Citat:
Ursprungligen postat av
EMexperten
Jag är vuxen. Trots det är det massor av diverse folk som säger till mig när jag temporärt lossat skosnörena så de släpar fritt när jag går. Har aldrig sett någon trilla på lösa skosnören, har aldrig själv varit i närheten av att trassla in mig och trilla. Har sett minst fem personer som gått in i en lyktstolpe när de tittat i mobilen (ja större urval men ändå…).
Så, har ni trillat på era skosnören? Har ni någonsin sett någon trilla? Jag tror det är en myt! Har svårt att se hur det rent praktiskt skulle gå till. Kanske från stillastående fas men ej när man väl är i rörelse…
De säger ju så för att de tycker du ser sunkig ut.
”Klipp dig och skaffa ett jobb!”
”Ta av dig mössan inomhus!”
”Dra upp byxorna!”
”Ska du verkligen ha så där stora byxor?”
”Du ser ju ut som en rånare”
”Alltså vad har du för grejer med dig överallt egenligen? Du har din stora väska med dig överallt.”
”Ser du något för den där luggen?”
Det ser fult ut när man trampar runt i slitna skor som man inte ens orkar knyta. Liten som folk som har hår som hänger iväg för ögonen. Kommer ihåg killar som var emo, som skaffade ett nackryck istället för att få undan håret för ögonen. Man stör sig på när andra har sådant.
Har sett en tjej fastna i navet till kedjan på cykeln. Converse-skor och retrocykel.
Kan tänka mig att man lever farligt vid rulltrappor om det fastnar?