Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 21:41
Medlem
Så jag håller på att bli fullständigt galen på min kille. Han är 27 år och spelar fortfarande dataspel. Han jobbar måndag - onsdag, resten av dagarna sitter han framför datorn eller skrollar på TikTok. Jag älskar honom verkligen, men han vill aldrig göra något. Aldrig åka bort, aldrig resa, aldrig hitta på NÅGOT. Han säger att han är en hemmakatt, vilket jag respekterar, men det händer liksom ingenting. Jag har många drömmar och planer. Är bara 22 år, men jag vill köpa ett hus inom 2-3 år, vill resa jorden runt, skaffa barn etc. Min kille säger att han vill samma saker, men det händer INGENTING. Han säger att han vill att vi ska köpa hus och skaffa barn, men han visar inte det - kollar inte på hus, gör liksom ingenting för att vi ska ta oss dit. Betyder detta att han egentligen inte vill eller är han bara lat? Varje gång jag tar upp diskussionen så blir det bråk. Orkar inte tjata mer. Vad ska jag göra?
Citera
Igår, 21:44
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annisseen
Så jag håller på att bli fullständigt galen på min kille. Han är 27 år och spelar fortfarande dataspel. Han jobbar måndag - onsdag, resten av dagarna sitter han framför datorn eller skrollar på TikTok. Jag älskar honom verkligen, men han vill aldrig göra något. Aldrig åka bort, aldrig resa, aldrig hitta på NÅGOT. Han säger att han är en hemmakatt, vilket jag respekterar, men det händer liksom ingenting. Jag har många drömmar och planer. Är bara 22 år, men jag vill köpa ett hus inom 2-3 år, vill resa jorden runt, skaffa barn etc. Min kille säger att han vill samma saker, men det händer INGENTING. Han säger att han vill att vi ska köpa hus och skaffa barn, men han visar inte det - kollar inte på hus, gör liksom ingenting för att vi ska ta oss dit. Betyder detta att han egentligen inte vill eller är han bara lat? Varje gång jag tar upp diskussionen så blir det bråk. Orkar inte tjata mer. Vad ska jag göra?

Skaffa dig en äldre mogen man.
Citera
Igår, 21:44
Medlem
SvenHelsings avatar
Acceptera läget eller gör slut.
Citera
Igår, 21:48
Medlem
Det finns många som drömmer, men de tar aldrig de där små stegen som gör att man förverkligar drömmen eller åtminstone en del av den.

Du är fortfarande ung, med andra ord har du framtiden för dig. Slösa inte bort det på någon som förmodligen kommer att leva ungefär likadant från nu till dödsdagar.
Citera
Igår, 21:51
Medlem
Citat:

Tror han är som han är, behöver du en mer fartfylld person får du byta. Tänk dig för innan du delar föräldraskap med en latmask.
Citera
Igår, 22:04
Medlem
Alla sågar honom hittills och kör med sina machosvar.
Visst, det kan mycket väl vara så att han är som han är bara.
Men det kan också vara så att just ni två inte är rätt för varandra i dessa avseenden.
Jag var i ett långt förhållande där vi nästan aldrig gjorde något kul de sista åren.

Det var inte för att varken hon eller jag inte ville göra det.
Men det blev uppenbart att vi ville göra olika saker och på olika sätt.
Hon ville besöka helt andra platser än vad jag ville.
Hon ville göra helt andra saker än vad jag ville.
Hon ville göra vissa saker NU medans jag ville vänta och vice versa.

Jag menar bara att det kanske är mer komplicerat än att han är en lat datanörd bara.
Varför börjar ni bråka så fort ämnes tas upp?
Citera
Igår, 22:04
Medlem
Män blir män efter 35 års åldern, så antingen står du ut, eller så byter du upp dig.
Citera
Igår, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Alla sågar honom hittills och kör med sina machosvar.
Visst, det kan mycket väl vara så att han är som han är bara.
Men det kan också vara så att just ni två inte är rätt för varandra i dessa avseenden.
Jag var i ett långt förhållande där vi nästan aldrig gjorde något kul de sista åren.

Det var inte för att varken hon eller jag inte ville göra det.
Men det blev uppenbart att vi ville göra olika saker och på olika sätt.
Hon ville besöka helt andra platser än vad jag ville.
Hon ville göra helt andra saker än vad jag ville.
Hon ville göra vissa saker NU medans jag ville vänta och vice versa.

Jag menar bara att det kanske är mer komplicerat än att han är en lat datanörd bara.
Varför börjar ni bråka så fort ämnes tas upp?

Han blir förbannad och tycker jag tjatar…
Citera
Igår, 22:17
Medlem
Han vill inte det du vill just nu iaf.
Du verkar stressad, hus, barn, och annat helvete hinner du nog vara med om, när du fått allt det där så kommer du bli en fet gris i mjukisbyxor som föredrar soffan över annat.

Ta ett snack och fråga vad han verkligen vill, du kanske inte alls finns med i hans agenda.

Flytta till ett radhus eller en fin lgh istället för hus, hus kostar förutom en jäkla massa pengar även mycket tid, så är det ingen av er som brinner för renoveringar, reparationer, snöskotting, gräsklippning, målning och 100 andra saker så släpp det.
Senast redigerad av peckapecan Igår kl. 22:44.
Citera
Igår, 22:23
Medlem
På sätt och vis kan jag förstå honom. Han har byggt upp en tillvaro där han jobbat 3 dagar i veckan, det ger helt enkelt inte tillräckligt med pengar för att resa och spara till hus på samma gång.

Han har tiden alltså fyra dagar i veckan då är ju jättegott om tid att göra saker, men där uppstår då ett konkret problem och det är att han hellre spelar dataspel. Han finner inget nöje i att gå utanför bostaden.

Jag känner till folk som är hemmakatter. De sitter hemma precis hela tiden och trots det säger de att nä fyfan nu ska jag åka till jobbet, fast de jobbar kanske 2-3 dagar i veckan.

Åren går och de verkar jättenöjda med det. Därför jag skrev att risken är stor att han kommer fortsätta så även de närmaste 50-60 åren.

Jag tror uppriktigt att du inte kommer klara av det livet. Därför måste du antingen göra aktiviteter tillsammans med en vän istället eller söka en ny partner.
Citera
Igår, 22:24
Medlem
Jag tänker så här, han jobbar mån-ons. Det känns som det borde vara omöjligt att ni skaffar hus inom 2-3 år om ni inte redan har kapital? Eller bor ni i en stad / by där det är väldigt billigt med boende?

Om jag utgår från att endast han jobbar är väll resande omöjligt också? Jag tänker rent ekonomiskt? Kanske vet din pojkvän detta och därför inte vill vara med i dina drömmar som för honom är omöjlig i den sits ni är i idag?

Vad har du gjort för att göra det möjligt för er att skaffa hus, har du heltidsjobb? Har du tagit reda på vad det är för kostnader kopplat till att ha en villa? Har du gjort en budget för att se vad ni klarar av? Har du visat honom en villa, som ni har råd med och bokat in en visning?

Jag kan ibland bli irriterad om någon försöker övertyga mig, om att satsa på drömmar som är helt orealistiska. Jag kan tycka att då känns det övermäktigt.

Har du gjort något eller alla av dessa saker jag nämnt och han fortfarande inte är intresserad, så skulle jag överväga att säga det till honom först. Förklara för honom på ett tydligt sätt att det är så pass viktigt för dig att du inte kan vara med honom om han inte kan tänka sig att åtminstone försöka vara en del av dina drömmar.

Sen kan det även vara så att han inte gillar att göra något, det finns dem som gillar att bara vara. Då är ni kanske inte rätta för varandra.
Citera
Igår, 22:24
Medlem
Citat:

Det är inget fel med att spela dataspel, låt din partner ha sin hobby.

Det verkar som om du har mer konkreta planer på hur du vill ha ditt liv inom kort jämfört med han. Han verkar mer ta det med en klackspark, typ "ja nån dag ska vi ha barn, hus mm" medan du vill inom 2-3 år. Han verkar nöjd med livet som det är medan du vill mer och han verkar kanske säga det du vill höra.

Ska det hålla framöver behöver ni båda ha en klar bild över eran framtid. Ni måste framöver sätta er ner och diskutera vad ni vill med eran relation. Nu vet jag inte hur länge ni har varit tillsammans, men har ni varit tillsammans i flera år, bör ni diskutera det snart för denna fråga verkar angelägen för dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in