Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-25, 12:18
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Man kanske kan tycka att den här tråden inte hör hemma i rätt forum, men eftersom han nu är all-in på Trumptåget och en instrumentell del i MAGA-maskineriet så tycker jag absolut att han nu är en politisk figur då han tagit ställning.

Att Rogan trendat hårt mot den yttersta högerkanten de senaste åren är inget nytt. Jag har varit ett fan i nästan 10 år och på den tiden så hade han en skön mix av right wingers och left wingers som gäster, det var en bra balans. Han kunde ha Alex Jones ena dagen och sedan kompensera med Kyle Kulinski nästa dag (Kyle Kulinski som för övrigt går loss på Rogan nu varje dag på X, trots att de är vänner så callar han ut honom för hans uppenbara moraliska förfall. Min gissning är att Rogan inte kommer bjuda in honom igen, någonsin).

Snabbspola till 2024 och hans transformation till MAGA är 100% komplett. Veckan innan valet så hade han Trump, JD Vance, och Musk på sin show. Han hade ingen demokratisk kandidat eller pundit. Men, det är inget nytt.

Det som däremot är nytt, och får X/Twitter att explodera just nu, är att han vänt sig mot Ukraina på ett helt bisarrt sätt och lägger skulden på kriget vid deras fötter. I en bisarr monolog så säger han "fuck you!" till Ukraina och Zelensky utan att kritisera Putin alls.

Vad har hänt här? Hur kan man gå från att vara en Bernie Sanders-supporter år 2019 till att nu ta Ryssland och Putins parti år 2024? Jag är på riktigt förvånad över Rogans skrupelfria nya livsstil, och det svider en del eftersom jag varit ett fan en längre tid och tittat på gud vet hur många avsnitt. Men nu undrar jag på allvar hur i helvete han lyckas sova om nätterna.

När Spotify gav honom en miljard för att köpa podcasten, det var då det började tror jag. Han är nu så pass rik att hans hjärna är helt friterad och allt för honom handlar om att skydda sina tillgångar och givetvis casha in på Trumps kommande skattesänkningar, vilket kommer gynna honom och hans ultrarika polare allra mest.
Senast redigerad av mickenyqvist123 2024-11-25 kl. 12:22.
Citera
2024-11-25, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Man kanske kan tycka att den här tråden inte hör hemma i rätt forum, men eftersom han nu är all-in på Trumptåget och en instrumentell del i MAGA-maskineriet så tycker jag absolut att han nu är en politisk figur då han tagit ställning.

Att Rogan trendat hårt mot den yttersta högerkanten de senaste åren är inget nytt. Jag har varit ett fan i nästan 10 år och på den tiden så hade han en skön mix av right wingers och left wingers som gäster, det var en bra balans. Han kunde ha Alex Jones ena dagen och sedan kompensera med Kyle Kulinski nästa dag (Kyle Kulinski som för övrigt går loss på Rogan nu varje dag på X, trots att de är vänner så callar han ut honom för hans uppenbara moraliska förfall. Min gissning är att Rogan inte kommer bjuda in honom igen, någonsin).

Snabbspola till 2024 och hans transformation till MAGA är 100% komplett. Veckan innan valet så hade han Trump, JD Vance, och Musk på sin show. Han hade ingen demokratisk kandidat eller pundit. Men, det är inget nytt.

Det som däremot är nytt, och får X/Twitter att explodera just nu, är att han vänt sig mot Ukraina på ett helt bisarrt sätt och lägger skulden på kriget vid deras fötter. I en bisarr monolog så säger han "fuck you!" till Ukraina och Zelensky utan att kritisera Putin alls.

Vad har hänt här? Hur kan man gå från att vara en Bernie Sanders-supporter år 2019 till att nu ta Ryssland och Putins parti år 2024? Jag är på riktigt förvånad över Rogans skrupelfria nya livsstil, och det svider en del eftersom jag varit ett fan en längre tid och tittat på gud vet hur många avsnitt. Men nu undrar jag på allvar hur i helvete han lyckas sova om nätterna.

När Spotify gav honom en miljard för att köpa podcasten, det var då det började tror jag. Han är nu så pass rik att hans hjärna är helt friterad och allt för honom handlar om att skydda sina tillgångar och givetvis casha in på Trumps kommande skattesänkningar, vilket kommer gynna honom och hans ultrarika polare allra mest.

Om han ville ha Bernie Sanders tidigare så kan man nog säga att han tillfrisknat nu. Även kända personer har rätt att ändra åsikt, precis som oss andra.
Han sover nog rätt gott om nätterna då han stöttat en individ som majoriteten i USA vill se styra landet. Andelen kändisar som stöttar MAGA har växt enormt. Det är snart PK att vara MAGA.
Citera
2024-11-25, 12:30
Medlem
Blaajj2.0s avatar
Citat:

Vad har hänt här? Hur kan man gå från att vara en Bernie Sanders-supporter år 2019 till att nu ta Ryssland och Putins parti år 2024?
Han vill garanterat bara sticka ut och skapa rubriker. Dock är både Trumps och Musks flagranta neutralitet angående kriget i Ukraina alarmerande. Att överhuvudtaget tänka sig kunna avsluta kriget på Ukrainas bekostnad är rent vansinne enligt min mening.
Citera
2024-11-25, 12:40
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaajj2.0
Han vill garanterat bara sticka ut och skapa rubriker. Dock är både Trumps och Musks flagranta neutralitet angående kriget i Ukraina alarmerande. Att överhuvudtaget tänka sig kunna avsluta kriget på Ukrainas bekostnad är rent vansinne enligt min mening.

Sticka ut behöver han inte göra. Han är stenrik och rattar världens största podcast.

Det som är chockerande är att se hur hans hjärna mosats till atomer över tid. Han tycker alltså inte att Ukraina ska försvara sig från en förtryckare, eftersom det oroar honom att ett världskrig ska bryta ut.

Rogan anser att världen ska anpassa sig till hans livsstil och att en förtryckt nation inte har rätt att slå tillbaka. Det stör honom när han glider runt där med Dana White och hans andra stolpskott till polare när de leker omkring med sina miljarder. Han tycker att övriga världen bara ska trolla fram något hopkok till fredsplan så att han kan sitta där tillbakalutad i sitt mansion i Texas och andas ut över tanken att hotet städats bort lugnt och fint.

Rogans moralitet har gått utför, det är uppenbart för alla oss som följt honom i flera år. Han har blivit mer apatisk och självisk.
Citera
2024-11-25, 12:45
Medlem
styckets avatar
Nu går det ju inte att samtala riktigt med folk som blivit itutade att Trump är ond genom svensk propaganda media men man kan ju alltid så ett frö.

För Trump jobbar hårt att stoppa korruption och orättvisa i världen och det kommer att komma ut mer och mer så småningom även i svensk media.

Med det sagt påtal om Joe Rogan så känner han antagligen till mycket av missförhållanden som råder, hur korrupt t.ex. Biden och Obama administrationen är (demokraterna överlag). Så att det är någon härdsmälta som pågår är bara något du fantiserat upp.

För att vara ärlig är det ren och skär projektion.
Citera
2024-11-25, 12:47
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Det Putin och Rysslands ämbetsmän vet det vet inte allmänheten, det är propaganda och lögner som styr världen.

Det Ryssland har att göra med är ett gäng reptiler som vill etablera NWO och Ryssland kommer göra allt i sin makt för att försöka förhindra dessa onda krafter.

Ryssland är möjligtvis det enda trogna kristna landet kvar i världen, detta är Gud vs Satan krig till fullo.

Joe Rogan vet också om det som allmänheten inte vet om, han vill inte haka på det hjärndöda tåget som alla andra.
Citera
2024-11-25, 12:47
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Nu går det ju inte att samtala riktigt med folk som blivit itutade att Trump är ond genom svensk propaganda media men man kan ju alltid så ett frö.

För Trump jobbar hårt att stoppa korruption och orättvisa i världen och det kommer att komma ut mer och mer så småningom även i svensk media.

Med det sagt påtal om Joe Rogan så känner han antagligen till mycket av missförhållanden som råder, hur korrupt t.ex. Biden och Obama administrationen är (demokraterna överlag). Så att det är någon härdsmälta som pågår är bara något du fantiserat upp.

För att vara ärlig är det ren och skär projektion.

Okej men om vi bortser från Trump, vad tycker du om Rogans intellektuella "analys" av Ryssland/Ukraina konflikten?
Citera
2024-11-25, 12:49
Medlem
Blaskas avatar
Dom har ett enormt problem med wokeism i USA. Det är en sekt som infiltrerat allt. Antilogik och vetenskap. Tror att han brinner för att motverka det. Kan väl även vara så att många avböjer att vara med på hans podcast?;
Citera
2024-11-25, 12:52
Medlem
styckets avatar
Citat:
Okej men om vi bortser från Trump, vad tycker du om Rogans intellektuella "analys" av Ryssland/Ukraina konflikten?

Nu vet jag inte exakt vad han sagt, jag ser inte på alla hans avsnitt.

Du får gärna berätta om du vill. Men om han säger att Ukraina är korrupt och att Ryssland har övertaget så är det givetvis korrekt. Jag startade en liten tråd om det för ett tag sen.

(FB) Hur korrupt är egentligen Ukraina?
Citera
2024-11-25, 12:53
Medlem
Tycker också det är lite märkligt med Ukraina hatet inom amerikanska högern. Här har vi ett demokratiskt västorienterat samhälle som brutalt blir överfallet av en fascistisk diktatur och så ska det fredliga landet offras. Antar att det mer handlar om att amerikanska högern är rädda för ett storkrig och att deras bekväma existens isåfall hotas.
Citera
2024-11-25, 12:54
Medlem
Europes avatar
Han kan inte tvinga någon att delta i podcasten, det är inte hans fel om demokrater inte vill delta. Harris med flera har varit välkomna.

Det är talande att tidigare demokrater som Musk och Rogan och många andra har bytt sida. Det beror så klart på partiets utveckling. Inte heller Bernie Sanders verkar så glad åt sitt parti. Jag tvivlar dock att TS kommer att kunna analysera det.
Citera
2024-11-25, 12:57
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Sticka ut behöver han inte göra. Han är stenrik och rattar världens största podcast.

Det som är chockerande är att se hur hans hjärna mosats till atomer över tid. Han tycker alltså inte att Ukraina ska försvara sig från en förtryckare, eftersom det oroar honom att ett världskrig ska bryta ut.

Rogan anser att världen ska anpassa sig till hans livsstil och att en förtryckt nation inte har rätt att slå tillbaka. Det stör honom när han glider runt där med Dana White och hans andra stolpskott till polare när de leker omkring med sina miljarder. Han tycker att övriga världen bara ska trolla fram något hopkok till fredsplan så att han kan sitta där tillbakalutad i sitt mansion i Texas och andas ut över tanken att hotet städats bort lugnt och fint.

Rogans moralitet har gått utför, det är uppenbart för alla oss som följt honom i flera år. Han har blivit mer apatisk och självisk.
Harris avstod från att komma, även hon var inbjuden. Du stör dig på att de till höger kommer, men inte de till vänster. Men han har säkert ändrat sina åsikter, kanske utifrån vad de han bjudit in har sagt och där de tidigare inte har fått säga sitt ostört, utan blivit angripna av de som anser man bara får ha vissa åsikter.

Sen Ukraina är förstås något det finns delade meningar om. Har inte tänkt diskutera det här. Det är för infekterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in