Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 23:52
Medlem
Tintinikongos avatar
Ukraina kämpar vårt krig. Självklart skall den fria världen hjälpa Ukraina så mycket det är möjligt. Putin kör samma race som Hitler. Sprider groteska lögner om ett grannland för att motivera sitt sinnessjuka anfallskrig.
Citera
Igår, 23:59
Medlem
ghylds avatar
Ingenting och detta är varför: I Donetsk och Luhansk finns idag nästan inga som stödjer Zelensky, de har redan flytt. Det finns inga att rädda på dessa landområden, vilket betyder att vi offrar blod och pengar för jord.

Krim kommer Ryssland aldrig att släppa utan ett blodigt världskrig med risk för att atombomber flyger kors och tvärs över världen. Anledningen till varför de kommer offra allt för Krim beror på att de har sin största militärbas för att kontrollera svarta havet där.

Dessa "bottar" du talar om påminner mig om Vaskduellen av Poesi för fiskar (https://www.youtube.com/watch?v=uhEpMJ3n_wU&rco=1)

De tävlar om hur mycket de vill offra av Sverige - "Skicka alla pengar vi har, vi kan leva på svampar och bär och bo i skogen. Vi kommer billigt undan med tanken på vad ryssarna kommer göra när de kommer hit"

De tävlar också om hur tuffa de är och hur mycket de hatar ryssar "Utrota alla ryssar! Spräng upp skitlandet!"

Men faktum är att de flesta civilinvånarna i Ryssland är precis som du och jag. (https://www.youtube.com/watch?v=HU9ko7xDlpI)

Hat och rädsla är ett emotionellt tillstånd där man som människa är väldigt lättmanipulerad. Det är ett tillstånd där all logik upphör. Därför lyssnar jag aldrig på någon som skriker ut sina känslor. På samma sätt lyssnar jag inte på emotionella dårar på flashback eftersom de inte har reflekterat innan de skriver.

Rent logiskt är chansen att Ryssland kommer attackera ett NATO-land, utan att väst hotar Rysslands självständighet på något sätt, lika med noll!
Citera
Idag, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Opinionsundersökningen finns i länken. Men då du blev motbevisad så föredrar du att spela dum.
Nej, där finns ingen länk. Hittar du en, så klistra in den HÄR.
Det enda du länkar till är ett inlägg från reddit, från någon proukrainsk aktivst. Det är allt.

Citat:
Svenska folket har en bestämd åsikt om stödet till ukraina, like it or not.
Och du vägrar länka till "undersökningen" där 97% svenskar ställer sig positiva till svenskt stöd till Ukraina. Varför vill du inte länka till undersökningen, om den nu var äkta?
Citera
Idag, 00:01
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Du har rätt. Läser man vad som står i undersökningen så är det bara 96% av svenskarna som stödjer de konkreta åtgärderna, så som att leverera krigsmateriel:

Så vi ska inte överdriva svenskens stöd.
Fast hur stor andel av svenskarna stödjer SAMTLIGA åtgärder?
Citera
Idag, 00:05
Medlem
Snowy3991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Denna tråd vänder sig till er botar/losers. Hur mycket är ni redo att offra innan ni känner att det är dags för väst att överge proxy-kriget i ”Ukraina” ? Är ni redo att offra Göteborg? Stockholm? Era liv, jobb (de få av er som ens har jobb), er stabila tillgång till mat? Var går gränsen?

Inte så det fungerar.

Stödet till Ukraina ger pengar och arbete i Sverige.

Bofors, SAAB går som tåget. Det är liksom inte rena pengar Ukraina bara får utan det är svenska produkter. Som nu testas i strid och bevisas vara bra = mer attraktiva på marknaden.

Sverige kommer nog ta tillfälle för återuppbyggnad med när Ryssland förlorat. Bygg, infrastruktur, allt. Kontrakten kommer vara mer värda än dem i Irak/Afghanistan då Ukraina visat sig kompetenta.
Citera
Idag, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Ja det känns rimligt att riskera. Och livet med om det skulle komma till det

Så du håller på o packar då för att åka till Ukraina? Eller är det som vanligt bara hårda ord från tangentbordsriddarna?

Själv är jag inte beredd att offra ett skit.
Inte ens om Sverige skulle hamna i krig nu så skulle jag offra något. Jag skulle dra direkt.
Den här skiten har vi dragit på oss själva. Varför skall man offra sig för detta?
Politikerna offrar ingenting annat än dig.

Jag kommer tillbaka när 60% av männen dött o göttar mig med de brudar som är kvar
Citera
Idag, 00:12
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Oliktänkande? Att stötta Ryssland, Sveriges arvsfiende, är landsförräderi.
Att stötta Ukraina till den grad att vi går på knäna är också landsförräderi. Och hur stöttar man ukrainare när man skickar in dom i köttkvarnen bara för att stå på ”rätt” sida hemma i trygga Sverige. Du vet ju ingenting om vad ukrainaren själv känner och tycker, dina åsikter hämtar du från statsmedia.

Ryssland är inte vår fiende, vi hade gynnats mycket mer av att vara vän med Ryssland än vad vi nu gör av att vara en vasallstat till USA.

Citat:
Ursprungligen postat av Fyfaan
Spelar det någon roll? Ryssland är ingen demokrati. Tyskland var inte heller någon demokrati, tills de blev påtvingade.
Sverige är inte heller någon demokrati.
Citera
Idag, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Fast hur stor andel av svenskarna stödjer SAMTLIGA åtgärder?
Vem bryr sig. Nästan alla svenskar stödjer stödet till Ukraina. I princip ingen klagar på att vi gör för mycket. Detta räcker att veta.
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Hur är det demokrati?
Hur det är demokrati att tilldelas möjligheten att få välja sina ledare i riktiga val?
Citera
Idag, 00:14
Medlem
Citat:
Hur mycket är ni redo att offra för ”Ukraina”?

Rätt mycket. Får Putin fria tyglar att sprida sin korrupta cancer över världen är vi definitivt rökta, både som civilisation och art. Det finns inget alternativ till upplysning, transparens och yttrandefrihet. Även om väst naturligtvis har brister på dessa områden är vi ljusår bättre det efterblivna Ryssland.
Citera
Idag, 00:17
Medlem
Fyfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Sverige är inte heller någon demokrati.

Märkligt. Är du säker på att du befinner dig i Sverige?
Citera
Idag, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
Nej, där finns ingen länk. Hittar du en, så klistra in den HÄR.
Det enda du länkar till är ett inlägg från reddit, från någon proukrainsk aktivst. Det är allt.

Och du vägrar länka till "undersökningen" där 97% svenskar ställer sig positiva till svenskt stöd till Ukraina. Varför vill du inte länka till undersökningen, om den nu var äkta?
Om du så gärna vill fortsätta leva i förnekelse att du till och med väljer att inte låtsas om bevis när de presenteras för dig så kan du få göra det.
Citera
Idag, 00:20
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Ja slumpen är ju närvarande så visst.
Jag skiter i grund och botten om Ukraina och Ryssland så länge som vi klarar oss.
Vi har ju inte ens skyddsrum, och blir hänvisade till någon jävla vev dragen radio från Clas ohlson och en broschyr från staten. Nja jag ser nog till mitt och närståendes liv.

Nej, det är sant. Vi har inga skyddsrum Inget för dig i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in