Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 01:07
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
Tack för den romantiserade bilden av tappra ukrainska soldater. Låt oss dock återvända till verkligheten för en stund.

Vad hade Zelensky väntat sig när han satte igång tvångsmobiliseringen? Män fångas in på öppen gata, misshandlas av TCK, slängs in i minibussar, och släpas till fronten. Hur motiverade är dessa män att dö för Zelensky? Inte alls!

Nu har man börjat märka bilar i Ukraina med texten "NOT TCK" för att folk inte ska bli rädda och fly. Ibland använder TCK ambulanser för att lura sina offer. Ibland erbjuder man gratis inträde på bio för att lura dit män i åldrarna 25-49 och 50-60.

Hur motiverad är du att dö för din hårlöse, paranoida dvärg till ledare?
Citera
Idag, 01:09
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Vi har det bra mycket bättre än vad man har det i Ryssland, så kan man väl sammanfatta det

Ryssland är ett stort jävla ghetto under ledning av en hårlös dvärg. De flesta bostadshusen i Ryssland skulle få vilken nysvensk som helst att rygga tillbaka. Ni har en sliten 50-tals standard på MÅNGA ställen. Att er tafatta ledare skänker bort brödrostar för att kompensera de ryska mödrarna som förlorar sina söner säger väl egentligen ganska mycket om hur värdelöst erat system är?

En del av Ukraina "var inte ryskt". Det var Ukrainas territorium hela tiden. Vad är det för fel på er Vatniks? Ni är precis som alla kriminella invandrare. Saknar ni helt förmåga att skilja på mitt och ditt? Är ni efterblivna? Alkoholiserade? Förklara!
Ryssland är ett enormt stort land, jämfört med lilla Sverige. Självklart har de ”getton”. Att att ett litet land som Sverige har det, med sina höga skatter är dock mer skämmigt. USA, har också getton. Spökstäder till och med, med zombies som går på droger. Tror inte det finns något liknande i Ryssland.

Donbass var ryskt. 14 000 ryssar i Ukraina dödades. Sluta vara naiv. Det finns inget land i världen som är felfritt. Inte ens Ukraina.

Jag tror att väldigt få människor vill dö för sitt land. Men de som på riktigt skulle göra det, måste ha landet i ryggen. Man måste ha sin nationalitet i ryggen och inte ses som en minihitler för att man är patriot.
Citera
Idag, 01:10
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Jag ska köra ner din s.k. "fred" i halsen på dig ryssjävel. Det kan nog bli ganska stökigt. Det lär inte bli några öppna kistor för er del
Angående trådens ämne, vad vinner du på det? Vad är det du försvarar? Vet du det, eller agerar du på känslor?
Citera
Idag, 01:12
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Vi har det bra mycket bättre än vad man har det i Ryssland, så kan man väl sammanfatta det

Ryssland är ett stort jävla ghetto under ledning av en hårlös dvärg. De flesta bostadshusen i Ryssland skulle få vilken nysvensk som helst att rygga tillbaka. Ni har en sliten 50-tals standard på MÅNGA ställen. Att er tafatta ledare skänker bort brödrostar för att kompensera de ryska mödrarna som förlorar sina söner säger väl egentligen ganska mycket om hur värdelöst erat system är?

En del av Ukraina "var inte ryskt". Det var Ukrainas territorium hela tiden. Vad är det för fel på er Vatniks? Ni är precis som alla kriminella invandrare. Saknar ni helt förmåga att skilja på mitt och ditt? Är ni efterblivna? Alkoholiserade? Förklara!

Kämpa nu, håll dig till trådens ämne. Vad vill du offra som mest? Vad som helst? Gör du det annars också när någon inte skiljer på mitt och ditt?
Citera
Idag, 01:30
Medlem
Citat:
I trådens rubrik lyder frågan: Hur mycket är ni redo att OFFRA för Ukraina?

Jag visade att mindre än 0,01% är beredda att åka ner till Ukraina och strida på deras sida. Min kvalificerade gissning visade sig ändå vara i överkant jämfört med SVT:s uppgifter

Läs inlägg #6
(FB) Hur mycket är ni redo att offra för ”Ukraina”?
Du menar alltså att 99,99% av svenskarna vill upphöra med allt stöd till Ukraina, då de inte är beredda att offra någonting överhuvudtaget för denna konflikt.

Tack för svaret.
Citera
Idag, 01:34
Medlem
AfghanMupps avatar
Får Sveriges regering för sig att upphöra med stödet till Ukraina kommer svenska folket att acceptera det utan omsvep. Får Sveriges regering för sig att skicka iväg ytterligare 25 miljarder kommer man att acceptera det. Svenskarna har aldrig någon egen vilja, de går med på ingenting och på en väldig massa, så vad de yttrar sig om behöver man inte bry sig om.
Citera
Idag, 01:43
Medlem
Kottkompotts avatar
Ingenting. Absolut ingenting.
Det är oviktigt för mig att vare sig Ryssland eller Ukraina som nationer existerar per se.

Vill folk vara där så lär de vara där, och den ekonomiska eliten kommer att göra precis som de vill med dem, precis som de gjort i alla tider.
Citera
Idag, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Du menar alltså att 99,99% av svenskarna vill upphöra med allt stöd till Ukraina, då de inte är beredda att offra någonting överhuvudtaget för denna konflikt.

Tack för svaret.
Begriper du svenska?
Citat:
Jag visade att mindre än 0,01% är beredda att åka ner till Ukraina och strida på deras sida. Min kvalificerade gissning visade sig ändå vara i överkant jämfört med SVT:s uppgifter
Det skrev jag utifrån rubrikens formulering och ordet "offra". Förstått?

För att bättra på dina odds kommer du dragandes med ordet "stöd", som kan tolkas helt olika utifrån frågeställningen. Formuleras frågan så här:
"Staten har 1 miljard kr. Vad tycker du pengarna ska spenderas på?
1. Sjukvård
2. Omsorg
3. Skola
4. Kriget i Ukraina

Den absoluta majoriteten kommer att välja alternativ 1-3.
Citera
Idag, 01:51
Medlem
Xandas avatar
Inte ett skit. Inte mitt krig. Jag är totalt ointresserad och tänker inte lägga två strån i kors för någon annan. Jag skiter i både deras och er frihet.

Solidaritet är för dumskallar.
Citera
Idag, 01:53
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfghanMupp
Får Sveriges regering för sig att upphöra med stödet till Ukraina kommer svenska folket att acceptera det utan omsvep. Får Sveriges regering för sig att skicka iväg ytterligare 25 miljarder kommer man att acceptera det. Svenskarna har aldrig någon egen vilja, de går med på ingenting och på en väldig massa, så vad de yttrar sig om behöver man inte bry sig om.
Ja, så tragiskt är det. Inte en jävel, jag inkluderad, kommer att lyfta ett finger för andra länder. Först när min familj hotas kommer jag agera.

Vad politiker vill, skiter jag i.
Citera
Idag, 01:56
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Hur motiverad är du att dö för din hårlöse, paranoida dvärg till ledare?
Vill du dö för Kristersson?
Citera
Idag, 02:02
Medlem
Jiiimboohs avatar
Jag har inte märkt någon skillnad i min vardag. Även om gränsen skulle vara låg, så är den inte nådd på långa vägar. Jag ser en vinst för Ukraina som en vinst för Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in