Citat:
Ursprungligen postat av
jossanjosse
Tack, är det lätt att få igenom att utföra detta? Eller får man strida?
Tyvärr sistnämnda, men är man ett klurigt patientfall som får mycket biverkningar på normala terapeutiska doser kan det vara fördelaktigt att kontrollera.
Citat:
Ursprungligen postat av
jossanjosse
Jag har bett om Buspiron nu men får vänta till nästa vecka innan jag får besked om hur jag ska göra. Mirtazapinet gjorde mig bara tröttare och än mer utmattad så nu har jag gått ner till 3,75 mg.
Härligt! Du kan med fördel slänga in 3 mg melatonin mot kvällen i samband med att du medicinerar på buspiron. Agerar antidepressivt när dessa två preparat kombineras med varandra. Finns ett par relativt nya studier som pekar på god effekt vilket är högst intressant.
Om du är ute efter en H1-hämmare och vill prova något annat än Mirtazapin kan lågdos Atarax vara intressant. Kortare halveringstid. Dock antikolinergika biverkningar och viss blockad av dopaminerga receptorer (kan dock agera ångestdämpande). Svårt att komma runt dagen efter-dåsighet från Mirtazapin, även i doserna 3,5 mg. Den är extremt potent i att blockera H1-receptorn, även i lägre doser.