Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 23:11
Medlem
Badassmfokas avatar
Jag började investera runt 20k när btc var på 1k 2017, det var en kul tid. Jag blev inte rik men jag kunde få mig en fin resa och leva utan att bry mig om jag hade ett jobb eller inte, tyvärr brydde jag mig för lite om det i slutändan och började slösa pengar istället.

Jag är mer eller mindre tillbaka på ruta ett men har följt kryptomarknaden i 7 år oavsett om jag haft pengar i den eller inte där jag tagit lite vinster här och där.

Jag har ingen hög inkomst men den är på distans vilket ger mig möjligheten att resa till billigare länder där jag kan investera mer då jag har mer pengar över, antagligen mer än genomsnittlig svensk heltidsarbetare med familj.

Jag ser denna kryptoboom som i nivå med 2017 och höjderna är stora med altcoin seasons och sen den oundvikliga kraschen någonstans 2025, som ändå alltid slutat högre än vad boomen började.

Flytta till ett billigt land i sydeuropa eller sydöstra asien om du kan få in pengar på distans är min rekommendation, så slipper du kylan också. Det är inte så konmplicerat som du tror, packa en väska med laptop, kläder, pass, mobil och kort, håll koll på dina grejer, och byt till nästa land om det första inte passade.
Sjuk när jag spelade in videon så lät inte jättetaggad men det var jag: https://www.youtube.com/watch?v=AqzW...hannel=Baserad

Jag handlar förövrigt endast numera på avanza krypto certifikat med isk konto då jag är körd av skatteverket och skulle nog rekommendera dig att göra det samma. Annars blir det oftast problem på ett eller annat sätt. Avanza har mer kryptos och kryptorelaterade saker att handla med där än man kan tro.
Men sure jag förstår argumenten emot, argumentera varför man bör stanna i Sverige som krypto investerare eller inte.
Citera
Igår, 23:58
Medlem
Häftigt att du är så självständig. Men ärligt talat tycker jag inte att det ser jätteroligt ut. Sitta själv in nån liten håla där du inte känner nån. Saknar du inte vänner och familj hemma i Sverige? Du kanske har lätt för att träffa nya människor och skaffar vänner på vägen? Vag gör du på dagarna?
Citera
Idag, 01:03
Medlem
Jantejantejantes avatar
Jag tror inte många vill flasha i något annat land och leva alldeles för priviligerat, redan här i Sverige drar man till sig uppmärksamhet om man sticker ut för mycket bland t.ex. arbetarklass, vad tror du kommer hända om du drar till ett okänt land och börjar leva priviligerat?
Citera
Idag, 03:36
Medlem
SveaBunkerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Flytta till ett billigt land i sydeuropa eller sydöstra asien om du kan få in pengar på distans är min rekommendation, så slipper du kylan också. Det är inte så konmplicerat som du tror, packa en väska med laptop, kläder, pass, mobil och kort, håll koll på dina grejer.

TS. Hur gammal är du? Har du barn? Har du barnbarn?

Skulle mina kryptos i framtiden göra mig otroligt rik så hade jag, eventuellt, bosatt mig i Thailand och skaffat barn med en jordnära, feminin och traditionell thailändsk kvinna. Dock aldrig gifta mig!
Senast redigerad av SveaBunkern Idag kl. 03:39.
Citera
Idag, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jantejantejante
Jag tror inte många vill flasha i något annat land och leva alldeles för priviligerat, redan här i Sverige drar man till sig uppmärksamhet om man sticker ut för mycket bland t.ex. arbetarklass, vad tror du kommer hända om du drar till ett okänt land och börjar leva priviligerat?
Flasha är väl onödigt oavsett vilket land man bor i. Målet är att vara fri, inte att leva lyxigt. Men om man är mycket rik och vill flasha kan man flytta till Schweiz eller Monaco där det är normalt att leva lyxliv.
Citera
Idag, 06:39
Medlem
MalacoZoos avatar
Säljer Monero för kontanter vid sidan av mitt jobb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in