Citat:
Ursprungligen postat av
OmedelSvensson
https://youtu.be/JOZ9fMZl61Q?si=fNyGfsROtT6jU4li
Om man precis hller p att flyga i backen som de gjorde s drar man nog frbi stickshaker och pusher utan problem.
Hr hade man inget val, fr att man hll p att haverera nd.
Det r, av anledningarna jag gav innan en grymt ostabil approach, mjligen dessutom jagandes en falsk glidbana (det vet vi inte riktigt n, det br g rkna fram sv datat som finns tillgngligt).
Man sg backen vldigt sent och svrt se ngon annan rimlig snednibg till vingsdroppen n att den r stallad pganoshjningen som kom fre. Men den som kan frklara det p annat stt, d vill jag hra.
Tack fr klippet! Hade inte sett det innan!
Man drar ej frbi pushern.. Drfr finns det knapp ganska ltttkomligt (bakom ett litet skyddsgaller eller lock) fr att snabbt kunna koppla ur den. Om du testar att hlla emot den utan skerhetsblte s sliter den dig ur stet. Sitter du fast i stolen s kommer antingen fingermusklerna eller bicepsen att ge efter, det r min erfarenhet, men nu r jag ju ingen body builder utan mer normalbyggd.
Ang. klippet.
Nu har jag verkligen tittat p det ett flertal gnger. Det r fan s svrt att se...
Vad jag tror vi ser r att noshjulet eller ngon frmre del p planet tar i ngot p marken som fr det att st p nsan. Den dr lampan som helt pltsligt dyker upp en bit upp i luften r nog logo lighten p fenan, inte en vinge som skulle tyda p en roll.
Enligt ngon uppgift tidigare s var sista uppmtta hastighet 277km/h det r 149-150kt d har man fortfarande bra marginal till stall med full klaff.
Och som tidigare sagt, lite strre maskiner har en jkla inbyggd trghet de vnder inte p en femring bara fr att man drar i yoken. Om du gr en go around med en 737 frn 50ft eller lgre det vill sga frn trskeln och int s kan man frvnta sig en balked landing innan man r i luften igen.