Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
  • 1
  • 2
2024-11-24, 03:20
Medlem
Droger som brukats: kokain, alkohol

Följande är skrivet efter ca 4 timmars snortande och alkoholdrickande hos en vän. Inga sjuka mängder. Kanske fått i mig 0,6g koks och 10 enheter alkohol innan detta. Här är en liten rapport efter en lina jag tog precis.

Tiderna står alltså i minuter från senaste linan
—————-
Typ lina nr 12:

En minut: jättebra!! Känns underbart nästan 0 ångest men liiiite underliggande ändå

4:30 typ peak antar jag? Jättekul att dansa och röra på sig, mår väldigt bra. Vill prata om allt mellan himmel och jord

6:30 får lite yrsel men väldigt bra känsla i kroppen, känner hur det långsamt börjar gå ner kanske, men inte nämnvärt

10:30 fick håll av dansen! Annars rätt bra ändå, fick kort känsla av illamående som gick över

11:43 DAMN där kom ångesten helt sjukt snabbt, sjuk lust att ta en till lina men håller ut, det går lite fram och tillbaka hur illa känslan är

13:40 obekväm känsla, känns som jag hela tiden vill göra ”nånting annat” men känner också att koksets positiva effekter är kvar i bakgrunden

16:30 ganska stark ångest liksom kommer och går, det är verkligen en instabil känsla som jag är på gränsen till ångest och ibland slår den in och ibland dämpas den. Dansa lite känns ok. Just nu denna sekund känns det jobbigt

18:30 fick en plötslig svimningskänsla, domnar lite i ansiktet och i armarna. Allmän känsla sviktar kraftigt mellan ångest och ”ok” mående. Ibland får jag några sekunders bra känsla som sedan blir till ångest igen

22:00 ny lina har snortats. Ganska liten

23:00/1:00 ny Lina: ångesten dämpas nu direkt och mår bra igen men borde sluta dra linor då jag ska sova

4:00 ny lina: mår skitbra verkligen, hjärtat rusar som fan dock men ingen ångest

5:30 peak tror jag. Mår superbra och vill röra mig och dansa och snacka som satan

10:00 fortfarande peak känns det som, kanske långsamt på väg nedåt men känns väldigt bra

11:30 ingen ångest men hjärtat känns som det ska hoppa ur bröstet. Tog pulsen på klockan som visar 122 bpm när jag sitter stilla i soffan. Vilopuls normalt för mig är ca 50

17:00: ångesten smyger sig på kraftigt och snabbt, men pendlar igen mellan ok mående och stark ångest

20:00: ångestfylld och obekväm, behöver en till lina för att få bort den jobbiga känslan

1:00 ny lina! Livet på topp
—————-

Ja, ni förstår hur det här fortsätter

Vill skriva det här för er som funderar på att testa kokain för det är glamoröst eller kul på fest. Ge fan i det!! Låter det här som en kul kväll för er? Den här emotionella bergodalbanan är vad ni har framför er tillslut. När sista linan är snortad kommer också en ren och klar ångest i flera timmar tills man somnar. Dagen efter är också all dopamin och seretonin tömt så man mår riktigt skit hela dagen och vill bara gråta. Ge fan i koks!
Senast redigerad av Emellans 2024-11-24 kl. 03:59.
Citera
2024-11-24, 04:00
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Fast vadå, du vill bara smutskasta och skrämma oss som vill bli kolatorskar för att stödköpa våra lokala invandrarklaner, det kallas för rasism !

Bara för att du beter dig som ett skepp i nöd kanske vi andra klarar seglatsen med koks i lasten.
Citera
2024-11-24, 06:30
Medlem
Blacknesss avatar
Gråta efter O,6 g kola? 🤷

Säker på att du inte tar metatjack precis som resten av Sverige när de tror de snortar ladd?
Citera
2024-11-24, 06:43
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackness
Gråta efter O,6 g kola? 🤷

Säker på att du inte tar metatjack precis som resten av Sverige när de tror de snortar ladd?
Vad är metatjack?
Citera
2024-11-24, 07:34
Medlem
Angående spekulationen hur utblandat eller obefintligt kokaintrenden var så skulle en kort redogörelse för leverantörens tidigare tjänstetid vara bra.

Rätt många referenser till tydliga känningar av hjärtat gör dock trovärdigt att det fannns lite substans från kokabusken i näsgodiset.
Har TS högt blodtryck i släkten bör det ses upp extra.

https://lakartidningen.se/wp-content...14s781_783.pdf
Citera
2024-11-24, 08:27
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emellans
Droger som brukats: kokain, alkohol

Följande är skrivet efter ca 4 timmars snortande och alkoholdrickande hos en vän. Inga sjuka mängder. Kanske fått i mig 0,6g koks och 10 enheter alkohol innan detta. Här är en liten rapport efter en lina jag tog precis.

Tiderna står alltså i minuter från senaste linan
—————-
Typ lina nr 12:

En minut: jättebra!! Känns underbart nästan 0 ångest men liiiite underliggande ändå

4:30 typ peak antar jag? Jättekul att dansa och röra på sig, mår väldigt bra. Vill prata om allt mellan himmel och jord

6:30 får lite yrsel men väldigt bra känsla i kroppen, känner hur det långsamt börjar gå ner kanske, men inte nämnvärt

10:30 fick håll av dansen! Annars rätt bra ändå, fick kort känsla av illamående som gick över

11:43 DAMN där kom ångesten helt sjukt snabbt, sjuk lust att ta en till lina men håller ut, det går lite fram och tillbaka hur illa känslan är

13:40 obekväm känsla, känns som jag hela tiden vill göra ”nånting annat” men känner också att koksets positiva effekter är kvar i bakgrunden

16:30 ganska stark ångest liksom kommer och går, det är verkligen en instabil känsla som jag är på gränsen till ångest och ibland slår den in och ibland dämpas den. Dansa lite känns ok. Just nu denna sekund känns det jobbigt

18:30 fick en plötslig svimningskänsla, domnar lite i ansiktet och i armarna. Allmän känsla sviktar kraftigt mellan ångest och ”ok” mående. Ibland får jag några sekunders bra känsla som sedan blir till ångest igen

22:00 ny lina har snortats. Ganska liten

23:00/1:00 ny Lina: ångesten dämpas nu direkt och mår bra igen men borde sluta dra linor då jag ska sova

4:00 ny lina: mår skitbra verkligen, hjärtat rusar som fan dock men ingen ångest

5:30 peak tror jag. Mår superbra och vill röra mig och dansa och snacka som satan

10:00 fortfarande peak känns det som, kanske långsamt på väg nedåt men känns väldigt bra

11:30 ingen ångest men hjärtat känns som det ska hoppa ur bröstet. Tog pulsen på klockan som visar 122 bpm när jag sitter stilla i soffan. Vilopuls normalt för mig är ca 50

17:00: ångesten smyger sig på kraftigt och snabbt, men pendlar igen mellan ok mående och stark ångest

20:00: ångestfylld och obekväm, behöver en till lina för att få bort den jobbiga känslan

1:00 ny lina! Livet på topp
—————-

Ja, ni förstår hur det här fortsätter

Vill skriva det här för er som funderar på att testa kokain för det är glamoröst eller kul på fest. Ge fan i det!! Låter det här som en kul kväll för er? Den här emotionella bergodalbanan är vad ni har framför er tillslut. När sista linan är snortad kommer också en ren och klar ångest i flera timmar tills man somnar. Dagen efter är också all dopamin och seretonin tömt så man mår riktigt skit hela dagen och vill bara gråta. Ge fan i koks!

Vad är det du har ångest över???

Alltså vad fan menar du när du skriver att du har ångest? Ångest har man väl i relation till något, inte bara allmänt ångest? Tex man kan ha ångest över att man inte gjort klart skolarbetet ännu.

Har du ångest för att ditt liv är som det är, eller var kommer ångesten från?

Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Vad är metatjack?

Metylamfetamin aka metamfetamin din obildade tölp.
Senast redigerad av Psykpatient33 2024-11-24 kl. 09:03.
Citera
2024-11-24, 09:49
Medlem
carminaburanas avatar
Jag slutade med kola för 5-6 år sen, får galen ångest direkt. När jag gjorde det som mest fick jag ingen ångest, brukade snorta 2-3 gånger i veckan i ett års tid, inga problem, sen kom det.

Aldrig mer!
Citera
2024-11-24, 09:53
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
Vad är det du har ångest över???

Alltså vad fan menar du när du skriver att du har ångest? Ångest har man väl i relation till något, inte bara allmänt ångest? Tex man kan ha ångest över att man inte gjort klart skolarbetet ännu.

Metylamfetamin aka metamfetamin din obildade tölp.

Ja det är ju den typen av ångest ma. Får, men x 10. Allt man egentligen borde ha ågenst över kommer som ett godståg efter ett kolarus för mig.
Citera
2024-11-24, 09:54
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:

Har du aldrig haft ångest utan att det egentligen varit befogat?
Själv fick jag ofta ångest efter amfetamin men inte pga något dumt jag gjort utan pga det fuckat upp mitt dopamin och serotonin.
Citera
2024-11-24, 10:08
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Har du aldrig haft ångest utan att det egentligen varit befogat?
Själv fick jag ofta ångest efter amfetamin men inte pga något dumt jag gjort utan pga det fuckat upp mitt dopamin och serotonin.

Nej jag har aldrig haft ångest utan anledning.

Jag föreställer mig att om man får "ångest utan anledning" så kommer hjärnan att kanalisera det mot någonting, så att det känns som att man har ångest av den eller de anledningarna. Jämför med closed eye visuals från psykedelia som är stimuli utan orsak som kanaliseras av hjärnan till mönster, ansikten, former.

Ångest utan att det är associerat till något har jag svårt att föreställa mig. Jag tror det blir ångest om någonting då, kanske allmän existensiell skräck, att en demon förföljer en, att man tänker på döden och blir rädd, eller något surrealistiskt och infernaliskt pussel som inte sitter ihop men ändå gör det. Eller om man har en god anledning till ångest så blir det känslor om den anledningen när ens neurotransmitters hamnar i obalans (eller balans). Att hjärnan formar ångesten till ångest om någonting.

Mest sannolikt, om någon säger att de bara har ångest utan anledning eller helt utan sammanhang, tänker jag att den personen antingen bara ljuger eller att han kanske är dum i huvudet, och inte kan konstruera tankar om sina känslor. Någon som saknar språk eller saknar introspektiv förmåga. Eller att personen inte orkade beskriva känslorna i någon större detalj.
Senast redigerad av Psykpatient33 2024-11-24 kl. 10:33.
Citera
2024-11-24, 10:15
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Mest sannolikt, om någon säger att de bara har ångest utan anledning eller helt utan sammanhang, tänker jag att den personen antingen bara ljuger eller att han kanske är dum i huvudet, och inte kan konstruera tankar om sina känslor. Någon som saknar språk eller saknar introspektiv förmåga.
Kanske är du som saknar erfarenhet som tror att alla andra fungerar exakt som dig?
Själv kan jag få morgonångest som sätter igång direkt när jag vaknar utan att jag drömt mardrömmar eller har något annat att ha ångest över.

Kul för dig att du saknar sådan ångest men jag tror att du är i minoritet i Sverige idag.
Idag borde dom flesta känna till vad signalämnena serotonin och dopamin kan göra för välmåendet tycker jag.
Citera
2024-11-25, 00:29
Medlem
maxatdunders avatar
hemskt att behöva ta mer för att dämpa ångseten och sen fortsätter det som en ond sprial bara det att varje lina gör allting värre. Glad att jag hållit mig borta från det där, är nog rätt att trilla i och ha kul med det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in