Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-26, 15:59
Medlem
DiogenesDoxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocktober
Filosofi r inte fr pisshumanistiska fjantar
Det r intressant hur mnniskor med din personlighet har ett s omedelbart behov av att liksom "krkas ut" (projicering) den dr toxiska knslan som kommer ver er s fort ni stlls infr minsta tanke att ngot r lite galet i ert agerande, eller tankestt. Det gr er extremt frutsgbara, har du ngonsin reflekterat ver det?

Och vldigt ensamma. Och bittra. Risken fr sjlvmord r ganska hg p sikt. Jag tycker verkligen att du ska "man up" och gra ngot t det. Jag nskar dig ett bttre liv kra medresenr.
Citera
2024-11-26, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiogenesDoxa
Det r intressant hur mnniskor med din personlighet har ett s omedelbart behov av att liksom "krkas ut" (projicering) den dr toxiska knslan som kommer ver er s fort ni stlls infr minsta tanke att ngot r lite galet i ert agerande, eller tankestt. Det gr er extremt frutsgbara, har du ngonsin reflekterat ver det?

Och vldigt ensamma. Och bittra. Risken fr sjlvmord r ganska hg p sikt. Jag tycker verkligen att du ska "man up" och gra ngot t det. Jag nskar dig ett bttre liv kra medresenr.

Sjlvmord r det naturligtvis inget fel med d det r varje mnniskas rtt att sjlv bestmma ver sitt liv. Lidandet ska g att avslutas genast om man s vill och inom antinatalismen ses sjlvmord inte som ett tabu.
Senast redigerad av Delex 2024-11-26 kl. 16:41.
Citera
2024-11-26, 17:34
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocktober
Det r fr att du r en klkborgare/NPC som du tycker s. Du r en stor fjant, precis som min far.

Jag r bara orlig och stjl frn dem som har frtjnat det. Jag har t.ex. mnga ggr gett 10% av min sjukpension till fattiga modeller p Chaturbate utan att krva att de ska ge ngot tillbaka i form av camshower. Hur mycket av din feta ln har du gett till fattiga, din hycklare?

Jag r 100% rlig i debatter. Jag r ju faktiskt ocks rlig som talar om att jag stjl, ven om jag frsts inte sger det till dem jag stjl ifrn, eftersom de r skurkar.
Inrknat den dolda skatten "arbetsgivaravgifter" betalar jag typ 44% varje mnad bl a fr att du ska kunna leva arbetsfritt och fr din sjukvrd och fr polisen som du kan ringa om ngon stjl frn dig det du orligt har stulit frn andra. Plus lite annat som t ex fadderbarn. Men ok, du har ju onekligen spenderat mer (frn mina skattepengar) p porrsajter n jag, GRATTIS.

Inte rlig p det eller det eller det, och stjl t ex frn restauranger, men du r nd rligast av alla eftersom att alla som inte hller med dig bara r orliga. Patetiskt p riktigt ju. Har du lrt dig den fjantiga "filosofin" frn Schopenhauer?
Citera
2024-11-26, 19:25
Medlem
Citat:

Klart som fan man r och har rtt att vara frbannad nr man tvingats in i ett hopplst helvete av efterblivna och hjrtlsa idioter. Frklara istllet vad i det galna ligger i antinatalismen. Nu gr tyvrr inte det och det vet du troligtvis sjlv. Eftersom livet r bde meningslst och fullt av lidande i alla former s finns det inget argument mot, svida man gr en korrekt analys av situationen och inte gnar sig t vanfrestllningar och rosaskimrande fantasier. Det finns inte minsta verkliga realistiska grund fr ngot hopp.

"Man up" haha Hur vore det om du istllet slutade vara en empatils dum jvla apa?
Citera
2024-11-26, 19:32
Medlem
DiogenesDoxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Klart som fan man r och har rtt att vara frbannad nr man tvingats in i ett hopplst helvete av efterblivna och hjrtlsa idioter.
You cant change people around, but you can change the people around you. Jag vill p inget stt vertyga dig om att livet r, br vara, ngonsin varit eller ngonsin kommer vara "sunshine lollipop", men jag tror att det kan vara bttre n "ett hopplst helvete av efterblivna och hjrtlsa idioter".

Citat:
Frklara istllet vad i det galna ligger i antinatalismen
Det fr du frga ngon annan om, fr jag tycker inte det. Jag tycker snarare att det r bde intressant och rtt "kittlande" att mnskligheten svarar p vrldsutvecklingen med att inte vilja fda barn till den. Det r uppenbart att hela grejen med att vi blir fler och fler, som konsumerar mer och mer och fuckar upp allt liv p jorden medan empatiskadade vuxenbbisar som Elon Musk blir rikare leder ner i ett mrkt hl. Det jag motsatte mig var den dystopiska misantropin rrande mer eller mindre konkret folkmord.

Citat:
"Man up" haha Hur vore det om du istllet slutade vara en empatils dum jvla apa?
Projicering. Inget som landar hr. Man up. Vx upp. Ta ansvar fr dig sjlv.
Citera
2024-11-26, 19:34
Medlem
DiogenesDoxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delex
Sjlvmord r det naturligtvis inget fel med d det r varje mnniskas rtt att sjlv bestmma ver sitt liv. Lidandet ska g att avslutas genast om man s vill och inom antinatalismen ses sjlvmord inte som ett tabu.
Absolut. Alla mnniskor har inte modet att mta sig sjlva, ta ansvar och hantera sina problem. Men jag kan f nska att de kunde finna det modet?
Citera
2024-11-26, 19:39
Medlem
Citat:
Absolut. Alla mnniskor har inte modet att mta sig sjlva, ta ansvar och hantera sina problem. Men jag kan f nska att de kunde finna det modet?

Och hr visar du n en gng hur empatils och korkad du r. Inte mrkligt alls att den hr idiotcirkusen fortstter nr dom flesta har bajskorvar istllet fr hjrnor i skallen.
Citera
2024-11-26, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Du hrdar infr gud nr du sger s, livet r en gva.
Nej, skmtade bara, det r ingen annan som avgr om ngons liv r vrt att leva eller inte.
Alla ska d nd s det spelar ingen roll.

Det r ju det som r s jvla korkat som ingen vill erknna. Det spelar ingen som helst roll om en ens anhriga dr eller om man sjlv gr det eftersom alla nd skall d frr eller senare och glmma hela historien. Nu anser ju jag till skillnad frn alla som har huvudet i sanden att det just spelar en enorm roll och r s fruktansvrt s man br helt avst skaffa familj och nya krleksrelationer. Om man p allvar vrdestter verklig krlek s r man inte beredd att prisge den t dden.
Citera
2024-11-26, 22:02
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Det r ju det som r s jvla korkat som ingen vill erknna. Det spelar ingen som helst roll om en ens anhriga dr eller om man sjlv gr det eftersom alla nd skall d frr eller senare och glmma hela historien. Nu anser ju jag till skillnad frn alla som har huvudet i sanden att det just spelar en enorm roll och r s fruktansvrt s man br helt avst skaffa familj och nya krleksrelationer. Om man p allvar vrdestter verklig krlek s r man inte beredd att prisge den t dden.
Jvla tjat om det "argumentet". VARFR spelar det ingen roll vad vi gr innan vi dr, drfr att allt detta s smningom kommer att vara bortglmt efter vr dd???????

Vad har du fr gldje av OM du skulle kommas ihg i evigheters evighet NR DU R DD, och allts inte kan uppleva ngonting??

Det r NU nr du lever som du upplever saker. Det r NU nr du lever som allt sdant spelar roll..

Drfr: Fnga dagen!
Citera
2024-11-26, 22:16
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:

Fast man kan se dden p olika vis ocks, om folk tyckte att den var s fruktansvrd s hade det snacket varit on topic mycket mer.
Men samtidigt s r de flesta inte fullblodiga materialister utan mnga tror att livet har ngon slags mening.
Hade vi haft bevis p att ingenting hnder efter dden s r jag vertygad om att mnga blivit rdda och tappat syftet med sina liv.
Att det istllet rder avsaknad av bevis gr att man kan tolka dden och livet p olika vis.
Jag tycker ju som mnga andra hr att avsaknaden av bevis gr att man br tolka livet som meningslst.
Citera
2024-11-26, 22:28
Medlem
DiogenesDoxas avatar
Citat:
Och hr visar du n en gng hur empatils och korkad du r. Inte mrkligt alls att den hr idiotcirkusen fortstter nr dom flesta har bajskorvar istllet fr hjrnor i skallen.
Men vnnen, jag frstr hur provocerad och angripen du knner dig. Det r OK. Men det r inte jag. Jag har haft gldjen att frottera mig med mngder av mnniskor med din typ av personlighet. Jag inte bara frstr, jag frstr att det r just det att jag gr det som r sjlva problemet fr dig. Jag frstr ocks var allt snack om "empatils" etc kommer ifrn. Den dr knslan av skam som du inte kan, eller vill (?) hantera. Jag kan bara rekommendera dig att frska hantera den.
Citera
2024-11-26, 22:29
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Jvla tjat om det "argumentet". VARFR spelar det ingen roll vad vi gr innan vi dr, drfr att allt detta s smningom kommer att vara bortglmt efter vr dd???????

Vad har du fr gldje av OM du skulle kommas ihg i evigheters evighet NR DU R DD, och allts inte kan uppleva ngonting??

Det r NU nr du lever som du upplever saker. Det r NU nr du lever som allt sdant spelar roll..

Drfr: Fnga dagen!

Men tnk om en persons strsta nskan r att avfyra ett skott mitt i pannan?
D mste ju det vara slseri med livet att inte ta till vara p chansen hen har att gra det medans hen lever.
Fr man kan ju inte skjuta sig nr man r dd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in