Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-21, 16:24
Medlem
Hur kan vi ha politiker i regeringen som är mer trogna andra länder än Sverige. Johan Forsell är ju helt BESATT av USA. Han följer hur många sidor som helst på Instagram som "America Fuck Yeah", publicerar bilder under Amerikanska högtider som 4e juli, men givetvis inget under svenska högtider.

Denna personen är ju uppenbarligen ett hot mot rikets säkerhet.
Citera
2024-11-21, 16:34
Medlem
Nix-registrets avatar
Sverige är likt Europa i allmänhet ockuperat av USA. Det började i samband med första världskriget och blev helt groteskt efter andra världskriget. Kalla kriget fungerade som en för oss obekväm maktdelning, där vår egen sida inte fanns med och Europa var uppdelat mellan två fientliga makter.

Efter kalla kriget är alla som tillåts ha ledande positioner i Sverige medlöpare i någon mån. Vissa är bara mer öppna med det. Kan faktiskt föredra en vulgärlandsförrädare som Forssell framför någon som försöker lura folk att han står för något annat: den svenska nationen, "demokrati", "utsatta grupper" eller vad det må vara.

Du själv har också problem med amerikanisering när du t.ex. versaliserar A:et i "amerikanska", vilket man inte gör på svenska. Alla måste hjälpas åt här med att både uppmärksamma vår konflikt med Förenta staterna och slå tillbaka med alla vapen som står till buds. Där är inte minst det språkliga och kulturella viktigt, eftersom det är svaga punkter i det historie- och kulturlösa Amerika.
Citera
2024-11-21, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Sverige är likt Europa i allmänhet ockuperat av USA. Det började i samband med första världskriget och blev helt groteskt efter andra världskriget. Kalla kriget fungerade som en för oss obekväm maktdelning, där vår egen sida inte fanns med och Europa var uppdelat mellan två fientliga makter.

Efter kalla kriget är alla som tillåts ha ledande positioner i Sverige medlöpare i någon mån. Vissa är bara mer öppna med det. Kan faktiskt föredra en vulgärlandsförrädare som Forssell framför någon som försöker lura folk att han står för något annat: den svenska nationen, "demokrati", "utsatta grupper" eller vad det må vara.

Du själv har också problem med amerikanisering när du t.ex. versaliserar A:et i "amerikanska", vilket man inte gör på svenska. Alla måste hjälpas åt här med att både uppmärksamma vår konflikt med Förenta staterna och slå tillbaka med alla vapen som står till buds. Där är inte minst det språkliga och kulturella viktigt, eftersom det är svaga punkter i det historie- och kulturlösa Amerika.
Jag vet, jag har märkt hur min engelska har blivit bättre än min svenska. Jag både hör och läser mer på engelska än på svenska, trots att jag bor i Sverige. Det är så fruktansvärt obehagligt.
Citera
2024-11-21, 16:40
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleezeball1
Jag vet, jag har märkt hur min engelska har blivit bättre än min svenska. Jag både hör och läser mer på engelska än på svenska, trots att jag bor i Sverige. Det är så fruktansvärt obehagligt.
Du är definitivt inte bättre på engelska än svenska. Det bara känns så eftersom du slökonsumerar hjärndöda saker på engelska, medan du mer ofta stöter på substantiellt material på svenska.
Citera
2024-11-21, 17:00
Medlem
Tomtekukars avatar
Sverige var en nation som hela världen beundrade en gång i tiden. Alla kunde prata med oss, för vi valde inte USAs, eller någon annans, sida. Nu är vi USAs bitch och har inget att säga till om längre.
Forssell gör helt rätt i att lägga sig på rygg och skreva. Den med mest och bäst kontaktnät vinner i denna värld.
Citera
2024-11-21, 17:55
Medlem
Tja, det finns en massa intressant i USA. Innovationer. Business. Världsföretag. Det som händer i USA påverkar ju även oss i Europa och i Sverige. Det är Tesla, Musk, Facebook, Trump och så vidare.

Finns det något annat land som påverkar oss i Sverige lika mycket? Som man hellre skulle följa i sociala medier?

Tror inte det. Och det sista landet vad behöver följa är ju piss-Ryzzland.
Citera
2024-11-21, 18:17
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Tja, det finns en massa intressant i USA. Innovationer. Business. Världsföretag. Det som händer i USA påverkar ju även oss i Europa och i Sverige. Det är Tesla, Musk, Facebook, Trump och så vidare.

Finns det något annat land som påverkar oss i Sverige lika mycket? Som man hellre skulle följa i sociala medier?

Det är ett väldigt naket argument för medlöperi. USA har stort inflytande över oss - och just därför tycker du det är ursäktligt att svenska politiker arbetar för USA i stället för Sverige. En mer anständigt funtad människa skulle i stället se det som något som förpliktigar till motstånd, eller iallafall ge en mer intrikat bortförklaring för opportunism, eftersom han iallafall skulle förstå hur illa det ser ut.

Att du slänger in Ryssland som enda alternativ till USA är ett försök till falsk dikotomi som jag betvivlar att du ens övertygar dig själv med. Att du skriver Ryssland med Z antar jag är en anspelning på ordet nazism, som du använder på ett utökat, USA-inspirerat vis där det handlar om att betrakta all europeisk identitetspolitik som höjden av fiendskap. När du vill utmåla Ryssland som din fiende gör du det genom att säga att Ryssland påminner om någonting europeiskt. Det säger också mer om din medlöparattityd än något annat.
Citera
2024-11-21, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65

Det är klart det påverkar Sverige när hela landet har sålts till USA.
Det är fullkomligt ointressant med ett terrorland som USA för en person som har en gnutta hjärnkapacitet.
Men med din retorik om Ryssland så går det lätt att förstå att du är ett litet får som knappast är förmögen till egna tankar och slutsatser.
Citera
2024-11-21, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Sverige var en nation som hela världen beundrade en gång i tiden. Alla kunde prata med oss, för vi valde inte USAs, eller någon annans, sida. Nu är vi USAs bitch och har inget att säga till om längre.
Forssell gör helt rätt i att lägga sig på rygg och skreva. Den med mest och bäst kontaktnät vinner i denna värld.
Jag misstänker att han har sociopatiska eller psykopatiska personlighetsdrag. Mannen har ett obehagligt stort intresse för krig, våld, USA och diktaturer.
Citera
2024-11-21, 21:40
Medlem
NoTruces avatar
Säkerhetsrisk är väl att ta i, men jag håller med om att de är oroväckande med svenska politiker som ska smöra (nota bene, Nix-registret: Jag undvek det amerikanska uttrycket "simpa") för främmande makt. Det spelar ingen roll om imperialismen är av militär eller kulturell karaktär; den är lika destruktiv oavsett. Det är ett problem överlag med svensk politik: Vi har ju ingen ryggrad. Det finns inget svenskt. Lycka till med att försöka få människor som med modersmjölken itutats att vi inte har något egenvärde som folk. Minns att jag reagerade när Löfven började bära en svensk flagga på kavajslaget. Det är standard i princip alla andra länder, men här höjer man på ögonbrynen.
Citera
2024-11-21, 21:50
Medlem
Att moderater runkar till allt som är USA är väl standard?
Citera
2024-11-21, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Det är ett väldigt naket argument för medlöperi. USA har stort inflytande över oss - och just därför tycker du det är ursäktligt att svenska politiker arbetar för USA i stället för Sverige. En mer anständigt funtad människa skulle i stället se det som något som förpliktigar till motstånd, eller iallafall ge en mer intrikat bortförklaring för opportunism, eftersom han iallafall skulle förstå hur illa det ser ut.

Att du slänger in Ryssland som enda alternativ till USA är ett försök till falsk dikotomi som jag betvivlar att du ens övertygar dig själv med. Att du skriver Ryssland med Z antar jag är en anspelning på ordet nazism, som du använder på ett utökat, USA-inspirerat vis där det handlar om att betrakta all europeisk identitetspolitik som höjden av fiendskap. När du vill utmåla Ryssland som din fiende gör du det genom att säga att Ryssland påminner om någonting europeiskt. Det säger också mer om din medlöparattityd än något annat.

Lite gulligt - Men fullständigt efterblivet. Du menar alltså att man inte ska följa vad som händer i USA, för att de påverkar oss så mycket?

Vi ska inte titta på väderleksprognoser. För det kan ju påverka oss så mycket.

Vi ska absolut inte övervaka vara IT miljön för ryzzka Cyberangrepp. För, det kan ju påverka oss så mycket.

Vi ska inte hålla koll på hur det går på börsen. För det kan ju påverka oss så mycket.

Du gör ju ett helt vrickad resonemang. Är du alldeles ryzzk!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in