Citat:
Ursprungligen postat av
5gramusik
Hej igen!
Livet har greppat hela min existens och sprungit iväg.
Tänkte fråga hur läget är men.. är livet fortfarande tråkigt?
Du har uppenbarligen ont. Jag med.
Hur hade man kunnat göra världen till en bättre plats? Eller åtminstone.. Hur hade man kunnat höja din livskvalitet och främja dina goda egenskaper?
Massor av kärlek till dig främling ♥️
Tack min hemlige vän.
Verkar som du kämpar på, det är bra.
Jag har märkt att jag kan leva lite på andras rutiner eftersom jag har svårt att skapa egna och på det sättet spara energi. Vi ska även förändra lite vårt boende vilket jag tror blir bra. Mina kompisar är glada för det och det smittar av sig.
Jag behöver rutiner men kan inte skapa dem. Jag kan bli uttråkad men jag gillar inte förändringar. Det är två viljor som kämpar.
När jag var på semester så kom tankarna om att det varit tråkigt. Kanske för kontrasten. När jag kom hem så kändes allt roligare i vardagen, på semestern var det roligt på djupet och här är det mer tryggt och roligt på ytan. Det smittade av sig på hur jag ser på mitt liv. Nu känns det som ett rätt bra liv fast jag tycker det är trist att ha blivit medelålders, kan inte identifiera mig att vara i den åldern.
Sedan tänkte jag mer på döden när jag vart hem. Att jag kanske inte har så många år kvar. Då blev jag sur för att jag latat mig med vissa saker jag velat göra, och nu är de svåra för orken och hjärntröttheten. Jag har lyckats acceptera mycket, som att tycka om det man kan, innan var det helt främmande. Jag har rätt mycket i mitt liv trots att jag gör mindre än andra, verkar göra annorlunda saker och är nöjd med det. T ex jobbar lite med att hjälpa andra, så pja, jag kanske gör världen lite bättre.
Du får gärna berätta om dig, ja om du vill, hoppas moderatorerna inte tycker det är OT för det är det inte, man hjälper sig själv genom att se andra och deras liv.