20-åringar är helt ok, däremot är det många som tycker att om man är 40 och raggar på 20-åringar är inte ok. Personligen så bryr jag mig inte om det handlar om 18 och uppåt. Dock så bör man ju hitta någon som är relativt nära i ålder om man tänker på en seriös relation då man ligger mer i fas i sina liv.

6. Är det socialt accepterat att göra framsteg, (är det okej att ragga om man beter sig civiliserat?) så länge det sker på ett respektfullt och moget sätt? Svar: JA! Och det är väll den generella måttstocken. Det är helt ok tycker alla att både män och kvinnor kan söka en partner så länge som det görs på ett respektfullt och moget sätt. Här kommer social kompetens in därför att tjejjer/kvinnor attraheras av känslor (duh). Men inte vilka känslor som helst utan starka känslor. Om du går på date och är superseriös på ett respektfullt och moget sätt som en torftig bibliotekarie, hur starka känslor av glädje, rolighet, spänning, sexuell spänning, attraktion etc tror du tjejjen/kvinnan kommer uppleva? Det är här social och känslomässig intelligens kommer in därför att du kan maxa din personlighet på ett skruvat sätt så tjejjen/kvinnan verkligen får en kul upplevelse och att du gör det ändå inom ramarna att du är respektfull och mogen.
Citera
2024-11-21, 12:04
Citat:
Hej, för enkelhetens skull har jag sammanfattat dina (Ardunonjavlabatman) frågor i GPT, men svaret är mitt ofc.

1. Är det möjligt att göra ett gott intryck snabbt, även om man bara är ute efter en snabb interaktion? Man kan beskriva det hela som såhär. Du vill få mest effekt på kortast tid. Dvs vad som man gör i interaktionen är verkningsfullt. Man har ett lite högre tempo, en ”bra energi”, positiv inställning och får folk runtomkring en att ha kul.

2. Är detta en temporär förändring (mee2), och kan vi förvänta oss att det kommer ändras med tiden? Ur mitt synsätt så har inget förändrats för mig själv i och med Mee2. Mee2 som åtgärd begränsar främst killar som är creepy eller som inte har tillräcklig med förståelse för vart gränserna går. Man kan absolut ta ut svängarna, men också vara observant på tjejjens/kvinnans reaktioner.

3. Kommer vi se en mer balanserad situation i framtiden (Finns det ett ljus i tunneln?) där människor kan interagera utan osäkerhet eller rädsla? Det kommer alltid att vara en del av människors utvecklingsprocess att lära sig att interagera i alla möjliga sammanhang, och då känner man bland annat osäkerhet och rädsla. Det du frågar om kanske relaterar till din situation mer och ja. Genom att exempelvis tidigt i livet interagera med AI angående relationsproblem så kan dessa personer få en kontinuerlig utveckling utan för långa stopp mellan utvecklingsfaser.

4. Är det så att tjejer visar sin åtråvärdhet genom att konsekvent tacka nej (bevisar tjejer sitt värde genom att avvisa många?), även om de har seriösa intentioner att hitta någon? Nu är jag inte en tjej men jag kan ge en kvalificerad gissning att attraktiva kvinnor är tvugna att avvisa många eftersom det är många som kontaktar dem. I det enskilda fallet kan en typ av frånstötande beteende uppkomma även om hon är väldigt intresserad av en kille, som en typ av test exempelvis för att se hur känslomässigt involverad han är. Sen så skulle fula tjejjer uppleva det som att de är väldigt åtråvärda om de fick chansen att nobba en massa killar eftersom många tjejjer/kvinnor lever med väldigt dålig självkänsla.

5. Kan det stämma att det förut inte var lika känsligt, (var det tidigare enklare att ragga utan att riskera konsekvenser?) särskilt om man var ung eller såg ut att vara det? Det beror på sammanhanget. Om man som 20-åring raggar på 20-åringar är helt ok, däremot är det många som tycker att om man är 40 och raggar på 20-åringar är inte ok. Personligen så bryr jag mig inte om det handlar om 18 och uppåt. Dock så bör man ju hitta någon som är relativt nära i ålder om man tänker på en seriös relation då man ligger mer i fas i sina liv.

6. Är det socialt accepterat att göra framsteg, (är det okej att ragga om man beter sig civiliserat?) så länge det sker på ett respektfullt och moget sätt? Svar: JA! Och det är väll den generella måttstocken. Det är helt ok tycker alla att både män och kvinnor kan söka en partner så länge som det görs på ett respektfullt och moget sätt. Här kommer social kompetens in därför att tjejjer/kvinnor attraheras av känslor (duh). Men inte vilka känslor som helst utan starka känslor. Om du går på date och är superseriös på ett respektfullt och moget sätt som en torftig bibliotekarie, hur starka känslor av glädje, rolighet, spänning, sexuell spänning, attraktion etc tror du tjejjen/kvinnan kommer uppleva? Det är här social och känslomässig intelligens kommer in därför att du kan maxa din personlighet på ett skruvat sätt så tjejjen/kvinnan verkligen får en kul upplevelse och att du gör det ändå inom ramarna att du är respektfull och mogen.

🙂
Om du skulle svara själv, utan att blanda in GTP?

En AI kan inte översätta dina känslor, trots allt.
Citera
2024-11-21, 12:09
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ardunonjavlabatman
🙂
Om du skulle svara själv, utan att blanda in GTP?

En AI kan inte översätta dina känslor, trots allt.

Det är mina svar, jag bad GPT sammanfatta dina frågor eftersom jag inte orkade sortera ihop dem själv:

"Men det är okej att göra så som i klippet, om man kan bete sig civiliserat åt?
Såg man ut som 25, men var över 30, då tyckte 99% normala tjejer, även 15/16-åringar, som i klippet att det var helt ok, nästan lite spännande med en äldre, erfaren.
Men jag kanske har fel?
Förresten, en liten sidfråga. Hur länge tror du killar kommer avstå ragga pga MeToo? Ingenting varar för evigt. Inget.
Menar du i sista stycket, att tjejer bevisar hur åtråvärda de är, om de dissat 20 av 20?"
Citera
2024-11-21, 12:12
Citat:
Det är mina svar, jag bad GPT sammanfatta dina frågor eftersom jag inte orkade sortera ihop dem själv:

"Men det är okej att göra så som i klippet, om man kan bete sig civiliserat åt?
Men jag kanske har fel?
Menar du i sista stycket, att tjejer bevisar hur åtråvärda de är, om de dissat 20 av 20?"

Ja, ok. Hoppas du inte tog det som att jag tjafsar emot. Det var inte avsikten. 🙂
Citera
2024-11-21, 12:15
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ardunonjavlabatman
Ja, ok. Hoppas du inte tog det som att jag tjafsar emot. Det var inte avsikten. 🙂

Det är bara lugnt
Citera
2024-11-21, 12:16
Avstängd
bithaxs avatar
Det är så det är nu för tiden.
Kulturen i Sverige så sjuk att man vågar inte prata med grannarna ens.

Tjejer blir inte sällan ”creeped out” och börjar med undvikande beteende om man försöker ragga på dem.
Det finns lixom inte ”tack men nej tack” utan det blir lixom konstig stämning direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in