Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Sant, kollade själv på moderkort med pcie 5.0 men sen såg jag priserna på lagringen och ansåg själv att jag kommer klara mig på pcie4.0 ett tag till.
så djävla irriterande sånt där, mitt nuvarande moderkort har pcie3.0 och grafikkortet 4.0, prestandamässigt har det ingen som helst betydelse men på nåt vänster ligger det ändå där o gnager att jag inte får ut full hastighet
skulle inte den moderna tekniken göra våra liv lättare
Citat:
Priserna på lagring kommer säkert gå ner men frågan är hur stor skillnad det gör då jag aldrig känt att jag behövt vänta för länge ens på min nuvarande burk som är sju år gammal.
Jag har 2st m.2 enheter som ska återanvändas och sen tänkte jag köpa 2st m.2 enheter som dedikeras till windows klarar mig med 360-500gb så jag kan komma undan med en tusenlapp kanske lite mindre.
Kollade lite på det här med m.2 och verkar som valet står mellan ett billigare moderkort och ett kontrollerkort för 500-600kr eller ett dyrare moderkort som har 4 platser.
Citat:
Nej, du behöver inte köpa två processorer utan kan tydligen uppgradera bios utan processor i. Finns mängder med info hur det går till. Exempel här.
https://youtu.be/1yaNPiUQkc0?si=hsEIUw65AiBJMjyn
Ok men det såg inte så krångligt ut.