Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 00:48
Medlem
Pripps3.5s avatar
Ingen, svensk vill offra något för Ukraina. De vill inte ens offra något för Sverige. Att tycka, går bra. Men betyder intet när det verkligen kniper. Patetiskt. Och farligt.
Citera
Idag, 00:57
Medlem
AfghanMupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Så hur stor del av svenska folket skulle du uppskatta vill upphöra med stödet till Ukraina, på ett ungefär?

Jag är en men vi är få. Svensken är ju alltid hjärntvättad så att han går med på 100 miljarder till Ukraina, 100 miljarder ytterligare till Ukraina, 20 miljarder ytterligare till svenska militären, 200 miljarder till vacciner, 100 miljarder om året till vindkraft. Men vad är det svensken verkligen vet och förstår? Han kan inte redogöra till bakgrunden för det nuvarande kriget i Europa. Han verkar heller inte förstå hur alla dessa satsningar bidrar till för samhällsförändringar skadliga för honom själv.
Senast redigerad av AfghanMupp Idag kl. 01:00.
Citera
Idag, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Så hur stor del av svenska folket skulle du uppskatta vill upphöra med stödet till Ukraina, på ett ungefär?
I trådens rubrik lyder frågan: Hur mycket är ni redo att OFFRA för Ukraina?

Jag visade att mindre än 0,01% är beredda att åka ner till Ukraina och strida på deras sida. Min kvalificerade gissning visade sig ändå vara i överkant jämfört med SVT:s uppgifter

Läs inlägg #6
(FB) Hur mycket är ni redo att offra för ”Ukraina”?
Citera
Idag, 01:00
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peaceplease
Exakt!

Vi förgör oss själva på köpet och den dag vi behöver "vårt" försvar, har vi gett bort det och står där långa i synen och undrar, naiva som vi är, hur någon kunde vara så elak mot lilla Sverige...

Vi utgör ju inget hot, eller hur?
Meningen är att vi ska skänka bort vår gamla skit till länder som Ukraina och bygga upp vårt försvar på nytt, för att vapenindustrin ska kunna profitera på liv. Det tar dock tid och pengar, så blir det världskrig imorgon, står vi med tomma händer och ett försvar baserat på transor med värderingar som ”allas lika värde”. Hur kan man ogilla Ryssen som är krigare på riktigt?

Vi utgjorde inget hot när vi var neutrala. Men helt odemokratiskt är vi inte det längre. Och det gillar folk.
Citera
Idag, 01:02
Medlem
TriggerDisciplines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Offra?

Våra pengar och vapen går till att döda ryska orcher. Ca 1000-1500 ryska orcher dör om dagen.
Och varje dag växer Putins frustration över att hans 2-dagars operation har blivit det största fiaskot i Rysk historia.

Det är ett rent nöje att bidra till detta. Bättre välspenderade pengar finns inte. Vi borde skicka betydligt mer!

Om man anser att dödandet av andra människor är ett nöje, och till och med avhumaniserar dessa människor och därmed önskar den dubbla kränkningen att frånta dem både deras liv och deras mänsklighet, har man samma mentalitet som den diktator man kritiserar. På grund av bristande logik ogiltigförklarar man direkt sin tes.

Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Det finns inget övre pris för demokratin. Den är värd mer än ditt liv och egendomar för den åsikten har riktiga män.

Du (och nittio procent av befolkningen) har gått på myten om demokrati. I själva verket är det bara en tom fras, ungefär som parollerna i forna krig, de av typen "gud" eller "kejsaren".

I praktiken existerar inte demokrati, inte i meningen folkstyre. Styr landet gör istället industrifamiljer, bankväsen, globala finansorganisationer och högt uppsatta tjänstemän i internationella sammanslutningar. Vad du röstar på spelar ingen avgörande roll.

Varje modernt krig handlar om att lura den dumma massan att det land de krävs att försvara inte utgörs av massans egna hem, dess hus, städer, skogar, husdjur och familjer, allt det kan offras och bombas sönder och samman, det är skitsamma, eftersom det enda som anses värt att försvara är styrelseskick och parlamentarisk ordning. Det vill säga "demokratin".
Citera
Idag, 01:03
Medlem
hakanthebs avatar
En bra ryss är en död ryss.
alla normala människor tänker så, om inte... så vet Du att Du saknar något mellan öronen.
Citera
Idag, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyfaan
Fan va sjukt att så många deserterar. Då måste ju ryssarna vara katastrofalt dåliga på att kriga? De vinner ju inte ens mot en svag motståndare med en armé som massdeserterar?
Det är precis det de gör. Ryssland håller på att vinna, sanktioner och vapenleveranser till Ukraina till trots.
Citat:
Nigel Farage: Ukraine can’t win
https://www.politico.eu/article/uk-n...in-war-russia/
Citat:
A friend of mine, usually an intensely optimistic pro-Ukraine analyst, returned from Ukraine last week and told me: “It’s like the German Army in January 1945.” The Ukrainians are being driven back on all fronts – including in the Kursk province of Russia, which they had opened with much hope and fanfare in August. More importantly, they are running out of soldiers.
https://theconversation.com/ukraine-...-future-242010
Citera
Idag, 01:07
Medlem
AfghanMupps avatar
Ukraina har blivit ytterligare ett ekonomiskt slukhål som jag ska betala till. Det vill jag inte göra, jag vill inte betala någonting.
Citera
Idag, 01:09
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Vi har det bra mycket bättre än vad man har det i Ryssland, så kan man väl sammanfatta det

Ryssland är ett stort jävla ghetto under ledning av en hårlös dvärg. De flesta bostadshusen i Ryssland skulle få vilken nysvensk som helst att rygga tillbaka. Ni har en sliten 50-tals standard på MÅNGA ställen. Att er tafatta ledare skänker bort brödrostar för att kompensera de ryska mödrarna som förlorar sina söner säger väl egentligen ganska mycket om hur värdelöst erat system är?

En del av Ukraina "var inte ryskt". Det var Ukrainas territorium hela tiden. Vad är det för fel på er Vatniks? Ni är precis som alla kriminella invandrare. Saknar ni helt förmåga att skilja på mitt och ditt? Är ni efterblivna? Alkoholiserade? Förklara!
Ryssland är ett enormt stort land, jämfört med lilla Sverige. Självklart har de ”getton”. Att att ett litet land som Sverige har det, med sina höga skatter är dock mer skämmigt. USA, har också getton. Spökstäder till och med, med zombies som går på droger. Tror inte det finns något liknande i Ryssland.

Donbass var ryskt. 14 000 ryssar i Ukraina dödades. Sluta vara naiv. Det finns inget land i världen som är felfritt. Inte ens Ukraina.

Jag tror att väldigt få människor vill dö för sitt land. Men de som på riktigt skulle göra det, måste ha landet i ryggen. Man måste ha sin nationalitet i ryggen och inte ses som en minihitler för att man är patriot.
Citera
Idag, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
I trådens rubrik lyder frågan: Hur mycket är ni redo att OFFRA för Ukraina?

Jag visade att mindre än 0,01% är beredda att åka ner till Ukraina och strida på deras sida. Min kvalificerade gissning visade sig ändå vara i överkant jämfört med SVT:s uppgifter

Läs inlägg #6
(FB) Hur mycket är ni redo att offra för ”Ukraina”?
Du menar alltså att 99,99% av svenskarna vill upphöra med allt stöd till Ukraina, då de inte är beredda att offra någonting överhuvudtaget för denna konflikt.

Tack för svaret.
Citera
Idag, 01:34
Medlem
AfghanMupps avatar
Får Sveriges regering för sig att upphöra med stödet till Ukraina kommer svenska folket att acceptera det utan omsvep. Får Sveriges regering för sig att skicka iväg ytterligare 25 miljarder kommer man att acceptera det. Svenskarna har aldrig någon egen vilja, de går med på ingenting och på en väldig massa, så vad de yttrar sig om behöver man inte bry sig om.
Citera
Idag, 01:43
Medlem
Kottkompotts avatar
Ingenting. Absolut ingenting.
Det är oviktigt för mig att vare sig Ryssland eller Ukraina som nationer existerar per se.

Vill folk vara där så lär de vara där, och den ekonomiska eliten kommer att göra precis som de vill med dem, precis som de gjort i alla tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in