Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 03:40
Medlem
Onanikrems avatar
Ge Ukraina vad som krävs för att kväsa invasionen, låt de bomba Moskva i bitar, sådana grannar som ryssland kan man man inte ha! Enda negativa med att släppa en riktig bomb på Moskva är att så skulle väl stoftet driva hitåt..

Förr eller senare kommer ryssland utöka kriget till NATO-länder och då blir det flerfrontskrig och de kommer bli tillintetgjorda. Let the game begin...
Citera
Idag, 04:02
Medlem
Det går inte att försöka blidka despoter som Hitler/Putin med eftergifter, antingen krossar man dom eller blir krossad själv.
Citera
Idag, 04:26
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Många människor här på forumet som skrivit om det här kriget nu år in och år ut. Som botar så upprepas precis samma sak, oavsett vad som sker på slagfältet. ”Ryssland förlorar 500000 man per dag”, ”Ryssland har inga raketer kvar”, ”ryssarna slåss med pinnar”, osv liknande trams.

Samma botar/losers som inte har något att förlora verkar ivrigt heja på den allt ökande eskaleringen mot Ryssland från västerländskt håll.

Denna tråd vänder sig till er botar/losers. Hur mycket är ni redo att offra innan ni känner att det är dags för väst att överge proxy-kriget i ”Ukraina” ? Är ni redo att offra Göteborg? Stockholm? Era liv, jobb (de få av er som ens har jobb), er stabila tillgång till mat? Var går gränsen?

Jag är beredd att offra mitt jobb, vårt hus, möjligheten att köpa mat, vattentillgången.
Praktiskt taget allt.

Den här galna diktatorn MÅSTE BORT, vi kan inte fortsätta leva i denna värld med en galen diktator som hotar och krigar. Om det så kostar ett kärnvapenkrig så får det göra det, vi kan inte ha det så här, att den kuvade massan i ryssland står ut är ett mysterium.
Vi kan tyvärr inte tala förstånd med en galen terrordiktator, förgöra eller förgöras.

Sen varför TS slänger sig med vokabulär som "losers" , ja det får stå för hen.
Citera
Idag, 04:35
Medlem
Citat:
Många människor här på forumet som skrivit om det här kriget nu år in och år ut. Som botar så upprepas precis samma sak, oavsett vad som sker på slagfältet. ”Ryssland förlorar 500000 man per dag”, ”Ryssland har inga raketer kvar”, ”ryssarna slåss med pinnar”, osv liknande trams.

Samma botar/losers som inte har något att förlora verkar ivrigt heja på den allt ökande eskaleringen mot Ryssland från västerländskt håll.

Denna tråd vänder sig till er botar/losers. Hur mycket är ni redo att offra innan ni känner att det är dags för väst att överge proxy-kriget i ”Ukraina” ? Är ni redo att offra Göteborg? Stockholm? Era liv, jobb (de få av er som ens har jobb), er stabila tillgång till mat? Var går gränsen?

Vet inte, än så länge så har jag ju inte "offrat" någonting, jag lever precis som jag gjorde innan kriget i Ukraina bröt ut precis som alla andra i väst.
Citera
Idag, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Ja, vi vill ändå inte leva i en värld utan demokrati och frihet. Vilket är vad diktaturer som Ryssland och Kina strävar efter att uppnå. Ger vi dem fingret så tar de hela armen.

Det kommer inte spela någon roll vad Ryssland hotar med. Väst kommer ändå fortsätta att förse Ukraina med vapen och utrustning tills de har segrat. Hur lång tid det än tar, hur mycket det än kostar och hur desperata ryssarna än blir.

Desto snabbare Putin och ni rysstroll fattar detta desto bättre.

Om du skickar vapen och Ryssland förstörs kommer Ryssland att explodera sig själv med dig med atombomber.

Västerlänningar som du beskriver arrogant andra civilisationer som barbariska. Enligt min åsikt är den västerländska civilisationen den mest ofria och barbariska.
Citera
Idag, 04:41
Medlem
Det finns ingen gräns för dessa människor för hur många ukrainska liv som ska offras först och främst. Det är ett krig dom inte kan vinna och dessa människor ser ukraiarna som cannon fodder för att dom ska kunna leva i någon slags säkerhet.

Gör inte det er riktigt onda och själviska?

Ni snackar om goda grannar. Detta är samma skräp som ni har klagat över likt romer som sitter utanför eran icabutik som någon slags pest för synen så att ni har någon slags medkänslor för dessa tattare från ukraina vilket dom är. Botten på korruptionsinde talar sitt språk.

Att Ryssland skulle börja invadera Europa är bara någonting som föder er med för ni är så dum i huvudet att gå på det så dom kan tjäna pengar på eran rädsla, Ni är samma människor som inte ville att folk skulle köpa mat om dom inte var vaxxade, samma människor som gick på Gretas profeter, ni är helt galna och ni är det riktiga hotet mot demokrati för demokrati kan inte fungera bland dumma människor helt enkelt. Dom styr er som en fårflock ditt dom vill och ni tror att ni hade något slags val.
Citera
Idag, 05:17
Medlem
AfghanMupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Jag har inte märkt någon skillnad i min vardag. Även om gränsen skulle vara låg, så är den inte nådd på långa vägar. Jag ser en vinst för Ukraina som en vinst för Europa.

Det är för att du är en svensk. En idiot. 100 miljarder minst är borta. Bebyggelse och människor är borta (stupade, skadade). I Sverige inflation och besparingar. Men du märker ingenting.
Senast redigerad av AfghanMupp Idag kl. 05:19.
Citera
Idag, 06:24
Medlem
Inhale82s avatar
Vi offrar ingenting, vi investerar i framtiden.

Uppenbarligen har vi olika framtidsmål.
Min framtid inkluderar demokrati och yttrandefrihet och det är värt allt.

Slava Ukraine!
Citera
Idag, 06:30
Medlem
AfghanMupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Vi offrar ingenting, vi investerar i framtiden.

Uppenbarligen har vi olika framtidsmål.
Min framtid inkluderar demokrati och yttrandefrihet och det är värt allt.

Slava Ukraine!

Sverige göder ett krig. Resurser försvinner. Det kallar du för investeringar.

Ryssland bryr sig inte om Sveriges statsskick. Din yttrandefrihet har förresten senast blivit beskuren, av Sverige. Att kriminalisera förintelsen är numera förbjudet.

Du är ju bara en av de hjärntvättade papegojorna.
Senast redigerad av AfghanMupp Idag kl. 06:33.
Citera
Idag, 06:59
Medlem
Citat:

Ännu en tråd på i princip samma tema.
”Skit i att Ryssland 2014-2022-till idag, mördar, våldtar det Ukrainska folket. Det är ju så långt bort”

Varje ryss i den ryska underrättelsetjänsten, måste asgarva åt folket i denna och andra trådar på samma tema, som kämpar för att ge Ryssland det de vill ha.

Demokrati, vår rätt att välja vår vardag i ett gemensamt samhälle. Stötta de utsatta. Ge de som vill mera än andra, chansen att lyckas och tjäna pengar.
Liberala värderingar är inte ondskan i världen. Den är garanten för att de flesta har någon del av ett hyfsat liv.
Extremiströrelser, som pekar finger och ska sätta sig på folk, är det äckligaste som finns i vår värld.

Vad ska/kan vi offra?
En lika korkad frågeställning, som den är omöjlig att besvara.
Sliding Doors.
A. Du offrar dig själv idag och dina barn får leva imorgon.
B. Du offrar andra och dina barn får ingen framtid.
Eller vad då???
Vem sitter på svaret om framtiden. Du?(eller vem som helst)

Hoppas att denna tråd stängs, då den är ytterligare en på samma tema som 10-tals andra.

Ryssland garvar som tusan över oss. Det är nog ganska säkert. Katten som jagar sin egen svans.
Citera
Idag, 07:02
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfghanMupp
Det är för att du är en svensk. En idiot. 100 miljarder minst är borta. Bebyggelse och människor är borta (stupade, skadade). I Sverige inflation och besparingar. Men du märker ingenting.

Tror du seriöst att Sveriges inflation beror på kriget i Ukraina? Helvete vad korkade ni ryssråttor är🤦‍♂️
Citera
Idag, 07:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Du är redo att offra ditt hem? Vad menar du med att det inte finns någon gräns?

Jag är redo att offra mina tillgångar så att Ryssland besegras ja. Jag vill se er förudmjukade och Putin fastkedjad vid Chernobylreaktorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in